Pff.. het ging ruim een week zó goed, voeden en slapen. t Is weer mis.. ik hoop niet nu al de 8 maandensprong, kan wel wat rust gebruiken Ze slaapt tot een uur of 8, (wel een paar keer voeding s nachts) dan van 10 tot 12/half 1 en dan wil ze gewoon niet meer. Als ik geluk heb een uurtje om 5 uur ofzo. (sAvonds wil ze al helemaal niet slapen, nooit). Het zou zo erg niet zijn als ze ook niet meer wil spelen, het gewoon zat is. Heb al veel geprobeerd, erbij blijven, voeden, strelen, liedje zingen. laten huilen, minder lang slapen overdag, juist zelf wakker laten worden, niks helpt. Ze moet er gewoon weer uit. En daar heb ik zo'n hekel aan.. Ben heeel erg moe de laatste tijd, vaak hoofdpijn, dan kun je dit gewoon niet er bij hebben.. Wat voor tijden hebben jullie kinderen, doe ik iets verkeerd??
Je doet niets verkeerd! Je doet je best voor je meisje! Ik geloof dat je alles al zo n beetje heb geprobeerd... en tja.. ze hebben nou eenmaal fases waar in het weer wat minder gaat, er aan toe geven werkt hier het beste. Ze is niet van de draagdoeken he, dat is hier dan een uitkomst, mocht hij echt niet willen/kunnen slapen, dan rust hij toch even uit. Gaat ze direct huilen als je haar op bed legt of gaat ze gewoon niet slapen? Dat heeft mijn zoontje namelijk in die fase ook gehad rond die leeftijd... dat hij eind van de dag niet meer ging slapen maar een half uurtje in bed lag te spelen. Hij rusten hier toch vanuit want daarna was hij veel beter te genieten en haalde hij het gewoon tot aan de slaap waarin hij de nacht in gaat. Het was rond die tijd dat hij van 3 naar 2 slaapjes ging, alleen dat eigenlijk net nog niet redde. Wij hebben geen vaste tijden maar tegen de acht maanden kon mijn zoontje 2 uur wakker blijven en met wat extra aandacht/activiteiten kwam het voor dat hij 2,5 uur wakker was. Maar in de ochtend was het ook weleens maar 1,5 uur... dat lag sterk aan de nacht. Hierdoor kwam het er bij ons zo ongeveer uit te zien qua slaapjes, als hij ook tot rond 8 uur in de ochtend wakker was. 8 uur eruit. Rond half 10 a 10 uur weer naar bed tot 12 a half 1 rond 14.00 a 14.30 uur tot ong. 15.30 en dan redde hij het dus net niet tot de 18.30 a 19.30 uur dat we hem op bed leggen..dus ging hij om 18.00 naar bed en ging hij vaak wat later de nacht ik. Dit waren echt even overgangs weken want nu slaapt hij keurig 2 slaapjes van 1,5 uur tot 3 uur.
Nou bij mij is het geen slaper, vanaf het begin al niet. Ik heb het veel moeten slapen maar losgelaten, want was alleen naar daar mee bezig. Meneer is de 24ste acht maanden en we hebben een tijd in rustig vaarwater gezeten. Maar sinds een week is de onrust er weer! Ons schema: 5.00 uur 180 fles, daarna terug slapen 7.30 uur wakker 9.30 uur fruit, twee stuks 10.00 10.45 slapen 12.00 uur fles 180 fles 12.30 uur -14.00 uur slapen (vaak ook maar een uurtje) 14.00 uur stukje brood met drinken 17.00 uur groente soms nog ff kwartiertje slapen 19.30-20.00 papfles In principe kwam hij in de nacht 1 x voor een speen, maar de afgelopen dagen is het ieder uur raak. Krijsen en niet te stoppen. Denk dat het de 8 maanden sprong is en hij is verkouden dus combi. Hoop dat het met een week weer over is. Merk het ook aan andere dingen, niet alleen willen spelen en zo, continu bij Kik willen zijn... Lastig he, vraag me ook altijd af of ok het verkeerd doe. Op een gegeven moment gaan ze minder slapen. Probeer het maar los te laten, want kon er zelf ook niet meer van slapen. En dat is natuurlijk niet de bedoeling. De ene kewr kan ik dat makkelijker dan de andere keer! Mijn zoon slaapt opzich wel makkelijk, leg ik neer en is vertrokken. Nu dus ook niet, piepen, brabbelen en schoppen met zijn voetjes tegen zijn bed... Laten huilen is geen optie want hij gaat dan echt over rooie. Dus ik troost tot een bepaalde hoogte (als die een feestje ga maken, houdt het op) en laat ik hem doen. Dus echt echt tips heb ik niet... Wens je succes en onthou: alles is een fase!
Wij zitten hier nu in periode van 7.30 tot 21 wakker met 2x een halfuurtje slaap Maar erg veel last van 4(!) doorkomende tandjes boven
Pff Abri dat is niet niks! Sterkte! Marvb bedankt, zo ging het bij ons ook lang alleeen dat derde slaapje wil ze niet altijd en in combi met s avonds wakker ordt dat teveel. Wel was het waar wat je zei, na een half uur spelen in bed eas ze daarna eigelijk best lief.. dus zeker toch wat uitgerust. Laatste tijd valt ze meestal aan de borst (half) in slaap en leg ik haar over. dat wilde vanmiddag niet en dan gaat ze dus nit slapen maar spelen. na een poosje huilen. Nee geen draagdoek, klopt. Ze slaapt eindelijk, vanaf 12.00uur wakker.. Maar 2 uurtjes wakker is normaal dus? ik vind het wat kort als ze dan alweer gaapt. Toch eens wat beter opletten dan. Ze laat weinig signalen zien.
Even een aanvulling ging erg snel zo haha. Hier gingen we rond deze leeftijd (8 maanden) bij de oudste en middelste langzaamaan van 3 overdag slaapjes (2 langere, 1 kortere) naar 2. Misschien zit je inderdaad ook net in een sprongetje.. Is niet fijn als je zelf moe bent en hoofdpijn hebt Maar zolang je op vermoeidheidssignalen let (vind ik soms ook erg lastig hoor!) kun je niet veel anders doen. Tja, eens kijken of ze bijv in de wandelwagen wil slapen, draagzak of doek gebruiken, misschien naast je liggend op bed zelf wel even ontspannen en wie weet valt ze ook in slaap? Hopelijk komt er snel een beter ritme met een mooi slaapje in de middag: zijn ze een stuk vrolijker over het algemeen en heb je even je handen vrij.. Veel succes!
Hier is geen dag het zelfde. Ik krijg er geen ritme in en ik heb me daar maar bij neergelegd. De ene dag slaapt Samuël wel na zijn 1e fles om het de volgende dag weer compleet anders te doen............. Gek werd ik ervan! Nu ik me er bij neer heb gelegd, voel ik me een stuk rustiger en daar heeft Samuël volgens mij ook wel baat bij. Vandaag heeft S wel 2 x 3 kwartier geslapen, en dat kan morgen wel 3 x 2 uur zijn. Wel probeer k S in bed te leggen als ik denk tekenen te zien van vermoeidheid, maar als hij niet wil, dat merk ik dan aan het meteen op een schreeuwen zetten, haal ik hem met 5 á 10 minuten zo weer uit zijn bedje en leg ik hem in de box/of op de grond of zet ik hem in de wipstoel.
Ik begrijp het, mijn eerste had dat ook zo. Maar deze dame heeft zelf een ritme ingebouwd en dat vind ik heel fijn Gaat me ook niet zozeer om steeds dezelfde tijden, maar de hele middag niet slapen? dat is veel te lang achter elkaar.. Als ze lief zijn oke, maar anders? Wandelen wilde ze wel gelukkig, maar spelen niet steeds. Ook wel veel huilen.. Voelde ook een tandpuntje zo straks maar dan lijkt de pijn me al over toch?
Pff hier minstens net zo'n wanhopige moeder. Heb vanmorgen de wijkverpleegkundige zelfs al gebeld. Ook 8 maanden sprong waarschijnlijk maar ben ook erg onzeker. Het begon met maar 45 minuten slapen overdag en nu nog maar 20 minuten. Dus geen tips alleen medeleven ; )
2 uurtjes wakker en dan moe kan best hoor! Zeker als ze 'maar' 45 min. slaapt... dat heeft mijn zoontje nu ook nog weleens als hij zo kort heeft geslapen. Vanmorgen bijv. Moesten we naar cb en daardoor kon ik hem niet op bed leggen en was hij echt moe toen ik hem op bed legde... sliep hij maar 45 min. Gewoon te kort... na 1 uur a 1,5 heb ik hem er gewoon weer terug ingelegd en sliep hij nog ruim 2 uur! (dit kon een maand geleden ook nog niet zo hoor.. stond er van te kijken en was best trots dat hij dit zo deed) Hier kan hij nu gerust 3 uur wakker zijn... maar heeft ook dagen dat er 'maar' 2 uur tussen zit. Wrijft ze niet in haar oogjes? Hij doet dit altijd... op een enkele keer na.. maar als ik dan op de klok zie dat hij alweer ruime tijd wakker is leg ik hem gewoon op bed (als hij wat pieperig is... want dat is hier vaak ook een teken)
Hier ongeveer dit ritme 7.00 wakker en fles 8.30 weer naar bed 10.00 fruit 11.30 brood, daarna fles 12.30 naar bed ong 1,5-2 uur 15.00 kleine fles en evt koek 16.30 slapen klein uurtje 18.00 groenten 19.30 papfles 20.00 naar bed Soms schuift het allemaal een half uurtje op als ze wat langer op bed ligt... Een baby van 7 maanden kan gerust na 1,5 uur weer moe zij hoor.. Ik hou een max van 3 uur wakker aan en leg haar dan op bed.. Zodra ze gaat jengelen of gillen neem ik haar bij me en na een paar minuten breng ik haar naar bed...
Ja ze wrijft soms wel in de oogjes maar wil niet zelf gaan slapen de laatstte tijd, te actief. Met BV dommelt ze alvastvwat in, maar ja als ze niet genoeg trek heeft, ook weer niet. Gewoon zo er in leggen werkt sowieso niet vandaar het lastige.. als ze slaapt is het wel vaak 1,5/2 uur geen hazeslaapje gelukkig. Ok dus kan al wel zo snel moe. En ik zag hier zelfs drie slaapjes én een avondslaap.
Hier is ze nog steeds na 2 uur moe. Zeker s morgens. S Middags redt ze t vanaf 3u wel tot ca 7u s avonds maar meestal slaapt ze tot 15.30/16.00u. Hier geen vaste tijden maar ze geeft t altijd duidelijk met een hoop gejengel aan dat ze moe is.
Hier ook dramatisch met slapen overdag. Het weekend 1 x 1 uur! Vanaf 11.00 tot 19.00 wakker(!) Weet ook niet wat ik eraan kan doen...
poeh dat is ook lang Theebeeb! hier net gevoed en in bed gelegd, ze dommelde in aan de borst maar in bed huilen en inmiddels speelt ze.. Zo vervelend, omda ze beneden niks meer wilde en wel moe was. Als ik haar er uit haal en straks weer probeer, (over een uurtje) dan moet ik dus wéér voeden omdat ze zonder dat 'roesje' niet gaat slapen, veel te alert is. Dat is eigelijk het vervelendste..
Hier meestal rond 6e wakker. Uur a uur en kwartier later weer klein uurtje slapen. Dan meestal uur a 2 uur wakker en dan weer een uur slapen en zo gaat het meestal door. Meestal slaapt hij net geen uur. Soms pakt hij 1,5 uur maar meestal niet. Hij gaat dan tussen half 8 en 8 slapen. Ik vind juist weer dat mijn mannetje nog veel slaapt als ik iedereen om mij heen hoor. Hij gaat nu wel steeds iets langer wakker blijven en korter slapen.