Man doet bijna niks in het huishouden

Discussie in 'De lounge' gestart door abdomen, 9 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Zo kijk ik er ook tegen aan. Het is geen onwil maar het word echt niet gezien.

Eva2011 vindt dit leuk.
  2. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

En daarnaast, een man kan je niet veranderen, je kunt het ze niet leren zien.
    Maar je kunt ze wel vertellen wat ze moeten doen :evil:

Haha nee hoor grapje. Ik ben blij met mijn vent die fulltime werkt en in de weekenden de tuin aanpakt.
    Ik denk dat hij over mij ook vast heel wat te klagen heeft als hij de kans kreeg :|

:roflmao::roflmao:

DastyQueen vindt dit leuk.
  3. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Ik heb hier een man rondlopen die het dus wel allemaal ziet, doodziek word ik er soms van. Dus als iemand een paar daagjes wilt ruilen, dikke prima! :roflmao: (het is nu wel een stuk minder, gelukkig.)

Ik vergeet nooit meer dat ik voor het eerst in ons nieuwe huis de ramen ging lappen. man man man, meneer ging er met zijn snufferd bovenop staan ; ' Nou schat ik zie hier toch echt nog een streep hoor.'' Sinds die dag doet hij maar lekker zelf de buitenboel, heel veel plezier ermee.:thumup:

4. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Dat is dan weer iets te veel van het goede ;)

5. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Wauw!!! Dus jij zit ziek thuis, jullie hebben 3 kinderen met problemen en hij wordt boos als je iets niet doet... die zou echt een probleem hebben als ik in jouw schoenen stond!
    Tijd voor een goed gesprek...

Sowieso snap ik het hele gebrek aan communicatie en verwachtingspatroon niet. Praat toch eens met elkaar, situaties veranderen nou eenmaal, afspraken van vroeger zijn mogelijk niet meer haalbaar etc

6. DastyQueen

Als hij het niet erg vind dat ik dan zijn kleding uitzoek ben ik voor ruilen :roflmao:

7. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

:eek:

8. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Ik heb niet alles gelezen, maar ik denk soms dat mannen het gewoon niet zien.

Hier in huis doet hij wel dingen uit zichzelf (keuken en woonkamer opruimen, stofzuigen, dweilen, container aan de straat zetten, boven opruimen). Maar zaken als de was, afwas, stoffen... dat soort dingen moet ik echt vragen.
    Soms ook de dingen als even de woonkamer opruimen voor hij naar werk gaat (hij begint dan pas om 2 uur)....
    Mannen zijn daar gewoon wat minder op ingesteld denk ik:roflmao:

Als hij helemaal niks in huis zou doen, zou ik het niet trekken....

9. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    haha Oh ja, jij bent er zo 1.:roflmao: Ik zal het hem eens vragen.:roflmao:

10. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nja ik weet niet meer wie het was,

Maar iemand hier zei, “hij stapt zelfs over spullen heen die op de trap liggen”

Dat is echt niet niet zien hoor als je ergens je nek zowat over breekt... dat is onwilo_O

11. DastyQueen

Als ik het vanuit mijn ogen zie wel maar als ik probeer door mijn man zijn ogen te kijken of probeer te verwoorden wat hij zei als we hier wel eens een discussie over hadden.
    Ik ben de hele dag thuis dus zie alles en irriteer me ook als iets niet gedaan is. Hij werkt minimaal 9 uur op een dag en als hij thuis komt zal het hem een worst wezen of er een wasmand op de trap staat of niet. In zijn ogen kan dat een dag later ook naar boven. Ik kan gillen als ik net een zwarte was aanzet en erachter kom dat er in de badkamer een paar zwarte sokken van hem op de grond liggen. Hij denkt joh wat maak je je druk over een paar dagen heb je toch weer een zwarte was. Ik irtiteer me eraan als ik (zoals vorige week een paar dagen) niets kan hij aan het eind van de dag het speelgoed van de kinderen niet opruimt. hij denkt waarom nu opruimen als ze morgen ochtend er meteen weer mee gaan spelen want hij irriteert zich niet aan rondslingerend speelgoed. En zo kan ik nog veel meer voorbeelden noemen waardoor ik weet dat het hier in huis geen kwade wil is maar gewoon een kwestie van andere prioriteiten. En eens in de zoveel tijd mopper ik erom maar wat eerder al gezegt is veranderen doet hij toch niet dus dan ga ik geen negatieve energie in een strijd steken die ik uiteindelijk verlies.

Vitamientjuh en Eva2011 vinden dit leuk.
  12. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Klopt, deed ik als puber ook

13. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Pubers zijn hele andere soort wezens dan mannen.:roflmao::roflmao::roflmao:

14. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Nietwaar! :p

15. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.952
    33.621
    113
    Klopt. Als er niemand thuis is wordt er niet geleefd. Maar... Als ik thuiskom van mijn werk liggen er wel nog wassen die gedraaid moeten worden, wassen die opgehangen moeten worden, bedden die moeten worden opgemaakt, vaatwasser moet uitgeruimd worden, kleren voor volgende dag moeten worden klaargelegd, stofzuigen, dweilen, badkamer, strijken enz enz enz. Daar heb ik met 36 uur werken helaas niét de hele dag de tijd voor en een tbm wél. Dus tussendoor even wat opruimen terwijl de kinderen in huis zijn lijkt me niet zo’n ramp. Overigens vind ik niet dat ik het zwaar heb hoor. Ik benijd tbm niet. Ik koos ervoor om te werken en gebruik te maken van mijn opleiding. Ik heb geen man die genoeg verdiend om ons hele gezin draaiende te houden plus de luxe die we ons nog extra willen permitteren. Gelukkig maar, want zelfs al zou dat het geval zijn dan nog zou ik werken. Ben niet zo goed om fulltime thuis te zitten, maar knap als je dat wel kunt!

16. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.952
    33.621
    113
    Ik zou hier dus echt totáál niet om kunnen lachen en zou dat dus ook niet doen. Ik vind het zwaar respectloos naar jou toe. Dat verdien je toch niet? Ik heb dit wel eens gezien bij iemand anders maar die was afhankelijk van haar man. Zowel financieel als zakelijk. Maar zelfs dan begrijp ik het nog niet. Ik heb wel eens gedacht: ontwikkel jezelf en zorg dat je voor jezelf kunt zorgen.
    Mijn ouders zeiden altijd: zorg dat je (financieel) onafhankelijk blijft van je partner!

Biny en Sado vinden dit leuk.
  17. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Misschien ergert hij zich er inderdaad niet aan. Maar als hij wéét dat jij dat wel doet, is het dan geen kwestie van respect om een klein deeltje te doen? Niet alles, want jij wil waarschijnlijk te veel. Maar is er ook daar, net zoals in andere twistpunten in elke relatie, geen nood aan een compromis waarbij je sámen werkt aan een situatie die aangenaam is voor iedereen?

Biny en DastyQueen vinden dit leuk.
  18. DastyQueen

#218 DastyQueen, 31 mrt 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 mrt 2018
    Ben ik met je eens hoor ik zie namelijk ook niet in wat de moeite is om even die kleine dingen te doen om het makkelijker te maken voor iedereen. Maar na 17 jaar is het me nog niet gelukt en ik denk dat dat ook nooit gaat veranderen. Als ik ook zou werken zou ik misschien wat meer op mijn strepen staan en vaker het gesprek aan gaan over dit soort dingen. Nu denk ik vaak ach hij werkt in tijd uitgedrukt veel meer dan dat ik aan huishouden besteed dus laat ik het gezellig houden als hij wel thuis is en het dus gewoon allemaal maar zelf doen.
    edit. Als ik hem letterlijk iets vraag om te doen dan doet hij dat trouwens meteen. Maar het zelf "zien" dat zit er niet in.

19. Lentekriebels

Lentekriebels Fanatiek lid

15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Ha dit had ik geschreven kunnen hebben, precies hetzelfde hier.

20. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Helpt niet helaas.
    Vandaag hadden we verjaardag van zoon.
    Heel de week maakt hij zich al druk om het huis.
    Vanmorgen heeft hij uiteindelijk zelf opgeruimt en schoongemaakt want hij vond het een zooi.

Hij werkt veel onregelmatig en is altijd moe.
    Hij kan slecht tegen rommel (als kinderen spelen is het ook rommel, of als er wat papier/post ligt of wat speelgoed rond slingert, keuken niet netjes is oid)
    Ik kan er wat beter tegen en interesseert me echt weinig wat voor 'zooi' de kids maken.

Het went :)

Deel Deze Pagina