Wie heeft er nog meer last van? Ik lig sinds ik zwanger ben gemiddeld 4 keer in de week wakker. Word dan rond 2 a 3 uur wakker en lig dan zo'n 2 uur wakker. Vannacht zelfs 3 uur. Ga er meestal ook ff uit omdat ik honger heb. Word wel echt vervelend!
Het is goed om veel te eten savonds..dan heb je snachts geen honger en slaap je beter..ik had dat ook in het begin. Nu helaas weer maar nu komt t niet door honger erg vervelend inderdaad..
Ik eet zo goed ik kan maar door mijn gastric bypass is dat minder dan een normaal mens kan eten. Dus ook al heb ik goed gegeten in de avond dan nog heb ik honger s nachts...
Je probleem is bekend, vooral in het eerste en derde semester. Voor mij helpen twee dingen: iets te eten naast je bed om te voorkomen dat je er daarvoor uit moet. Bijvoorbeeld een mueslireep, banaan of snelle jelle. En (vooral in het derde semester belangrijk) een paar geschikte rekoefeningen van zwangerschapsyoga om rust te krijgen en je spierstijfheid te lijf te gaan.
Hier ook bekend, maar ik lig gewoon de hele nacht wakker. Met een beetje geluk slaap ik een uurtje tussen 12 en 1, maar daarna is het feest. Ik lees dus even mee!
Ik sliep ook slecht, omdat ik een raar gevoel in mijn benen had en heb hier een topic over geopend. Een aantal meiden hebben mij aangeraden om magnesium te nemen en dit helpt goed! Misschien zit het tussen mijn oren, maar ik word nog wel veel wakker, maar ik slaap dan weer sneller in.
Ik word standaard rond 4 uur snachts wakker.. Kan er bijna de klok op gelijk zetten. Gelukkig val ik snel weer in slaap daarna (ongeveer 20 min)
Ik slaap ook gigantisch slecht. Rond 4 uur wakker elke nacht tot half 6.. Als ik vrij ben niet zo erg want dan slaap ik verder tot 9 uur, maar als ik moet werken moet ik half 6 op.. Dus vaak zit ik rond half 5 dan al beneden.
ik heb ook periodes gehad dat ik elke nacht op bepaald uur wakker werd... beschouwde het al als een voorbereiding op de onderbroken nachten binnenkort. meestal probeerde ik eens te gaan plassen, glaasje water drinken, in 't slechtste geval even een yoghurtje gaan eten en dan zo veel mogelijk in slaapmodus blijven; of wat in een boek lezen tot mijn ogen zwaar werden... ging na een aantal weken weer over... als ik te veel eet 's avonds heb ik dan weer last v maagzuur, dus is echt wel zoeken...
Ik had dit de vorige zwangerschap ook en nu helaas weer. Ik weet hoe je je voelt! Vaak lig ik er om 20.30 al in, veel later kan ik het niet maken omdat ik echt te moe ben. Maar standaard om 0.00, 02.30 en 04.00 lig ik wakker. En als ik dan weer opsta de volgende dag ben ik nog steeds moe! Maar ja, het is ff afzien, maar je krijgt er iets fantastisch voor terug! Gelukkig zijn er meer meiden die dit hebben dus ZP is vaak 's nachts mijn beste vriend. Succes en nog een fijne zwangerschap gewenst!
dank jullie wel! na van maandag op dinsdag een super nacht gehad te hebben hier vandaag al wakker vanaf 4 uur... word een lange dag zo dus! ook knallende koppijn dus dat is ook al niet prettig... maar idd ik weet waar ik het voor doe en hopenlijk is het een tijdelijk iets (hoewel ik er nu al zo'n week of 8 'last' van heb...)