Man die niet tegen rotzooi kan.

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door sm1, 6 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Waterlelies

    Waterlelies Niet meer actief

    Ik sorteer, geeft het aan en zij doen het in de was. Ik schep poeder in een schepje, zij doen het in het juist bakje. Dan bakje dicht, deur dicht, knop draaien, aanzetten. Inmiddels weten ze welke stand aan moet, maar met de was er in doen help ik wel. Want er blijft nog wel eens iets in de zakken zitten of ze krijgen het er niet goed ingepropt:D heel spelenderwijs. Maar de oudste zou een klein wasje zelf kunnen doen als ik erbij zat en niks zou zeggen. Maar vanwege zijn autisme heeft hij bevestiging nodig, ookal weet hij het wel
     
    femkes, sm1 en Zomerbloem vinden dit leuk.
  2. Waterlelies

    Waterlelies Niet meer actief

    Helemaal mee eens. Ik hoop dat je man het oppakt en wat met je gesprek doet. Lijkt mij heel vervelend om voor je gevoel op je tenen te lopen als hij het wil doorzetten zo
     
    sm1 vindt dit leuk.
  3. Zomerbloem

    Zomerbloem Fanatiek lid

    19 mrt 2018
    2.121
    2.572
    113
    Vrouw

    Vandaar dat ik het ook vroeg hahah.
     
    sm1 vindt dit leuk.
  4. Zomerbloem

    Zomerbloem Fanatiek lid

    19 mrt 2018
    2.121
    2.572
    113
    Vrouw

    Misschien een idee voor hier. Mijn zoon wil altijd helpen maar ik ben er zo huiverig voor. (En dat is echt mijn eigen issue hoor:oops: )

    Ik vind het al heel wat dat ik hem zijn eigen wasgoed laat opruimen:p (wat ik daarna natuurlijk nogmaals kan opvouwen en netjes weg leggen, maar goed dat ziet hij niet)
     
    sm1 vindt dit leuk.
  5. Salentein

    Salentein Niet meer actief

    Magnolia29 en sm1 vinden dit leuk.
  6. Waterlelies

    Waterlelies Niet meer actief

    Ja ik vind het ook altijd wat als dat bibberige handje van mijn nu nog 2 jarige het waspoeder in het bakje doet. Ben bang voor vieze handen:oops: maar hij mag ook vol trots de fles wasverzachter samen met mij vasthouden. Die van mij vindt het wcht heel leuk om te doen.
    Haha wasgoed opvouwen doe ik ook liever zelf. Precies om de reden die jij noemt:D

    Ik heb helaas nog niemand in huis zo ver gekregen de wc te poetsen. Dat vindt ik toch een rotwerk. Kan niet wachten tot iemand dat eens over gaat nemen:roflmao: zullen ze wel pas leren als ze het huis uit zijn
     
    sm1 vindt dit leuk.
  7. SAARC

    SAARC Fanatiek lid

    16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    sm1 vindt dit leuk.
  8. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Mijn 4 jarige wilt altijd helpen de was opvouwen.
    En ze kan het nog verdomd goed ook.
    Hoef zelden iets opnieuw te doen :p

    Ts: ik vind het behoorlijk bizar wat je man verwacht.
    Zo kunnen ze toch niet spelen?
    Opruimen en bord op de keuken moeten ze bij ons ook maar verder niet hoor.
    Als ze willen helpen met iets dan mag dat uiteraard wel. Maar verplicht? Nee.
     
    sm1 vindt dit leuk.
  9. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Of niet... Mijn man ziet het nu nog steeds niet :roflmao:. Heeft hij geluk met zo'n ouderwetse geëmancipeerde vrouw.
     
  10. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.542
    3.775
    113
    Overijssel
    Of mijn 5 jarige die deurknoppen schoonmaakt... hij wordt in januari 6... zal hem eens een salade laten maken of de vloer laten dweilen..:rolleyes:
     
  11. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.033
    113
    Ja mijne vouwt ook zo goed! Zouden ze daar een speciale geheime cursus voor krijgen op het kdv / psz / school :roflmao:
     
    sm1 vindt dit leuk.
  12. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.889
    4.387
    113
    Eerlijk gezegd vind ik het nogal dwangmatig klinken. Jouw man houdt niet van troep, nog geen propje en begint nu in zijn baanloze zeeën van tijd zijn onmogelijke eisen te stellen aan zijn kinderen. Niet gezond voor de kinderen want papa zit hen continu op de lip, maar ook niet voor hem. Want zeg nou zelf: hij zal zelf ook niet gelukkig zijn met deze situatie waarin hij continu tegen grenzen aanloopt. Ik zou hier zelf knettergek van worden terwijl ik echt een perfectionist ben. Hoe doet hij tegen jou? Moet jij ook zo op je tenen lopen? Want als dat zo is en alles komt onder druk te staan, dan wordt het tijd voor hem om eens hulp te gaan zoeken.
     
    sm1 vindt dit leuk.
  13. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.889
    4.387
    113
    Sorry dubbel
     
    sm1 vindt dit leuk.
  14. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.552
    7.367
    113
    Nou, dat dacht ik ook al ja!
     
    sm1 vindt dit leuk.
  15. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik denk het :roflmao:
    Sta er af en toe echt van te kijken.
     
    Iertje81 en sm1 vinden dit leuk.
  16. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.192
    18.930
    113
    Als antwoord op je laatste vraag: ja en ik word er soms knettergek van. Mijn jongste is van het alles netjes houden en rechtzetten maar dan tot in het uiterste. Zelfs de druivenpitten, als ze druiven eet, legt ze in een lijntje op haar bord voordat ze weggegooid mogen worden. Maar de oudste is juist weer een sloddervos en daar word ik soms nog gekker van (ik kan zelf ook heel slecht tegen rommel).
     
    sm1 vindt dit leuk.
  17. Nieuwsgierigbijtje

    Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

    12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Zo jong vind ik het zeker onrealistisch.

    Wij hebben er 5 en de grote bijna volwassen tieners hebben wel grotere "taken".... de was doe ik altijd zelf. Maar de wasbakken netjes houden vind ik gewoon normaal. Wc's doe ik zelf.

    Verder stofzuigen de grote, weten ze hoe ze kunnen koken (bedenken zelf zo nu en dan een maaltijd en bereiden het. Halen daarvoor ook de boodschappen), dweilen, tuin zo nu en dan even vegen en een keuken opruimen na het eten. Uiteraard is hun eigen slaapkamer voor hun zelf en halen ze hun beddengoed af en leg ik schone neer. Ze weten wel hoe de wasmachine werkt en een droger maar ja wat ik al schreef: dat doe ik liever zelf.

    Is ook wel een stukje van zelfstandig worden en straks op eigen benen kunnen staan.


    Zijn trouwens toppers want als ze mij een stapel was zien weg strijken en vouwen, komen ze uit zich zelf helpen. Vragen zowat dagelijks als ze thuis komen of ze nog wat kunnen doen voor mij.
     
    Miracle1, Zonnestralen en sm1 vinden dit leuk.
  18. MissBlue

    MissBlue Niet meer actief

    Ik zou het vooral best knap vinden als je man dat ook daadwerkelijk allemaal voor elkaar krijgt bij jullie kinderen!
    Hier is de oudste net 4, nou, ik hoef er niet op te rekenen dat ze gaat opruimen als ik dat van haar vraag. Tuurlijk hoort het erbij, ze moet op school ook. Maar hier thuis zijn ze er vooral goed in om er binnen luttele secondes een slagveld van te maken.. :rolleyes:
    Dus laat staan dat ik daar eerst nog een taak aan toevoeg. Bordje/beker opruimen lukt nog net! :p

    Kennen jullie gezinnen met kinderen in dezelfde leeftijd? Bijv broers of zussen met kinderen? Ik weet niet of je daar vaak over de vloer komt, maar je zou je man er eens op kunnen wijzen hoe het er daar aan toe gaat. Misschien geeft dat wat inzicht? Want dit lijkt mij verder best wel onrealistisch.
     
    sm1 vindt dit leuk.
  19. harlene2014

    harlene2014 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Nou dit inderdaad. Doe het lekker zelf.
     
    sm1 vindt dit leuk.
  20. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.825
    1.280
    113
    Het klinkt een beetje alsof je het over een ander gezin dan je eigen gezin hebt. Wat vind jij hier eigenlijk van? Ik vind dit soort dingen toch zaken die tussen ouders eerst overlegd worden.
     
    sm1 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina