In een ander topic werd gesuggereerd dat mannen hun ejaculatie niet voelen aankomen. Mijn man zegt dat dit onzin is en dat hij duidelijk voelt wanneer het zaad naar boven komt 'borrelen' (zo noemt hij dat). Er is dan nog tijd om te stoppen. Wie weet precies hoe dit nu in elkaar zit? Zijn er twee soorten mannen dan?
Wie weet hoe het precies in elkaar zit.....? Ik gok zomaar je man... aangezien hij een man is en dus weet wat hij voelt.... en hij je ook al heeft verteld dat hij het voelt aankomen
Ik heb me dezelfde bemerking gemaakt toen ik dat topic las (ging over een ongewenste ejaculatie op een ongewenst moment he?) Mijn man voelt dat ook aankomen hoor, ik denk dat elke man dat wel voelt. Misschien komt het hen soms gewoon uit om er niks over te zeggen... Hij voelt het duidelijk zwellen binnenin en zich vullen met vocht, en op dat moment kan je inderdaad nog altijd stoppen. Pas als de samentrekkingen van de plasbuis zijn begonnen valt het niet meer tegen te houden.
Ik weet van mijn vriend dat er een "point of no return" is. Dus ja ik denk dat ze het wel aan voelen komen.
Mijn man voelt het ook aankomen, maar wat LMSB ook zegt soms is er gewoon een point of no return Meestal kan manlief door te stoppen klaarkomen nog uitstellen maar dat lukt hem niet altijd
Mijn vriend voelt het ook aankomen. Zou het niet met leeftijd en/of ervaring te maken kunnen hebben? Of zeg ik iets heel geks Misschien is het gewoon per persoon verschillend. Je hoort wel eens dat jonge mannen die nog niet of nauwelijks ervaring hebben gehad met seks, al een zaadlozing hebben voordat ze daadwerkelijk gemeenschap hebben. Ik gok maar wat hoor!
Bij mijn man verschilt dat eigenlijk. Meestal voelt hij het wel aankomen maar er zijn ook momenten dat het zo plotseling komt dat het geheel onverwacht is. Meestal is hij dan te enthousiast en komt de ejaculatie ook heel snel. Dus ik denk dat beide mogelijk is. Maar dat zal natuurlijk bij iedereen verschillend zijn.
Volgens mijn man voelt iedereen het aankomen. Hij zegt dat hij duidelijk voelt als het sperma wordt klaargezet om naar buiten te worden gespoten. Hij voelt dat met een soort tintelingen/kriebelingen en dan is er nog voldoende tijd om stimulatie te stoppen. Het hoogtepunt kan soms snel komen, maar ook dan voelt hij het aankomen.
Mijn man voelt dat ook aankomen hoor. In al die jaren is het 3x voorgekomen dat hij het niet aanvoelde komen en was hij er zelf ook heel verrast door. Ik denk dat bijna iedere man het wel voelt aankomen (uitzonderingen daargelaten bij bijvoorbeeld mannen met problemen met vroegtijdige ejaculatie), maar soms willen ze het gewoon ook niet tegenhouden.
Mijn vriend voelt het wel aankomen, maar de grens tussen 'nog kunnen stoppen' en 'point of no return' is wel snel overschreden. Is een heel dun lijntje volgens hem. Ik denk dat dat voor elke man persoonlijk is, het al dan niet makkelijk kunnen tegenhouden.
Ja dat ook. Niet alleen bij manueel "Ik kom zo!" Ja dat merk ik ook wel... Maar dat 'punt waarop je nog kunt stoppen' blijft wel lastig.
Mijn ex voelde dit echt niet aankomen en kon hierdoor is ook niks uitstellen. Hij kwam altijd binnen 2 minuten. Dit bleef zo en hoe of wat maakte niks uit, we hebben een keer een crème geprobeerd van de dokter die het iets minder gevoelig zou maken en waardoor het dus langer zou duren.. hij kwam nog steeds binnen de 2 min alleen voelde nu dus niet dat hij klaargekomen was Hahaha. Het was beetje verdoofd. Ook een keer condooms geprobeerd met een speciaal iets erop en toen kwam hij al tijdens het condoom omrollen. Mijn partner nu voelt het gelukkig wel aankomen en kan het dus ook uitstellen. Dus ik denk idd dat er meerdere soorten mannen zijn Haha.
Is dit niet gewoon per man verschillend? Wie zegt dat wij onze orgasmes precies hetzelfde voelen? Kan me best voorstellen dat dat bij mannen ook niet per definitie hetzelfde voelt/gaat.