Man doet bijna niks in het huishouden

Discussie in 'De lounge' gestart door abdomen, 9 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.906
    386
    83
    Wat herkenbaar alemaal ik doe ook het meeste in huis. Maak het weleens bespreekbaar maar meneer vindt dat hij, let op, het meeste doet in huis. Hij ruimt zon 4x per week de keuken/eettafel op en de woonkamer zon 2-3x per week (lees in kasten proppen). Vaatwasser denk ik 5x per week in en uitruimen.

Ik doe verder alles in huis, incl ook regelmatig de keuken en vaatwasser. En de was (2 kids), bedden verschonen, kamers opruimen, dweilen, trap stofzuigen, badkamer, wc, bank uitzuigen, ramen zemen, etc etc etc etc.

Hier dus een groot irritatie punt dat hij niet ziet hoeveel werk ik doe. Als ik savonds boven de was doe denkt hij dat ik aan het chillen ben ofzo o_O

2. abdomen

abdomen Niet meer actief

O dat is helemaal waardeloos! Daar heeft mijn pa ook een handje van. Pfffff

3. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Sinds mijn man 3 ochtenden alleen thuis is met onze jongste heb ik het idee dat hij het werk ook wat meer ziet liggen. Hij doet het op zijn eigen manier, vind ik soms lastig maar ben blij dat hij het doet!

Pimpelmeesje vindt dit leuk.
  4. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Niet herkenbaar. Ja ik doe wel het meeste omdat ik het overzicht beter heb maar alles wat ik vraag of hij dat wil doen dat doet hij eigenlijk wel. Dan heb ik het met name over klusjes of de was doen (hij heeft een hekel aan de was en als ik niet vraag of hij iets wil opvouwen ofzo dan laat hij het jaren staan)

Dingen als vaatwasser, koken, vuilnis en stofzuigen doet hij uit zichzelf. We hebben daar een vrij gelijke verdeling in maar dat is ook logisch: we werken beide 4 dagen en we willen beide ook graag nog wat vrije tijd. Wel zo fijn dat het dan evenredig is.

Ik denk dat je een wijze moet zoeken om er mee om te gaan: of je gaat het gesprek aan en je gaat hem voortaan vragen of opdrachten geven of je accepteert het en laat het gaan....

5. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.906
    386
    83
    Ik ben 1x heel boos geworden. Hij. Ego. Te klagen over dat hij een schone onderbroeken in zijn lade had en geen schone spijkerbroek (na een drukke werkweek van mij...). Hij zei dat het erg irritant vond nu te moeten gaan zoeken naar iets schoons.
    Na enkele verbaasde en hele boze woorden heb ik maar gezegd dat hij misschien beter weer bij zijn moeder kan gaan wonen. Want dat ben ik niet, zijn moeder. Sindsdien heeft hij er niet meer om gezeurd... is hij helemaal betoeterd!

Blijdorp, Noushka, abdomen en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.906
    386
    83
    Wat fijn zeg! Helemaal dat je er niet om hoef te vragen

7. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ja eigenlijk wel he! En toch hebben wij ook regelmatig gedoe over het huishouden omdat ik wél de regelaar ben en onze gezamenlijke agenda, de boodschappen doe en het huis verder schoon maakt (ok, we hebben ook een schoonmaakster dus zo dramatisch is het niet) en het voor mij soms (meestal als ik heel druk ben op mijn werk) toch nog teveel is in mijn hoofd.

Maar stiekem weet ik best dat ik het maar getroffen heb wat dat betreft hoor :thumup::);)

8. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Niet herkenbaar, hij doet best veel.
    Vooral momenteel omdat ik me vaak echt niet lekker ben en te moe ben om van mn reet af te komen.

Maar waar ik me wel enorm aan irriteer is dat hij alles achter zn kont laat slingeren...
    Als je het netjes wilt houden, ruim het dan meteen op!

9. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Snap ook dat het een hoop geld is voor veel mensen (en je hebt nog niet 123 een goede gevonden), maar t is wel een hele goede besteding voor je geld als je het kan betalen, ik doe dat liever dan een extra vakantie. Je koopt eigenlijk quality time met je kind..

En bestellen van boodschappen is écht geweldig, en je bespaart daarmee ook geld omdat je geen impulsaankopen doet. Gewoon alle boodschappen van de week (wel n maaltijdenplanning voor nodig) en in het geval van jumbo een aanbieding waarbij je de verzendkosten gratis krijgt. Zit altijd wel iets bij.
    Misschien kan je wel zo veel besparen dat je die schoonmaakster kan betalen 

abdomen vindt dit leuk.
  10. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Ik herken het ook wel. Bij ons is dit ook vaak een discussie punt geweest. Ik moest hem bijna alles voorkauwen en hem soms helpen herinneren aan zijn “klusjes”. We hebben nu afgesproken dat ik zijn to do dingen opschrijf aan het begin van de week, aan het einde van de week heeft hij alles gedaan wat op het lijstje stond. Zo hoef ik niet constant achter zijn reet aan te lopen. Alleen vergeet hij nog vaak zat om gebruikte glazen, chipsbakjes, lege flessen frisdrank of bier op te ruimen als hij naar bed gaat. Ik lig vaak eerder in bed en kom dan s’ochtends beneden staan er nog lege glazen of een lege fles frisdrank of biertje op de grond naast “zijn” stoel. Daar wordt ik dan nog weleens boos over omdat het maar een kleine moeite is om het op te ruimen. Natuurlijk doe ik meer in het huishouden omdat ik minder werk. Hij werkt soms 50 uur in de week en ik 28 uur. Dat vind ik meer dan logisch. Boodschappen doen we best vaak samen, en ook koken doen we vaak samen of om de beurt. Moet wel eerlijk toegeven dat hij de hond veel vaker uitlaat. Daar ben ik weer wat lakser en luier in.

11. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar kom op. Hij ziet het niet? Hij ziet niet dat als hij gekookt heeft, dat vet niet vanzelf verdwijnt? Dat hij het niet merkt dat de wasmand vol zit, kan ik ergens nog snappen. Of dat er gestofzuigd moet worden. Maar dat hij de keuken overhoop laat liggen na het koken is gewoon onwil. Zelfs als hij het niet ziet, kan hij het wel in zijn hoofdje stoppen dat er na het eten ook nog opgeruimd moet worden. Zo moeilijk is dat niet.

Blijdorp, Kleintjuh85 en Biny vinden dit leuk.
  12. abdomen

abdomen Niet meer actief

precies. en dat heb ik hem dus vanavond haarfijn uitgelegdo_O
    het aanrecht en gasfornuis waren in ieder geval schoon toen ik thuis kwam hahaha:thumup:

Vitamientjuh, toch3, Shakes en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Ik ben een te grote control freek om dat te kunnen. Ik kan niet tegen stapeltjes wasgoed en al helemaal niet op de grond. De tijd dat ik het in zijn bed gooide deed ik daarna het dekbed eroverheen en zag ik het niet. Dan stoort mij dat veel minder. Denk dat het een beetje dwangmatig is bij mij dat ik alles netjes wil hebben en daarom blijft mijn man heel makkelijk want hij weet dondersgoed dat ik het niet kan laten liggen.

14. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.653
    2.557
    113
    Ik herken het helaas ook! En ik laat het maar zoals het is want we krijgen er alleen maar ruzie van. Kort gezegt hij vind dat dat hij druk is met werk (40 uur per week), de sportschool en nu zijn opleiding. Ik werk 25 uur in de week ik sport samen met hem en begeleid hem ook met zijn opleiding en daarnaast dus alles in het huishouden. Soms krijgt hij een ingeving en doet hij wat dingen, of wanneer we visite krijgen. Maar zelf zijn eigen bord afwassen zit er niet in. Hij hoeft van mij ook echt niet veel te doen maar kleine dingetjes zoals ze eigen bord afwassen of ze kleren bij de was leggen zou fijn zijn en 1 keer in de week zuigen bijv. Ik heb me er dus maar bij neergelegd en wie weet gebeurd er ooit een wonder.

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Fijn ja, maar in mijn ogen eigenlijk vooral heel normaal en ik vind het gewoon jammer dat zoiets nog als "fijn" wordt gezien.

Vitamientjuh, Line, Biny en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Maar hij doet het niet en dus doe jij het maar en hoopt op een wonder ondertussen?
    Die kerel is niet gek natuurlijk, het is hem te veel en hij weet dat jij het wel oppakt, dus verwacht vooral geen wonderen. Als je wil dat er iets verandert zal dat bij jou moeten beginnen. Dus schop onder die kont (voor beiden). Vertikt hij het te doen laat je het lekker liggen. Komt zijn kleding niet in de wasmand, nou dan wordt het niet gewassen. Merkt ie vanzelf wel hoe vervelend dat is.
    Kookt ie nooit? Nou dan zou ik dus mooi ook een tijd niet koken. Hij krijgt vanzelf honger. Je bent geen sloofje..

17. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.653
    2.557
    113
    Nou dit heeft mijn vriend dus ook! Denkt dat hij ontzettend veel doet en ziet inderdaad niet hoeveel ik eigenlijk wel niet doe. Wat is dat toch met die mannen

18. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.653
    2.557
    113
    Ja heb je gelijk in, maar heb het er al zovaak overgehad maar het heeft geen zin het brengt alleen maar ruzie en onenigheid. Hij wil het niet zien en ik heb geen zin meer in die strijd en spanning dus dan laat ik me maar van me volwassen kant zien en doe ik het gewoon zelf. Het is de moeite ook niet het is gewoon jammer dat een puntje blijft waar we het niet over eens kunnen zijn.

19. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.228
    28.204
    113
    Waarom zeg je dat dan niet?
    Ik begrijp niet waarom mensen dat accepteren van hun partner.

20. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.240
    11.820
    113
    Wat ik dan wel eens doe is als hij thuis komt van een dag werken, benoemen wat ik die dag allemaal heb gedaan. En dat is vaak een behoorlijk lange lijst.

Brinsa vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina