man boos na/tijdens bevalling , is dat normaal ?

Discussie in 'De bevalling' gestart door jessypessy, 16 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rose

rose Fanatiek lid

15 okt 2008
    1.421
    0
    0
    mijn haren gaan er van overreind staan, je hoort je vrouw te steunen en niet te demotiveren dan heeft hij zich toch neit goed genoeg laten informeren wat je karakter ook mag zijn.
    en zeker niet na de bevalling zo doen dan verpest je een heel mooi moment ik had hem ook nog ff tussen de weeen door gezegd wat voor eikel die is en naderhand was die de mijne grrr..

snap best dat het voor een man emotioneel heel zwaar is en het is niet alleen de vrouw die het meot doormaken maar zo doen help je niemand mee. ooka voel je je machteloos en heb je je als man 9 maanden voorgehoduen dat je er wou zijn voor je vrouw tijdens de bevalling en als dat dan anders uitloopt omdat zij dat neit kan hebben ja jammer dan..

2. Peentje

Peentje Actief lid

29 jan 2009
    302
    0
    0
    Brabant
    Is het niet pure machteloosheid van de partner?

3. casandra1987

casandra1987 Nieuw lid

15 feb 2009
    3
    0
    0
    ik zou me niet kunnen voorstellen dat mijn man zo zou reageren ik zou dat niet op prijs stellen denk ik ik denk dat als ik dat op dat moment had moeten meemaken dat mn hart gebroken was ik snap wel dat ie zich machteloos voelt maar hij is geen slachtoffer en moet zich ook niet zo gedragen bij mn eerste kindje heeft mijn man me helemaal tot het einde begeleid met alles komt ook niet altijd voor waaren in het ziekenhuis met de verlokundige en verder alleen mn man dus hij heeft met alles geholpen zijn juist nog dichter naar elkaar toe gegroeid

4. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Ik kan me echt wel voorstellen dat een man zich machteloos voelt tijdens een bevalling. Ik denk dat dat vaak tijdens de hele zwangerschap zo is...en vooral op dit moment. Hij ziet wel dat ik groei maar kan nog niets voelen. Maar dat je je als man zó laat kennen, vind ik echt niet kunnen. Ook kan ik me wel voorstellen dat een vrouw niet al te vriendelijk is: je ligt daar met enorm veel pijn en dan staat er iemand naast je (die het enorm goed bedoelt)en die jou vertelt hoe je het beter kunt doen ;)

Ik zou het echt een enorme domper vinden als mijn man zo zou reageren!

5. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Wat verschrikkelijk zonde van het mooiste moment in je leven!

6. Anina

Anina Actief lid

8 jan 2009
    203
    0
    0
    Deze man zal zich erg gekwetst gevoeld hebben door zijn vrouw en niet betrokken bij de bevalling. Ook zijn emoties hebben een rol gespeeld. Kennelijk is hij erg gevoelig voor afwijzing.
    Dit forum maakt zich druk, terwijl het stel waarschijnlijk al lang weer samen geniet van hun kleine uk.

7. jessypessy

9 nov 2008
    16
    0
    0
    dat weet ik zeker dat het stelletje het al lang heeft uitgepraat

ik ben vanaaf even nog een keer op kraambezoek geweest
    (ff oftopic) wat is dat kleine meiske toch ontzettend mooi en ze doet het nu ook echt prima

papa en mama hebben met elkaar gesproken en er is helemaal niets meer aan de hand
    vriendin begrijpt dat haar man een beetje in de war was , hij wou zo graag helpen en dat werd afgewezen en dat was allemaal teveel voor hem na alle stress
    zij heeft haar excuus voor het lelijk doen aangeboden maar dat vond man niet nodig
    en hij heeft excuses gemaakt voor zijn gedrag
    en dat vond zij niet nodig want ze begreep het allemaal wel en heeft zich sowieso op dat moment niet aangetrokken

nu ben ik ook wel wat gerust want moet wel zeggen ik vond het ook vrij heftig allemaal (de bevalling dan ) en ik zat hier toch wel wat mee in mijn maag
    maar het is voor hun geen issue en ze grapten er vanaaf al over dus dat komt echt helemaal goed

jessica en martijn nogmaals gefeliciteerd met jullie prachrige kleine meid

(we hebben dezelfde naam haha)

8. pippilotte

pippilotte Actief lid

Dat bedoel ik dus...
    Bevallen is een hele intieme ervaring, en brengt krachten en gevoelens in ons naar boven, die je zelf vaak niet begrijpt.
    Wij vrouwen lopen 9 maanden met een kindje rond en bouwen een band op, papa heeft die kans niet.
    Op het moment dat ze dan eindelijk iets kunnen doen, worden ze afgewezen...
    Begrijpelijk dat je het dan zelf ook even niet meer trekt.
    Ik zelf ben ook tijden ongenietbaar geweest en toen slikte papa dat ook, als papa er dan ook eens door heen zit, dan moet daar ook begrip voor zijn.

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik vind het persoonlijk ook niet normaal.
    Tijdens mijn weeen kon ik mijn man ook niet in mijn buurt hebben. maar daar had hij alle begrip voor. Vind ook niet dat hij het recht heeft om boos te zijn. Net wat je zegt. zij moet bevallen en als in haar zelf keren goed werkt voor haar is het prima.
    Vind het heel raar...

ow zie nu dat het uitgepraat is..mooi :D

10. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    Ik had bij mijn ex ook zoiets...

En daar voelde ik me heel erg gekwetst door.

Het begon al met de weeën, ik werd er wakker van en zei dus, hey joh wakker worden, het is begonnen we moeten naar het ziekenhuis.
    Dat vond hij al erg, midden in de nacht wakker gemaakt worden tja....

Toen onze oudste werd geboren en op mijn buik werd gelegd draaide hij zich plots om (draaikrukje) ik vroeg waarom hij dat deed, het was een meid zei hij en hij had een jongen verwacht.

Ik weet het nog als de dag van gister!
    Ik vergeet het nooit meer, nu ook niet nu ik een heel lieve man heb getroffen en de ouste inmiddels al 11 is.

11. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

:confused: wat een *** wees blij dat het je ex is! dat vergeet je inderdaad nooit meer, het had het mooiste moment van jullie leven moeten zijn, en hij laat even doorschemeren dat hij zwaar geirriteerd is dat je 's nachts bevalt en dat het ook nog een meid is, wat heeft die zich vreselijk laten kennen zeg, ik zit me hier boos te maken (hormonen :evil: ) dat lijkt me vreselijk, gelukkig heb je nu een hele lieve man :D .

12. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    Gelukkig wel Mymiracle!

Maak je maar niet boos hoor meid, heb ik al gedaan toendertijd, mijn huidige man vond het verschrikkelijk voor me en heeft me jaren later flink getroost!
    Je verteld het namelijk niet zomaar even aan jan en alleman...

13. mymiracle

nee inderdaad dat vertel je niet zomaar even nee, ben blij dat je nu de goeie hebt getroffen!
    nog een paar weekjes hooguit en dan hebben jullie je wondertje in je armen :D .

14. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik vind het raar dat hij zo gereageerd heeft!
    ik was ook helemaal in mezelf gekeerd maar mijn man vond dat echt niet raar.

15. mymiracle

ik heb het er naar aanleiding van dit topic nog even met mijn man over gehad, zijn antwoord: tijdens je bevalling mag je heel even alles roepen van me (ik mag hem zelfs een knal verkopen, zou ik nooit doen hoor), daarna graag weer normaal doen :)

16. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Hahaha, mannen zijn ook mensen hoor! Niet iedereen is hetzelfde...

Gelukkig heb ik niet zo'n man! :D Ik heb me man geknepen en wie weet nog meer! Hij gaf me een koude washandje, omdat ik het echt warm had..Hahaha en ik gooide washandje weg..en zei; je kan het beter in je ... stoppen..5 min later was hij weer met washandje :) :) Hij mocht zijn koffie ook niet roeren...Aan het einde mocht ie van mij niks meer zeggen..

Maar hij bleef me steunen...

Ik kan me voorstellen dat er mannen zijn die het niet zou pikken! Vooral als andere mensen erbij zijn...Hun Ego....Mannen pfff...En ze kunnen zich niet voorstellen hoe jij je op dat moment voelt...De man van een vriendin van mij zei gewoon tijdens haar bevalling; meid stel je niet zo aan..

17. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Wow nou als mijn vent gaat zeggen dat ikme niet aan moet stellen knikker ik hem zo de kamer uit we of geen wee.
    Heb ik hem ook duidelijk al verteld trouwens want dat zal ik nooit accepteren van hem.

Denk trouwens dat mijn vent het zich ook niet persoonlijk aan zal trekken.
    Ik denk dat hij juist bewordering zal hebben na de bevalling.
    Oke voor mannen is dit weer een punt waar ze niets kunnen doen terwijl jij pijn heb.
    De zwangerschap en bevalling draaid allemaal om de vrouw en dat kan wel eens verkeerd vallen.

Oh enne hij is zeker wel blij met zijn dochter op komst hahaha

18. Lucifertje

Lucifertje Actief lid

26 mrt 2008
    313
    1
    0
    Body Artist (piercer)
    flevoland
    wat kinderachtig..
    die van mij heb ik van te voren gewaarschuwd..
    dat ik ZOU kunnen uitvallen maar t is totaal niet gebeurd.
    maar heb t m wel uitgelegd dat vrouwen zo kunnen doen
    tijdens de bevalling..
    plus meesten weten dat toch wel inmiddels..

19. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    ik begrijp echt wel dat ie zich machteloos voelde maar jemig hoe moet jou vriendin zich wel niet hebben gevoeld zeg! :confused:

naja hopelijk leven ze nu op een roze wolk en genieten ze volop!

20. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Uitschelden van je man vind ik ook belachelijk maargoed, heb ik nooit gedaan en dat zal ik ook nooit in mn hoofd halen.

Maar van die man een erg trieste en kinderachtige reactie.

Deel Deze Pagina