Man doet bijna niks in het huishouden

Discussie in 'De lounge' gestart door abdomen, 9 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ja en niet ALLE ouders zijn dagelijks 2/3 uur bezig met halen en brengen...

Maar goed, ik ga de discussie niet weer opnieuw beginnen...

Conclusie os gewoon dat ik niet een hele dag de tijd heb om het huishouden te doen.

En daar kan je van vinden wat je wil, maar dit is gewoon hier de situatie en ergens anders zal dat misschien weer anders zijn..

2. Mimosa

Mimosa Niet meer actief

Ja, maar er zijn al heel wat mensen die hebben uitgelegd dat dat wel zo is en dat jouw argumentatie niet klopt. En er hebben al meerdere mensen uitgelegd dat jij flexibeler bent in het indelen. Zelfs als jij drie uur aan het op en neer wandelen bent naar school, houd je zes uur meer thuis over dan iemand die in een uurtje zijn kinderen wegbrengt en haalt. En bovendien Kun je die 6 uur flexibeler indelen omdat je in die uren thuis bent.

Marchella en DastyQueen vinden dit leuk.
  3. bianca1374

bianca1374 Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.221
    74
    48
    Wat een zinloze discussie toch elke keer weer. Hier vond ik de tijd dat ik met zwangerschapsverlof was echt veel relaxter dan te werken qua huishouden en rust. Maar daarentegen ben ik nu ook blij met mijn werk. Fijn contact met collega’s Heb niet de positie om thuis te blijven en vindt het ook fijn mijn kinderen nog wat te kunnen bieden qua leuke dingen.
    Maar daarentegen heeft mijn beste vriendin ervoor gekozen om tbm te zijn. Zit ook in de riante positie dat haar man meer dan genoeg verdiend, maar toch heeft zij het toch vele malen relaxter en dat is wat zij ook beaamd en toch zou ik denk ik niet met haar willen ruilen, haar wereldje is toch stuk kleiner dan die van mij. Doe gewoon wat bij je past!!!

4. bianca1374

bianca1374 Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.221
    74
    48

5. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Je hebt gedeeltelijk wel gelijk hoor, je bent over het algemeen flexibeler met taken indelen als je die uren thuis bent. Maar wij kunnen niet oordelen of @Biny dan ook daadwerkelijk die uren vrij heeft om huishouden e.d. te doen. Genoeg andere dingen waarmee zij eventueel haar dag op vult. Misschien zou ze haar dag planning op kunnen schrijven om uit te leggen waarom zij vind dat ze niet meer tijd heeft dan een werkende ouder maar ze is ons geen verantwoording verschuldigd. Ja de flexibiliteit geldt voor de meeste tbm's, maar niet voor alle.

6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.050
    2.186
    113
    Brabant
    Pfff wat een discussie..

Ik ben zowel tbm geweest, een avondenweekendwerkmoeder en een kantoortijdenwerkmoeder.

Dat laatste ben ik nu. Ik werk 2-3 dagen in de week. Heb écht het allerleukste werk; uitdagend, stimulerend en gewoon superleuk.
    Het huishouden is op de rit, het is schoner en opgeruimder dan ooit. Op mijn vrije dagen heb ik zo alles gedaan en kijk een netflixje of ik sport.

Álles draait om balans. Het neigt nu een beetje naar werk en dus kies ik voor een dag minder. En dan is die balans er nog meer.

Als jij niet blij bent met de balans: roep, luister en zoek.
    Roep wat er is,luister naar die ander (je partner die niks lijkt te doen
    Je vriendin waar het huis altijd spik en span lijkt te zijn of je werkgever die teveel verlangt) en zoek naar meer balans.

Toen ik tbm was of awwm had ik het áltijd druk. En nu denk ik: waarmee.
    Net als met 1 kind: zoooo druk. En met 3 denk ik: waar had ik het zo druk mee:)

7. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Ik irriteer me mateloos aan dat gezeur van hem, maar kan het niet veranderen.
    Vandaag bijv, het was echt 1 grote bende beneden. En meneer gaat slapen.
    Tja, hij ging werken dus zei al dat hij vanavond niet moest zeuren als hij thuis kwam. Zelf doet ie er niks aan dus verwacht dat ik zorg dat alles weer opgeruimd is vanavond.
    Heb wel wat beters te doen.
    Moet nog traktaties maken en gourmetten met kids.
    Was ben ik ondertussen wel mee bezig en heb 2 zwaar overprikkelde kinderen.
    Oftewel ben continu politieagentje aan het spelen. Net uiteindelijk de jongste nog maar op bed gelegd was echt niet grappig meer.
    Op de bank kleuren, zichzelf onderkleuren, dingen opeten die niet eetbaar zijn, op het aanrecht klimmen om snoep te pakken, continu gillen, niet luisteren, rondjes door het huis rennen enz en simpelweg geen enkele communicatie mogelijk.

Maargoed, hij zei 'morgen weer een dag'.
    Gelukkig is de oudste al zo groot dat ze me helpt vandaag door boodschapjes te doen :) scheelt een tripje winkels.

8. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Nou dacht ik toch altijd dat het tbm was met nadruk op moeder en tijd voor je kind ipv tbw met nadruk op werkster en tijd voor het huishouden.

smax, Zonnestralen en Raaf92 vinden dit leuk.
  9. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Zo is het hier inderdaad; ik hou het huishouden heus wel bij, maar mijn tijd gaat vooral in de kinderen zitten. Afgelopen winter waren ze weer continu afwisselend ziek, dan ben ik zooo blij dat ik niks hoef te regelen maar ze gewoon thuis in bed kan stoppen en lekker uit kan laten zieken. Het huishouden blijft dan hier en daar wat liggen, haal ik later wel weer in ;)
    En ik ben dolblij met hoe die balans hier nu is. Toen mijn oudste een baby was had ik wel veel meer het gevoel dat ik meer moest doen, meer poetsen, dweilen, afstoffen, strijken etc... maar met een huilbaby ging dat niet en moest ik een balans zoeken; nu 6 jaar later hebben we die balans nog steeds en is het gewoon heel erg fijn :)

Raaf92, Marchella, Ysabella en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Hier ben ik het zeker mee eens.

Ik vind die hele discussie zinloos over tbm of niet! Het is appels met peren vergelijken, ik ben dan geen volledige tbm werk 1 dagje per week, maar ik ben blij dat ik mn kind maar 1 dagje weg hoeft te brengen, zou er geen goed gevoel bij hebben als ze 2 dagen naar het kdv zou gaan. (En ja soms denk ik ook wel is, werkte ik maar lekker 2 dagen. Want ik kom op mn werk meer tot rust dan thuis hoor.) En een werkende moeder denkt daar weer anders over prima toch! Toon een beetje respect naar elkaar, en ga anders wat minder werken of juist wel werken. (Ivm ziekte of andere oorzaken van het moeten werken daar gelaten!)

Ysabella en Blijdorp vinden dit leuk.
  11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik lijk wel gek ook... maar vooruit.

Om 8.05 doen we schoenen aan en gaan we naar school...
    8.50 terug en geef ik dochter een fles
    9.00 dus fles
    9.30/9.45 gaat dochter naar bed... as het tegenzit ben ik daar nog 10/15 min mee bezig.
    ( in deze slaaptijd kan ik dus niets spannends doen boven in t huishouden)
    dan besteed ik nog even een half uurtje aandacht aan mn zoontje
    om 10.15 ( op zn vroegst, als dochter gelijk is gaan slapen) heb ik dan tijd om wat nuttigs te doen
    11.15 dochter wakker maken, schoenen aan en naar school (zoontje vind het ook fijn om af en toe wat te lopen ipv altijd maar op dat rottige plankje)
    12.25 weer terug
    12.30 eten en fles geven
    13.05 schoenen aan en naar school
    13.50 terug, dochter snel naar bed.
    Nog even wat tijd aan zoontje besteden
    15.05 dochter weer uit bed en schoenen aan en naar school
    15.50 zijn we terug en moet dochter weer een fles.
    om 16.40 ongeveer ga ik naar de keuken en ga eten maken
    17.30/45 eten we en rond half 7 gaan we naar boven en gaan de jongens douchen
    19.00 gaan ze naar bed en als ze op bed liggen krijgt dochter weer een fles en die gaat dan rond 20.00 naar bed.
    Op vrijdag moet ik overigens om 10.55 alweer weg aangezien ik dan om 11.20 mn zoontje van de psz moet halen...

Dus nee, ik vind nog steeds niet dat ik overdag lekker de tijd heb om het huishouden te doen wanneer ik wil... ik ben ook gewoon gebonden aan tijden en verplichtingen

Het huishouden boven komt dus ook vaak in het weekend omdat er doordeweeks zo goed als geen tijd voor is...

(overigens werk ik wel een paar uurtjes in de week, maar niet noemenswaardig)

12. Mimosa

Mimosa Niet meer actief

Volgens mij heeft niemand gezegd dat je het huishouden kan doen wanneer je wilt, maar jij hebt per dag toch een paar momenten waar je iets in kan doen. Dat hebben werkende moeders niet, want die zijn dan op hun werk. Ik denk dat jij denkt dat wij denken :D ) dat jij uit je neus vreet (want waarom zou je anders zo geïrriteerd jezelf verdedigen), maar het enige punt is dat jij flexibeler bent dan mensen die werken.

Ik zou overigens niet graag met je ruilen en zou denk ik heel snel een bakfiets aanschaffen zodat het brengen en halen wat sneller kan gaan op sommige dagen ;)

13. Blijdorp

Bakfiets is handig maar ook duur!!!

14. Mimosa

Mimosa Niet meer actief

Ja, maar ik zou het het echt zo waard vinden!

15. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Ik snap echt niet dat iedereen altijd het nog nét ietsjes zwaarder heeft dan de ander.
    Als je zwanger bent krijg je ook van minstens 5 mensen te horen hoe zwaar en lang en gecompliceerd hun bevalling was.
    Het is geen wedstrijd.

Brinta vindt dit leuk.
  16. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Oh wat ben ik blij dat de school hier nog geen 100m vandaan is..

17. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Weet je wel hoe zwaar zo'n pokkeding trapt met drie kinderen erin? En als je pech hebt ook nog een vriendje mee op de terugweg :p

Zonnestralen en Blijdorp vinden dit leuk.
  18. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Ik had soms 8(!:eek:) kinderen in de bakfiets( speciale bakfiets voor 8 kinderen) en als ik dan moest stoppen op dat irritante heuveltje,kwam ik bijna niet meer vooruit. :roflmao: Wat heb ik die bakfiets vaak vervloekt.

Eva2011 vindt dit leuk.
  19. Blijdorp

Haha nee geen idee. Lijkt me echt niet te doen!

20. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ja snap ik!

Ik zou graag naar een andere wijk willen... idd ook 200 meter oid van school, maar man wil niet... hij heeft ook wel gelijk haha het gaat mij alleen om de locatie :p

cactusje en Blijdorp vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina