Heftige beelden RTL over albino's

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door bosi333, 6 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Misschien heeft niet iedereen het gezien....maar er was net een reportage over kinderen met albinisme is Afrika.

Kinderen en volwassenen worden daarvoor vermoord ( hun ledematen zouden toverkrachten hebben?)

De reportage ging over een vader die zijn zoontje naar een kamp bracht met een grote muur waar heel veel albino's leven en naartoe worden gebracht voor de veiligheid.

Jongetje wordt achtergelaten en er volgt een hartverscheurend huilen. Die beelden...arm kind..

Moest het gewoon even kwijt. Wat afschuwelijk.

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Zag het ook net.. Pff.. Vreselijk! :(

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zag het ook, echt hartverscheurend idd! :(

4. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Ja, moest er van huilen, zo zielig.

5. DaphneB

DaphneB Bekend lid

25 jul 2011
    585
    68
    28
    ja verschrikkelijk, had een brok in mijn keel. TE BIZAR dat dit ook afspeelt op de wereld. Zo sta je weer even stil dat onze "kleine" probleempjes eigenlijk geen problemen zijn...

6. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Net gezien. Echt verschrikkelijk. Zo hartverscheurend toen dat ventje om/naar zijn vader riep

7. malka

malka Bekend lid

30 aug 2008
    847
    0
    0
    Gezien! Afschuwelijk!

8. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ja echt afschuwelijk :( arm ventje..

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    En om dit soort bizarre geloofsovertuigingen (niet religieus bedoel ik dan) zal het nog heel erg lang duren,voordat het continent Afrika beter voor zichzelf kan zorgen. Vreselijk. Net als het "geloof" dat seks met een maagd HIV kan genezen. En zo zijn er nog wel meer vaagheden..

Hartverscheurend

10. regenboogworst

regenboogworst Fanatiek lid

22 aug 2014
    1.297
    75
    48
    Gezien inderdaad, wat een vreselijk beeld

11. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    Ik heb het gezien en ben er helemaal stuk van. Mijn moederhart huilt om dat arme jochie dat gilt en schreeuwt om zijn papa die hem "zomaar" achterlaat in dat overvolle kamp, terwijl papa de poort uit loopt....
    Wat een verschrikkingen... Zijn ouders zijn waarschijnlijk ook de wanhoop nabij, omdat in de vrije wereld het gevaar voor albino's constant op de loer ligt.

12. lady1986

lady1986 Actief lid

27 apr 2010
    159
    17
    18
    Pff ben er de hele avond al overstuur van.. Wat vreselijk! Arm kind.. En voor de andere kinderen natuurlijk ook verschrikkelijk:(

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb het ook gezien, kreeg het er koud van. Echt afschuwelijk.

14. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Ik las erover op FB en ben heel erg blij dat ik het niet gezien heb.
    Ga het dus ook niet terugkijken.
    Vind het alleen al verschrikkelijk om het te lezen.
    Zo triest voor die mensen/kinderen die zo geboren worden.

15. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Jaa ik vond het schokkend. Het kind riep nog om zijn vader en de poort werd niet open gemaakt.

Het lijkt mij hartverscheurend dat de ouders geen optie meer zien om hun kind achter te moeten laten uit angst voor moord..

Waar gaat de wereld natoe.. :(

16. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Verschrikkelijke beelden! Ik heb echt keihard zitten huilen, ook mijn man had de tranen in zijn ogen staan.

De wereld is echt gek geworden, wonderdrankjes van Albino's.... Rare rare mensen

17. Talvi

Talvi Niet meer actief

Vreselijk idd.. Maar het leek wel alsof die vader zijn kind makkelijk achterliet.. Geen tranen,emotie helemaal niks.. En dat kindje maar schreeuwen :(

18. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    In delen van Zuid-Afrika geloven ze hetzelfde (vooral de kanten van Durban e.o. waar heel veel sangoma's actief zijn).. maar er zijn daar geen aparte tehuizen of iets dergelijks voor ze waar ze voor de veiligheid onder gebracht worden.

19. penseel

penseel Niet meer actief

Als een vader in staat is zijn kind van wegen de veiligheid daar achter te laten. Neem ik aan dat de vader in zijn hart huilt.

Heb het ook gezien en ja het was zeer heftig. Daarom is het heel belangrijk dat onderwijs overal in de wereld gegeven woord wie leert en leest gaat anders denken.

Voor nu is z.n kamp de enige optie om te overleven. Maar het was tranen trekkend idd.

20. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    ja ik heb het ook gezien :(
    moest er steeds aan denken de rest van de avond....je eigen kind zo achterlaten

Deel Deze Pagina