man boos na/tijdens bevalling , is dat normaal ?

Discussie in 'De bevalling' gestart door jessypessy, 16 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik vertelde dit gisteren aan mijn man en eerst maakte hij een geintje van maar daarna zei hij ook dat hij snel volwassen moet worden en dat ie het wel erg ego vond.. hij zei dat is vast ook zo iemand dat als de baby "teveel" aandacht naar zijn zin krijgt ook met een pruillip gaat zitten.. zielig hoor vond hij..

2. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Wat een zak van een vent!

Snap best dat je ondersteboven bent van de bevalling...heel speciaal!
    Ik was er zelf ook een week van in de wolken ;)

Maar wat een naare vent zeg :rolleyes: heel jammer dat ie dat moment zo verpest ook omdat je het nooooooit meer kan overdoen.

Mijn man was heel meegaand ik vond ons zelfs gezellig....en aangezien me dochter een sterrenkijkertje was en het ff duurde voordat ik haar eruit geperst had...konden we tussen het persen door gewoon een gesprek voeren...dat kon met de ontsluitings ween echt niet....en hij zag steeds meer haartje hij werd helemaal hyper..en ik ging daar weer harder van persen :D

3. pippilotte

pippilotte Actief lid

Ik vind het niet helemaal eerlijk om alleen maar op hem af te geven.
    Waarschijnlijk heeft hij het zich ook allemaal veel anders voorgesteld en wilde hij haar ontzettend graag bij staan!
    Door moeder natuur wordt daar dan dan roet door in het eten gegooid.
    Ik denk voor hem een grote teleurstelling.
    Natuurlijk had hij achteraf iets subtieler moeten/kunnen reageren, maar ik denk dat het voor beide heel anders was dan voorgesteld.

Denk dat het voor beide gezond is om het er nog eens over te hebben...

4. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Kennelijk heeft haar man zich niet echt voorbereid op hetgeen wat komen ging. Of hij heeft het zich veel mooier en romantischer voorgesteld.....

Ik ben mijn man al aan het voorbereiden dat zoiets best kan gebeuren. Ik ben ook erg in mezelf gekeerd als ik pijn heb en ben dan soms best wel kattig (schaam) :oops:

Het ergste is dat als mijn man zoiets zou doen (weglopen, zuchten, steunen, ogen draaien) dat ik me erg onzeker zou gaan voelen. Het lijkt me dan ook voor je vriendin de meest nare ervaring....

5. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48

6. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Ja helemaal gelijk maar na 40 uur weeen (geen slaap) zat ik er zoooooo doorheen...ik heb niet geroepen dat ik hem wat aan dee hoor....maar had wel het idee dat ik het niet nog 2x ging doen :rolleyes: (inmiddels heel erg bijgetrokken) ;)

Mensen doen soms raare dingen als ze pijn hebben ;)

7. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ja okay maar om dan op de stoel gaan zitten pruilen en met je ogen draaien en na de bevalling tussen je trots en vreugde door nog even op de zere plek te duwen door de zeggen, oh, nu mag ik je wel aanraken? kom op zeg, die man moet gauw volwassen worden, anders voorgesteld of niet, een beetje inlevingsvermogen in de vrouw die je kind baart en veel pijn heeft mag best!

8. jessypessy

9 nov 2008
    16
    0
    0
    ik denk niet dat het helemaal eerlijk is om hem nu als een hele nare vent af te schilderen
    nu ik er wat langer over nadenk en een nachtje geslapen heb kan ik het wat genuanceerder zien

ik denk dat hij zichzelf helemaal kwijt is geweest
    het is hun eerste kindje en dat is natuurlijk heel erg heftig
    ik denk dat het emotioneel even te zwaar is geweest en ieder reageerd daar natuurlijk anders op
    Mama heeft zich letterlijk 9 maanden kunnen voorbereiden en papa staat daar natuurlijk altijd iets verder van
    en ik denk dat een vrouw precies weet wat ze moet doen (tenminste hoe ik het gezien heb , echt wonderbaarlijk)
    en papa staat daar maar een beetje bij , hulpeloos
    ik denk dat hij zich over een paar dagen ook zelf wel voor de kop kan slaan

maar wat ik al zei het zal tussen hun echt wel weer goed komen of dat is het al
    het is namelijk een heel leuk en open stel die overal uit zijn gekomen

maar jeeeeeeeeeeeetje (sorry ff off topic) wat was dat een mooie gebeurtenis zeg.........
    het was niet mijn bevalling maar ben echt plaatsvervangend trots op mijn vriendin en kindje (en ook op papa)
    wat is dat kleine frummeltje mooi zeg
    pfff zit nog helemaal met mijn hoofd in de wolken ervan wauw

9. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Ik kan me de reactie van hem wel voorstellen hoor. Het zal voor hem ook wel de spanning zijn geweest. Hij ligt dan weliswaar niet zelf te baren, maar hij is ook al die tijd in touw geweest en voor hem is het ook spannend. Het is natuurlijk niet leuk, maar ik zou het achteraf met een korreltje zout nemen, dat soort dingen gebeuren nou eenmaal.

Ik ben zelf ook niet al te vriendelijk geweest tegen mijn inmiddels ex bij mijn bevalling en ik heb mijn nieuwe partner al helemaal gewaarschuwd over mijn gedrag destijds dus hij weet wat hem misschien te wachten staat... ;)

10. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    Tot aan het even weglopen kan ik er misschien wel inkomen, het lijkt me best moeilijk aan de zijlijn. Neem even de tijd maar wees dan een vent als je terugkomt! Ik ben bang dat hij inderdaad ook verongelijkt zal zijn als de baby aandacht nodig heeft. Volgens mij heb ik ook zo'n vent gehad die terwijl mijn moeder net dood was zelf ineens aandacht tekort kwam, die worden niet volwassen. Ik wens je vriendin veel sterkte, dat ze zichzelf en de kleine maar op de eerste plaats zet!

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.814
    113
    Ja, voor dat weglopen uit machteloosheid kan ik me wat voorstellen, maar dat kinderachtige gedoe erna, snap ik echt niet. Hij verpest echt dat eerste moment met je kindje op dat moment.

12. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Ik kan me zijn reactie totaal niet voorstellen. Natuurlijk heeft hij zich ontzettend machteloos gevoeld en dat hij op een gegegeven moment even weg is gelopen, soit.. Maar om dan nog te gaan lopen pruilen als de kleine er is en zo'n k*topmerking naar zijn vrouwtje te maken die er net een kindje uit heeft geperst?! :confused: Een excuus zou beter op zijn plaats zijn geweest.
    Wat moet die gast een enorm ego hebben om dat op dit unieke moment zelfs niet even opzij te kunnen zetten. Ik vind dat echt zielig voor de moeder. Bleeghw ben blij dat het mijn vent niet is (ga hem van te voren wel even voorbereiden, just in case hahaha ;) )

13. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    mijn hemel, wat een kleuter van een vent zeg! :confused:
    kon hij zijn eigen egootje niet éééventjes opzij gezet krijgen? triest hoor...

mijn mening: als mijn vent zo zou doen (weglopen en mij dus laten stikken, triest zitten mokken, en het moment na de bevalling óók nog zo debiel doen), nou, dan waren de rapen góed gaar geweest! wat denkt hij wel, zeg....
    denk dat als mijn vent serieus wegloopt omdat hij boos is tijdens de bevalling, hij niet meer terug hoeft te komen. dat DOE je namelijk gewoon niet.

kan me dus levendig voorstellen dat je er erg van geschrokken bent. rot voor jou dus ook.
    is het normaal ook zo'n enorme l*l, die vent van je vriendin?
    en wat vond zij er zelf van?

14. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

dat hij even is weggelopen is tot daar aan toe, het zal voor hem ook heel heftig zijn geweest en moeilijk dat hij zijn vrouw/ vriendin niet kon helpen.

maar daarna... wat een egoistische kleuter, laat het hem de volgende keer zelf doen dan, door zijn pielemans heen, dan piept ie wel anders! ;)

15. Emmy X

Emmy X Bekend lid

18 nov 2008
    895
    0
    0
    Ja niet een heel leuke reactie van die man, maar misschien had hij het zich allemaal wat romantischer voorgesteld dan het was, had hij zich verheugd op het bijstaan en 'samen' beleven ofzo.
    Ik zeg maar wat, in de hoop dat het niet gewoon een lampelul is :(

16. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

tja, wat ik kan opmerken uit je verhaal is dat de man ook emotioneel was tijdens de bevalling. hij wilde graag dat het goed kwam met zijn kindje en wist niet goed hoe hij moest reageren.
    en waarom zou de vrouw wel emotioneel mogen reageren en de man niet. Leuk is anders natuurlijk, en je verwacht dat de man heel erg meelevend is.
    Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom die vrouwen hun man gaan uitschelden. tijdens mijn bevalling heb ik niemand uitgescholden, maar helaas was mijn man niet bij de bevalling, hij was onderweg naar mij toe.
    Tijdens het autorijden scheld ik wel iedereen uit, maar tijdens het bevallen was ik met de bevalling bezig en niet met schelden.

17. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik ben tijdens de bevalling ook niet erg vriendelijk geweest tegen mijn vriend. Was ook super heftig, beetje het verhaal van de vriendin van ts. Gezegd dat ik niet meer van hem hield. Dat het allemaal zijn schuld was. Dat hij toch nergens geen verstand van had e.d. Maar hij is echt niet kwaad geworden hoor. Achteraf maken we altijd grapjes dat hij van mij niet mocht gaan eten en dat hij zo'n vreselijke honger had. Maar dat hij heeft zitten mokken oid nee absoluut niet.

18. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Hmmmm, dat hij is weggelopen kan ik best begrijpen, als je een emotioneel persoon bent kan ik me voorstellend at je sommige uitspraken even van je af moet schudden, vind ook gewoon dat dat mag. Begrijp absoluut niet waarom je je man uit moet schelden als je gata bevallen.

dat hij niet aan je moet zitten kan ik helemaal inkomen, maar rare uitspraken als zeggen dat je niet meer van hem houd enzo en dat het zijn schuld is...uhhh.......snap daar helemaal niets van en ben ook al 2x bevallen, maar goed ;)

maar dat gepruil daarna van hem, pffffff, dat vind ik stom, tuurlijk mag hij zeggen dat het hem meer deed dan hij gedacht had en er eventueel verdrietig of boos om zijn, maar hij moet het in het licht van het moment zien lijkt m, ze deed dat ook niet expres en pruilen is wel heeeeeel erg onvolwassen ;)

19. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Nou, ik sta echt versteld! Wat een zak. Sorry hoor, maar ik vind dit dus echt niet kunnen! Zeker niet als je vrouw in zo'n breekbare positie zit/ligt.
    Deze man heeft duidelijk heel weinig inlevingsvermogen en empathisch is hij al helemaal niet. Op een moment van bevallen moet de man zijn emoties gewoon even opzij zetten en er ZIJN voor haar vrouwtje, ongeacht wat ze zegt.
    Mijn vriend mocht ook niet aan me komen, nou prima, maar hij is wel bij me gebleven en heeft waar hij kon me er doorheen geholpen. Ik kon echt op hem bouwen op het moment dat ik dat wilde.
    Ik vind het een erg egoistische houding die deze meneer heeft aangenomen en vind het heel erg voor je vriendin. dat ze naast de pijn die ze had van de bevalling ook nog rekening moest gaan houden met zo'n iemand naast haar bed, belachelijk.

Dit is mijn mening... kan me voorstellen dat jij er zelf ook emotioneel van bent. Goed dat je het nog even gecheckt hebt bij je eigen vent! :) Toch prettig dat je weet dat hij in ieder geval niet zo gaat reageren! :D

20. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    tsja, ik denk dat sommige mannen zich gewoon erg machteloos voelen en op zo'n moment dingen persoonlijk nemen.

Ik snap het wél dat er vrouwen zijn die hun man uitschelden. ik werd gek van de pijn en hield het niet vol. ik was helemaal in paniek en hysterisch (ik heb angststoornissen en dwangmatigheid) en heb mijn man in z'n buik gemept toen hij voor de 10de keer rustig zei:'door je neus in ademen en rustig door je mond uit ademen'. 'doe het zélf!' haha

hij heeft me niks kwalijk genomen, vond het alleen maar vreselijk dat niemand mijn angststoornissen begreep, ook al hadden we dat doorgesproken. we kunnen er nu hartelijk om lachen, zelfs om de mep.

hebben ze er na die tijd nog wel over gesproken? wie weet hebben ze het al lang goed gemaakt joh

Deel Deze Pagina