Misschien heeft niet iedereen het gezien....maar er was net een reportage over kinderen met albinisme is Afrika. Kinderen en volwassenen worden daarvoor vermoord ( hun ledematen zouden toverkrachten hebben?) De reportage ging over een vader die zijn zoontje naar een kamp bracht met een grote muur waar heel veel albino's leven en naartoe worden gebracht voor de veiligheid. Jongetje wordt achtergelaten en er volgt een hartverscheurend huilen. Die beelden...arm kind.. Moest het gewoon even kwijt. Wat afschuwelijk.
ja verschrikkelijk, had een brok in mijn keel. TE BIZAR dat dit ook afspeelt op de wereld. Zo sta je weer even stil dat onze "kleine" probleempjes eigenlijk geen problemen zijn...
En om dit soort bizarre geloofsovertuigingen (niet religieus bedoel ik dan) zal het nog heel erg lang duren,voordat het continent Afrika beter voor zichzelf kan zorgen. Vreselijk. Net als het "geloof" dat seks met een maagd HIV kan genezen. En zo zijn er nog wel meer vaagheden.. Hartverscheurend
Ik heb het gezien en ben er helemaal stuk van. Mijn moederhart huilt om dat arme jochie dat gilt en schreeuwt om zijn papa die hem "zomaar" achterlaat in dat overvolle kamp, terwijl papa de poort uit loopt.... Wat een verschrikkingen... Zijn ouders zijn waarschijnlijk ook de wanhoop nabij, omdat in de vrije wereld het gevaar voor albino's constant op de loer ligt.
Pff ben er de hele avond al overstuur van.. Wat vreselijk! Arm kind.. En voor de andere kinderen natuurlijk ook verschrikkelijk
Ik las erover op FB en ben heel erg blij dat ik het niet gezien heb. Ga het dus ook niet terugkijken. Vind het alleen al verschrikkelijk om het te lezen. Zo triest voor die mensen/kinderen die zo geboren worden.
Jaa ik vond het schokkend. Het kind riep nog om zijn vader en de poort werd niet open gemaakt. Het lijkt mij hartverscheurend dat de ouders geen optie meer zien om hun kind achter te moeten laten uit angst voor moord.. Waar gaat de wereld natoe..
Verschrikkelijke beelden! Ik heb echt keihard zitten huilen, ook mijn man had de tranen in zijn ogen staan. De wereld is echt gek geworden, wonderdrankjes van Albino's.... Rare rare mensen
Vreselijk idd.. Maar het leek wel alsof die vader zijn kind makkelijk achterliet.. Geen tranen,emotie helemaal niks.. En dat kindje maar schreeuwen
In delen van Zuid-Afrika geloven ze hetzelfde (vooral de kanten van Durban e.o. waar heel veel sangoma's actief zijn).. maar er zijn daar geen aparte tehuizen of iets dergelijks voor ze waar ze voor de veiligheid onder gebracht worden.
Als een vader in staat is zijn kind van wegen de veiligheid daar achter te laten. Neem ik aan dat de vader in zijn hart huilt. Heb het ook gezien en ja het was zeer heftig. Daarom is het heel belangrijk dat onderwijs overal in de wereld gegeven woord wie leert en leest gaat anders denken. Voor nu is z.n kamp de enige optie om te overleven. Maar het was tranen trekkend idd.
ja ik heb het ook gezien moest er steeds aan denken de rest van de avond....je eigen kind zo achterlaten