Man doet bijna niks in het huishouden

Discussie in 'De lounge' gestart door abdomen, 9 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Ik vind afkomst geen excuus. Mijn vriend is heel ouderwets opgevoed. Zijn moeder deed alles en maakte ondertussen ook nog dagelijks de lekkerste dingen. Tot dat wij samenwoonde maakte zijn moeder wekelijks een paar uur bij hem schoon. Zijn vrijgezellenwoning was net een vuilstort. Maar ik hoef echt nooit iets achter zijn rug op te ruimen.

Het meeste doe ik in huis en wat ik van hem verwacht maak ik concreet. Hij heeft wel net als meer mannen de gedachte dat bijvoorbeeld het dweilen gedaan is als de volle emmer en de dweil er nog staan. Maar dan geef ik dat concreet aan en denkt hij er later ook wat makkelijker aan. Als ik, de taken die hij doet, voor hem af maak dan maakt hij ze automatisch juist niet af.

Eva2011 vindt dit leuk.
  2. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.168
    1.332
    113
    Jeetje. Mijn man doet echt haast niets uit zichzelf in het huishouden maar geen haar op zn kop die er aan denkt zo tegen mij te spreken.

En hij doet echt niet veel! Hooguit de afwas als die er weer eens een paar dagen staat, de wasmand naar boven en beneden brengen, vuilnis buiten zetten en boodschappen. That’s it. Hij zou nooit zeuren als er geen schone kleren meer in de kast zit. Hij is er gewoon niet goed in en doet het veel langzamer dan ik. Daarom neemt hij gelukkig wel vaak de zorg van de kinderen over zodat ik rustig kan opruimen etc.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    En je vindt respect niet iets cruciaals in een relatie? Iets dat belangrijk is om aan je kinderen te tonen?

4. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Inderdaad. Mee eens. @Eva2011, ik vind dat je op z’n zachtst gezegd over je heen laat lopen. Echt zó niet respectvol naar jou toe!

Manque vindt dit leuk.
  5. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Ow hell no. In bad gooien? Al kwam ie van de maan, hij kon heel rap de was normaal in de mand doen anders mikte ik het zo in de kliko. Wat een onwijs respectloze hork, onder het mom van “ ik ben Afrikaans”

Volgens mij hoort daar “ ik ben asociaal”. Te staan

Sue87, Melief, Marbloempje en 15 anderen vinden dit leuk.
  6. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Zelf werk ik 20 uur (gedeelte zelfs thuis).
    Als de kids uit school komen, ben ik thuis. Mijn man werkt op de zaak 40 uur en dan nog een aantal uur thuis. Ik rij alle kinderen naar sportclubs/ hobbys ed (helaas niet op fiets afstand)

Hier is het niet netjes maar wel schoon. Ik ben geen slaaf van mijn huis en ook niet van mijn gezin.
    Ik zorg dat alles gewassen is, als ik er tijd voor heb.
    Wil je het morgen hebben, moet je praten tegen me, anders heb je pech.
    Ik kook alle dagen en man ruimt alles op.

Het enige wat mijn man doet is de vaatwasser, kids ruimen hem uit, afvalzakken wegbrengen en grote klussen in huis (peertje vervangen of lamp ophangen doe ik zelf).

De wasmand staat op zolder en als het op de trap ligt, ben ik al blij.
    Helaas willen de kinderen of man nog wel eens naar boven gaan niets mee nemen, dan roep ik ze gewoon terug, kinderachtig misschien maar ik ben niet de huissloof, we doen het samen.

Betalingen zijn hier bijna allemaal geautomatiseerd, dus 1x per 2 mnd doe ik eens betalingen, meer omdat ik er dan tijd voor heb of er onrustig door wordt.

Ik zou het wel eens opgeruimder willen zien en als dat dan het enige is...

Eva2011 vindt dit leuk.
  7. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Maar, waarom praat je hier niet beter over? Het komt op mij over alsof hij je behandeld als kok, schoonmaakster en een ander woord wat je hier niet mag noemen. Dat is toch vreselijk?

Mijn man doet ook niet veel in het huishouden, maar als ik wat vraag doet hij dat zonder moeite. Als hij zo tegen mij zou kijken of praten, zou dr echt een bom barsten..

8. Essie3

Essie3 Niet meer actief

Door dit soort topics ben ik altijd weer zo blij met mijn man :)
    Ik zou het niet kunnen accepteren als mijn man mij zo zou behandelen als jouw man jou behandelt. Gewoon schandalig hoe hij tegen je praat. Afkomst ammehoela, hij heeft rekening te houden met jouw wensen en gevoelens!

Eva2011 en Vitamientjuh vinden dit leuk.
  9. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Herkenbaar
    Hier is het zo, man werkt fulltime met onregelmatige diensten.
    Ik zit thuis met ptss, continu doodmoe en een pijnlijke arm&schouder waar ik weinig kracht in heb.
    We hebben 3 kids. Met hun nodige problemen.

Man doet weinig. Verwacht dat ik alles schoon en netjes kan houden. En als hij thuis komt is hij boos als ik bijv niet gestofzuigd heb.
    Of het een rommel is.
    Als hij vrij is doet hij met geluk dweilen.
    Hij doet wel de vaatwasser inruimen als hij thuis eet.
    Was enz gooit hij ook overal neer.

10. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Echt? En jij accepteert dat?

Jeetje, ik schrik zo hard van sommige reacties hier. En dan zijn er zovelen, ook op dit forum, die beweren dat feminisme achterhaald is en dat mannen en vrouwen al lang gelijk zijn. En dan lees je dit soort reacties, en realiseer je je dat niet alleen de verhoudingen in die gezinnen flink scheef zitten, maar dat er ook nog eens een volgende generatie opgroeit met dat voorbeeld.

Triest word ik daarvan.

Sue87, Syane, Marbloempje en 8 anderen vinden dit leuk.
  11. tuc

tuc Niet meer actief

Ik ben totaal niet feministisch maar de situaties die ik hier lees vind ik echt compleet debiel. Je hebt dan 0 zelfrespect en laat staan het enorm slechte voorbeeld dat je je kinderen geeft zeg!

Hopsatee, Caithy en Triangel vinden dit leuk.
  12. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dat vind ik ook. Ik ben ook totaal niet feministisch, maar dit is gewoon respectloos. Zo ga je niet met elkaar om en al helemaal niet als partners.

Dikke vinger kreeg mijn vent dan ook. Even normaal doen hoor.

Vitamientjuh vindt dit leuk.
  13. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.151
    23.233
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Echt zo met je eens! Ik zit hier met verbazing te lezen hoe vrouwen zich als deurmat laten gebruiken.

Syane, Aszz, Vitamientjuh en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Manque

Manque Niet meer actief

Hoe kun je nou zeggen dat je niet feministisch bent? Wat ben je dan wel?

"In het feminisme wordt de scheve (machts)verhouding tussen mannen en vrouwen bekritiseerd. Het doel is volledige gelijkheid tussen de verschillende seksen. De feministische beweging stelt dat mannen traditioneel een betere toegang tot het onderwijs, een beter inkomen en een betere toegang tot de arbeidsmarkt hebben en aan deze ongelijkheid wil het feminisme een einde maken. Ook de ongelijkheid op het gebied van seksualiteit en eigendom is een herkenbaar twistpunt voor de feministische beweging. Het feminisme wordt ook wel aangeduid als de beweging die de eigenwaarde van de vrouw en haar vrouwelijke eigenschappen centraal stelt en daarvoor opkomt."
    -ensie.nl

Ik denk dat een hoop mensen geen idee hebben van wat het woord betekent en alleen maar een kudde boze mannenhaters met ongeschoren benen voor zich zien als feminisme genoemd wordt.

Sue87, Shakes en KleineLai vinden dit leuk.
  15. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.229
    28.211
    113
    Ik wou net hetzelfde schrijven. Hoe kun je als vrouw nou geen feminist zijn?

Sue87 vindt dit leuk.
  16. tuc

tuc Niet meer actief

Ik bedoel feminisme zoals dat in de volksmond gebruikt wordt. Ik zie dat soort types hier ook hoor, echt van die boze vrouwen die vinden dat ze op geen enkele manier hulp van een man nodig hebben.

Triangel en Bubblez vinden dit leuk.
  17. Manque

Manque Niet meer actief

#137 Manque, 27 mrt 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 mrt 2018
    Ja dat is dan misschien geen femisme maar mannenhaat, oftewel misandrie.

Al is er niet per se iets mis met geen hulp nodig hebben van een man, hoor. Daar hoef je helemaal geen boze mannenhater voor te zijn.

18. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik zie een feministisch zoals het in de volksmond gebruikt word, vrouwen welke exact hetzelfde gezien willen worden als mannen. Exact hetzelfde behandeld willen worden en exact dezelfde dingen willen doen. Genderneutraal dus eigenlijk ;)

Ik zie mijzelf niet zo. Ik vind wel dat mijn man mij met respect moet behandelen (dat heeft in mijn ogen ook geen hol te maken met feminisme) in ons gezin zijn we we wat ouderwets, ik doe het huishouden en kook, mn man werkt. Ik doe de was, hij zet dingen in elkaar. Ik plant de plantjes, mn man doet het zware werk in de tuin.
    In mijn ogen niks mis mee. Mannen zijn nu eenmaal sterker, en ik vind er niks mis mee om hem dan het zwaardere werk te laten doen.

19. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.229
    28.211
    113
    Maar dat alles heeft niets met feminisme te maken. Dit is jullie verdeling van de taken en daar is niets mis mee. Er zou pas iets mis mee zijn als jij het niet wil maar dit moet doen omdat je vrouw bent. Even fout zou zijn als je man moet werken omdat hij man is.

Manque vindt dit leuk.
  20. tuc

tuc Niet meer actief

Precies dit dus.
    Ik vind dat mijn man en ik als mens gelijkwaardig zijn aan elkaar, maar we zijn verder niet gelijk. Mijn man is veel sterker en handiger. Ik kan veel beter plannen en overzien. En beiden hebben we totaal niet de neiging om dat van elkaar over te nemen.

Bubblez vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina