Nee inderdaad. Daarom weet ik ook dat mijn vriend tot nu toe niet had gerookt. Ik ruik dat echt aan zijn kleding en lichaam. Hij ruikt zelf ook dat de geur uit zijn kleding is. En hij voelde zich echt beter nu hij gestopt was, dus ik snap echt niet waarom hij er weer een rookte...
Ik weet niet hoe oud jij bent natuurlijk, maar toen ik jong was was het echt niet normaal als 12 jarige om dagelijks te roken hoor. Ben benieuwd in wat voor milieu/cultuur dat dan geweest is zoals je zelf zegt.
Ik zou je vriend er ook niet uitgooien omdat hij een terugval heeft. Voor mij zou het voorval wel een heel goede reden zijn om nog eens serieus na te denken over de relatie, maar dat komt omdat ik hier heel fel in ben. Vind zijn actie echt veel en veel te ver gaan.
Ik vind het echt afgrijzelijk, als mijn man/zwager/oom/wiedanook dit zou doen bij mijn kind of welk kind dan ook, zou ik er klaar mee zijn. Een kind van 12-13 een sigaret aanbieden?! Echt 0,0 begrip voor.
Imho is dit wat overdreven.. het feit dat hij weer is gaan roken.. dat gebeurt de beste onder ons. Het feit dat hij kinderen laat roken, dan vind ik je een flinke sukkel. Maar dan hoeft er niks mis te zijn met je relatie.
Ik zou hem er niet uitgooien. En ik zou ook mn relatie niet op het spel zetten. Maar, ik zou hem wel duidelijk maken dat sigaretten aan kinderen geven not done is. Uberhaupt vind ik niet dat je het een ander aan moet bieden maar sowieso niet onder de 18. En als dat duidelijk is was het voor mij klaar. Of hij rookt is aan hem. Niet aan jou of een ander.
Als mijn man dit in zijn hoofd zou halen, zouden we echt een gigantisch probleem hebben en dan blijk ik me dus al jaren flínk vergist te hebben. Ik vind dit echt totaal onacceptabel.
Nee daar ben ik echt benieuwd naar. Jij noemt een milieu of cultuur, dus ik ben echt benieuwd naar wat jij daarmee bedoeld.
Oei dat zou hier echt not done zijn! En ik zou dat zeker duidelijk maken aan mijn vriend. En ik zou het ook aan zijn zus vertellen.. ook al denk je dat ze het misschien niet eens erg zou vinden. Van de zotte zeg een peuk aanbieden aan kinderen van 12/13 jaar! Ik ben overigens een ex-roker, gestopt in juli 2014 en nooit meer een sigaret aangeraakt. In de eerste klas van het vo begonnen met roken net als 90% van die klas.. Wij waren dus ook 13 ofzo? Mijn moeder wist het voordat ik het vertelde... mijn vader was stomverbaasd. Hoewel niemand bij ons rookte heeft mijn vader nooit iets geroken aan mijn kleding oid. En mijn vader is echt anti roken.. die denkt dat je bij de eerste hijs al ten dode bent opgeschreven
Voor mij wel. Niet dat hij weer is gaan roken, deed ie waarschijnlijk ook toen jullie elkaar leren kennen. Maar dat hij zo met jonge kinderen omgaat zou voor mij wel een dealbreaker kunnen zijn en in elk geval reden tot een heel flink gesprek.
Om even een beeld te geven: Mijn vriend is 26. Komt uit Zuid-Oost-Europa. Als ik daar ben, zie ik overal straatverkopers met sigaretten en losse zakjes tabak. Bijna alle mannen roken, jongeren ook veel. Kinderen lopen daar natuurlijk gewoon tussendoor. Dat meisjes roken is dan weer niet oké. Mijn vriend heeft ook al jong aan de hasj gezeten met zijn vriendengroep, maar dat heeft hij volledig afgezworen.
Ik vind het echt not done Ik baal ontzettend dat ik vroeger ooit ben gaan roken. Dat zou ik een kind nooit aan doen, om dit te stimuleren. En dat anderen het nu over vroeger hebben en dat het toen misschien normaler was dat je oma of oom ofzo je een trekje gaf... dat is al heel apart. Maar was toen nog normaler. Maar nu in deze tijd is het zo duidelijk hoe slecht het is.
Jeetje, wat een onverantwoordelijke actie. Als hij zo dol is op zijn neefjes gunt hij die toch gezonde longen, geen dure verslaving etc. Als mijn rokende zwager of zus mijn kinderen daar op die leeftijd kennis mee lieten maken zouden ze een groot probleem hebben.
Dit kan echt niet, onverantwoord. Ik vind dat hij dit ook moet toegeven aan zijn neefjes, dit was een grote fout en mag nooit weer gebeuren. Om je relatie er voor in twijfel te trekken zoals hierboven werd gezegd, vind ik nou ook weer niet nodig