Man doet bijna niks in het huishouden

Discussie in 'De lounge' gestart door abdomen, 9 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Hier gaat t echt steeds beter. Het is nog wel zo dat hij een opgeruimd en schoon huis minder belangrijk vind dan ik.

Mijn vriend doet iig de keuken na het eten, kookt als hij eerder thuis is en stofzuigt nu vanuit zichzelf.
    Ik hoef t ook niet allemaal meer te vragen. Misschien ook omdat hij ziet dat t mij allemaal wat teveel wordt nu.

T enige wat ik niet goed begrijp is dat hij in het weekend rustig eerst van alles voor zichzelf gaat doen ipv eerst het huishouden. Wij hebben namelijk een hond (die had hij al toen we elkaar leerde kennen) die enorm veel haren verliest en 2 x per dag stofzuigen is een must. Anders loop je alle haren mee naar boven. Nu werk ik elke zaterdag, maar per vandaag verlof, dus doe ik dat zelf wel. Hij ziet t gewoon niet.

In zijn vorige huis mocht de hond ook bovenkomen en op bed slapen. Bah, ik vind dat zo vies. Als ik zie waar die hond buiten doorheen loopt en al die haren die dan in bed liggen...bahhh...

Toen we gingen samenwonen in dit huis heb ik een enorm loungekussen voor de hond gekocht en daar slaapt hij in de woonkamer op. Arm beestje heeft paar dagen gepiept, maar nu ook aan de nieuwe situatie gewend.

2. snoes79

snoes79 Fanatiek lid

9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    De volgende keer onder het laken proppen. Op een gegeven moment voelt hij wel dat hij op een bult ligt:roflmao:

Vitamientjuh en DastyQueen vinden dit leuk.
  3. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.002
    3.664
    113
    Snap het niet helemaal,

Je zegt ik verwacht zelf niet dat hij na werk het huishouden gaat doen, je verwacht het dus wel.

Wat ik mis in je verhaal is heb je nooit afspraken gemaakt voordat je je opleiding begon?

Waarschijnlijk is de situatie nog net zo als voor je opleiding.

Echt zal wel als een aliën denken, tegenwoordig wil iedereen alles en dan oja we hebben ook nog een kind. Brrr

Mijn advies;

Steek als eerste energie in je kind, en niet zeggen dat je ook wel wil wat je man doet tijd maken en stoeien het is een keus.

Maak afspraken met je man, en niet van jah verwacht het niet maar eigenlijk toch wel, ben duidelijk.

En klaag verder niet, zijn ook keuzes die je maakt.

4. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Wij zijn heel ouderwets onder gedeeld. Mijn man werk minimaal 40 uur in de week soms ook snachts en soms in het weekend. En ik zorg voor de rest. ik ben afgekeurd vanwegen een hartafwijking en ben dus niet de snelste in het huishouden maar het gebeurd uit eindelijk allemaal wel.

Chocolat en DastyQueen vinden dit leuk.
  5. poekien

poekien Niet meer actief

Tja weet je, het is in een relatie wat mij betreft ook een beetje pick your battles. Het is bij mijn vriend echt geen opzet maar hij ziet gewoon het meeste niet, denkt er zelf niet aan en/of vindt het onbelangrijk. Dus zorg ik dat de crèche geboekt wordt (flexibele opvang), ook betaald wordt, dat er in het crèche boekje geschreven wordt, kinderkleding gekocht wordt, flesvoeding is, shampoo en tandpasta op voorraad ligt, rekeningen worden betaald, administratie gedaan wordt, belasting wordt teruggevraagd, de auto’s af en toe gezogen en gewassen worden, de wasmachine om de zoveel tijd wordt schoongemaakt, de wc wordt geschrobd, enz enz. En ja hij doet echt andere dingen, zoals bijna elke dag koken, maar het blijft niet gelijk. Daarom hebben we nu voor de grote dingen een poetshulp, echt luxe is dat. En soms ben ik het ook zat en hebben we weer eens ruzie over de taakverdeling. Maar ik vind het de moeite niet waard om elke dag ruzie over te maken of dat te zeggen. Sommige dingen moet je nou eenmaal accepteren (of niet en dan heb je geen relatie met die persoon). Een vriendin van mij haar man rookt en dat lijkt mij superirritant, want kost veel geld en het is vies. En dat vindt zij ook echt wel maar maakt er nooit een punt van, dat is nou eenmaal hoe het is. Ik vind dat echt superknap van haar!

6. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.006
    2.372
    113
    Bekijk bijlage 561903 Dit gebeurt er bij ons als ik mijn vriend vraag het Beddegoed van de kinderen af te halen...

Angel1980, Blijdorp, Vitamientjuh en 12 anderen vinden dit leuk.
  7. poekien

poekien Niet meer actief

:roflmao::roflmao::roflmao:

8. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Tja ik doe alles eigenlijk in huis tenzij ik hem het specifiek opdraag. Ik regel alle sporten (20 uur per week), de financiën, kook elke dag enz. En als hij het niet netjes genoeg vindt, heeft hij pech. Ga er geen ruzie om maken, als hij het beter wil zal hij zelf wat moeten doen. En als ik geen zin heb en een ochtend wil niksen of ik heb geen tijd dan is het pech voor allen ;)

Blijdorp, lies276 en DastyQueen vinden dit leuk.
  9. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Hahaha....

10. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.279
    17.157
    113
    Je moet ook zeggen dat het in het wasmachine moet èn dat die aan moet :roflmao:

11. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Dan haal je hem van de bank af en verdeel je de taken die moeten gebeuren.

Wat helpt bij de verdeling bij mij thuis is om vaste kleine taken te geven. Vaatwasser in en uitruimen, vuil naar de container brengen ed.

Sommige taken kan je door bijhouden wat kleiner maken. Aan het einde van mijn zwangerschap had ik overal een pakje vochtige doekjes liggen. Dan heb je in een handomdraai bijv de toilet even bijgewerkt.

12. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.006
    2.372
    113
    Domme Ikke... heb idd alleen gevraagd of hij het Beddegoed wilde afhalen ;)

lies276 en NORAH1979 vinden dit leuk.
  13. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Mijn man werkt 40 plus uren. Ik werk erg weinig.ik vind het dan ook niet raar dat ik het meeste doe in huis.

Ik doe:de was,stofzuigen,dweilen, schoonmaken,sanitair.vaatwasser.

Man doet de container aan de weg,prullenbak legen.

Samen doen we de vaat/keuken opruimen, koken (dit doet mijn man ook vaak)

Als ik mij niet zo fit voel of druk ben dan wil mijn man ook nog wel eens stofzuigen maar daar moet ik wel naar vragen ;')

14. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Mijn vriend heeft weleens in een discussie opgesomd wat ik doe in het huishouden en dat hij vind dat hij net zoveel doet. Ik heb hem toen gezegd dat hij twee hele belangrijke dingen vergeet te melden. Dat ik iedere ochtend, en s’middags zorg dat de kids verzorgd worden, naar de opvang gebracht worden, dat ik ga werken, ze weer ophaal en dan als hij niet op tijd thuis is s’avonds ook ga koken. Dat als ik er niet was, dat dan alle administratieve en financiële zaken niet geregeld zouden worden en zijn. Dat in deze twee dingen stiekem ook heel veel vrije tijd in gaat zitten, maar je dat niet kan zien zoals het huishouden.
    Dat heeft hij nu eindelijk na een hele lange tijd door en heeft hij toegegeven dat als hij deze dingen zou moeten regelen dat er heel veel dingen niet of niet op tijd geregeld zou zijn.

Vitamientjuh en DastyQueen vinden dit leuk.
  15. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Bij jou ligt het in ieder geval nog bij de wasmachine, hier ligt het dan in een hoopje naast het bed :roflmao:

16. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Hij heeft wel de taak volbracht:thumup::thumup:

17. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Hier doet vriend niet zo veel. Maar als ik het vraag doet hij gerust dingen. Gaat er ook om dat je er over praat met elkaar.
    Hij werkt 40 uur en ik 24. Maar zoals de tuin doet hij wel, en net het pizza deeg enzo maken.

18. Neilia

Neilia Niet meer actief

Hier nog zo 1.
    Hij had ook een tijdje de tik om na het eten zijn vieze bord en schaaltje op het aanrecht te zetten ipv in de vaatwasser.
    Heb het een paar keer gezegd en kreeg dan als antwoord: oh ja wist ik veel dat de vaatwasser al ingeruimd is met de vaat van vandaag...
    JA DUH! Hoe denk je dat wij gegeten hebben dan o_O en waarmee heb ik dan gekookt?

En tegenwoordig sta ik er in de douche regelmatig bij als die zich omkleed..
    Als die dan iets op de grond gooit zeg ik oooh dus dat is schoon? nee dat is vies. Gooi het dan potverdomme in de wasmand!

Echt hoor na 5 jaar samenwonen snapt ie het nog steeds niet.
    Bij zijn ouders hoefde die niks te doen.. als ze vroegen of ze moesten helpen zei hun moeder.. nee hoor dat is iets voor vrouwen.
    :confused:

Stofzuigen doet ie wel als ik het vraag en koken doet ie ook af en toe.
    Maar uit zichzelf doet ie heel weinig.

Blijdorp en DastyQueen vinden dit leuk.
  19. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.394
    1.173
    113
    Zo herkenbaar. Manlief is de hele week van huis. Dus door de weeks doe ik alles alleen. Van huis tot tuin, van containers tot administratie en de zorg voor kind en dan mijn baan nog. Manlief komt dus of op vrijdag of zaterdags pas thuis, ploft dan heerlijk in de bank. Maar hij kookt daarentegen wel in het weekend, wast af, en als ik het lief vraag stofzuigt hij ook nog wel. Hij had nog voor een handje zijn vuile was op de grond voor de wasmand te gooien, toen de keuze gegeven alles wat niet in de wasmand ligt, word niet gewassen. Sindsdien gaat het er netjes in. Waar ik me wel aan irriteer, is zijn handdoeken op de douche vloer, dopje van de tandpasta en scheerschuim niet terug op de fles en flessen shampoo niet terug in het kastje :D

DastyQueen vindt dit leuk.
  20. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Hier ook, terwijl hij eventueel maar 3 stappen hoeft te zetten om zijn kleren in de wasmand die in de badkamer staat te gooien.

Deel Deze Pagina