Ik vind het eigenlijk best onprofessioneel van je man om zo'n instelling te hebben. Neem aan dat de arts die je treft niet voor de lol daar kijkt en er ook niet tijdens een feestje over gaat praten...
wat is er in hemelsnaam belangrijker, zijn beeldvorming over dat een collega jouw onderkant ziet of jouw gezondheid?? sorry hoor maar die man van jou kon wat mij betreft even de hoogste boom in!
Meen je dat nou? TS heeft een pijnlijke knobbel en daar moet ze maar langer mee gaan lopen omdat manlief niet wil dat een gyn die hij kent ernaar kijkt??
Ik heb DE oplossing voor jullie: Niemand die je man kent Topservice Zon zee strand! TURKEY HEALTH TOURISM ISTANBUL MEDICAL TOURISM HOSPITAL Medical Tourism Thailand | Tourism Authority of Thailand Medical Travel and Information Medical Tourism Singapore - Discover Medical Tourism
Sorry, maar dit vind ik echt onzin...het gaat hier om de gezondheid van TS, die pijn heeft. Haar partner zou rekening met haar moeten houden en haar naar het ziekenhuis moeten laten gaan waar ze het snelste terecht kan!
ik denk dat het meer is het is een goede collega van haar man. en die gaan haar dan tegen haar doos aan lopen kijken en smiddags zit hij tegen over haar man met brood eten (bij wijze van)
Heeft je man er ook problemen mee als het om een vrouwelijke gyn. gaat? Zo niet, dan kun je bij het maken van een afspraak vragen naar een vrouwelijk gyn.?
Het is inderdaad nogal een onprofessionele houding van je man, maar hij is net afgestudeerd dus zal ook op dat vlak nog moeten leren. Ik zou een compromis sluiten en een vrouwelijke gynaecoloog vragen die je man niet direct kent. Daar kan en moet hij verder écht niet moeilijk over doen. Hopelijk begrijpt hij over een paar dagen ook wel de onredelijkheid van zijn verzoek, heel veel sterkte!
Middenweg zoeken, zoals sommigen al hebben gezegd. Een ander ziekenhuis zit er niet voor je in, omdat je pijn hebt en niet veel langer kunt/wilt wachten. Begrijpt 'ie dat wel?
Ik mag van een arts toch wel een professionele houding verwachten en zou gewoon naar het ZKH gaan waar je man werkt. Juist ook omdat de wachttijd er korter is, jij er last van hebt en snel geholpen wilt worden. Bij mijn laatste zwangerschap bleek de kraamzorg een goede bekende van mijn schoonmoeder te zijn (jaren lang met elkaar gewerkt). Ik neem aan dat ze tijdens de lunch niet mijn onderkant hebben besproken.
Sorry dat ik het zeg, maar ook ik vindt het onproffessioneel van je man en dus grote onzin. Ik ga er vanuit dat de gyn dit niet onder een broodje met een ander zit te bespreken en zowel, zou jou dat boeien? Mij dus niet, als ik maar geholpen was.
misschien heeft je man niet zoveel vertrouwen in het kunnen van zijn collega's? dat zou ook nog de werkelijke reden kunnen zijn....
Ik zou aan hem vragen waarom hij het niet wilt. Is hij jaloers? Schaamt hij zich? ( overigens zou ook ik niet naar een ander ziekenhuis gaan omdat hij dat niet wilt vanwege of jaloezie of schaamte ) Die arts kijkt niet in jou doos omdat hij het zo leuk vind om naar dozen te kijken. Het is zijn werk ( en ik neem aan dat je man dit als geen ander moet weten )
hoe doet je man dat als hij een bekende moet helpen aan een kwaaltje op plek dat nogal genant is? mag hij als arts dan ook weigeren?
Ik denk dat hij gewoon aan het idee moet wennen, het is een situatie waar hij nog niet mee te maken heeft gehad. Daarom laat ik hem ook gewoon nu. Dan kan het gewoon op hem in werken. Maandag ga ik naar de huisarts en als ik doorverwezen word dan laat ik me gewoon naar zijn ziekenhuis doorverwijzen. Er zullen in de toekomst nog wel vaker dit soort dingen voorkomen.
Compromis is vragen naar een bepaalde arts die hij wel ziet zitten, maar als mijn man er echt moeite mee zou hebben zou ik voor hem wel naar een ander ziekenhuis gaan en even zoeken naar iets waar ik snel terecht zou kunnen. Het is wel zijn werkomgeving. Los daarvan vind ik het hoogt opmerkelijk dat je man er zo over denkt, hoop toch dat hij meer vertrouwen mag hebben in de professionaliteit van zijn collega's...Collega's doen toch gewoon hun werk, kan me niet voorstellen dat die nou zo opkijken van hoe jij er daar uitziet. Je kunt je ook voorstellen met de meisjesnaam, denk dat in de meeste gevallen de link met hem helemaal niet wordt gelegd.
De VK bij Thirza bleek de beste vriendin van een ex-vriendinnetje van mijn man te zijn. Na de bevalling hoorde ik haar op de gang vragen: Hey, ben jij niet ... ? (Hij was een keer of 3 mee geweest naar de VK, maar steeds de andere 2 dames getroffen). Tja, boeien.... Heb het mijn man eens voorgelegd en die zou het ook wel een beetje onprettig vinden toch. Blijkbaar een mannedingetje. Hij zou graag zien dat ik een vrouwelijke arts zou treffen voor dit soort klachten. (tja, na 3 miskramen en 2 bevallingen boeit mij dat totaal niet, maar hij heeft zelf totaal geen ervaring met bij een arts met de billen bloot moeten, dus andere gevoelswaarde, denk ik ).
Ik heb zelf een keer iets heel onprofessioneels meegemaakt in de wachtkamer van de gyn.Een behoorlijke dikke vrouw moest een kamertje binnen om een spuit te krijgen.Toen zij later uit het kamertje kwam en net verdwenen was,begonnen de verpleegsters in een volle wachtkamer die vrouw toch af te kraken! Ik vond dit heel erg! Ik vroeg me eigen dus echt af of artsen en verpleegkundigen zo met hun patienten omgaan.Ik voelde me er niet prettig bij!Ook al ging het niet eens over mij. Ik kan je man goed begrijpen...hij voelt zich daar niet fijn onder en hij weet waarschijnlijk ook hoe artsen en verpleging onderling praten.Hij wil niet dat zijn vrouw zo gezien word.Jij zou daar toch rekening mee moeten houden. Maar dat is mijn mening.