Man eigenwijs of ik overbezorgd?

Discussion in 'De lounge' started by Friday, Sep 12, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Philou

Philou Fanatiek lid

Apr 20, 2019
    1,923
    5,839
    113
    Nee, je bent zeker niet overbezorgd. Hij ziet blijkbaar de ernst van zijn klachten niet in. Of is inderdaad bang dat het ernstig is, iets wat je natuurlijk niet oplost door ervoor weg te lopen.

Ik twijfel om het te zeggen, want het hoeft het absoluut niet te zijn en ik wil je niet bang maken, maar ik denk dat je door Google hier zelf ook aan denkt dus ik zeg het toch. Het doet mij ook denken aan zaadbalkanker. Mijn vriend heeft tijdens zijn behandeling tegen deze ziekte regelmatig het verhaal gehoord dat het begon met zulke vage klachten. Vandaar dat dat bij mij opkomt. Nogmaals: het kan uiteraard ook heel wat anders, onschuldigs zijn!
    Maar, weet je man dit ook? Dat zijn klachten hierop kunnen wijzen? Misschien dat dat hem over de streep trekt om toch te gaan?

2. Friday

Friday Lid

Apr 4, 2018
    59
    49
    18
    Fijn om te lezen dat ik niet overbezorgd ben. Hij loopt er al wel 3 maanden mee denk ik, de laatste weken is het weer wat erger. Via google kwam ik inderdaad op zaadbalkanker als één van de ernstige ziekten. Volgens hem is dat onzin en overkomt hem dat niet, want jong, leeft gezond en andere redenen waarom hem dat nooooit zou overkomen. :rolleyes: Het kan best dat hij er stiekem bang voor is hoor en dan maar doet als of het allemaal wel meevalt.

Morgen nog maar eens het gesprek aangaan. Of anders zelf bellen inderdaad, alleen moet ik hem daar dan ook nog zien te krijgen. Misschien moet ik hem dit topic eens laten lezen wellicht dat dat helpt. o_O Mannen....

Bedankt voor jullie mening en advies!

Prettykitty likes this.
  3. Loesje1988

Loesje1988 Fanatiek lid

Nov 24, 2019
    1,525
    1,563
    113
    Female

De man van mn beste vriendin kreeg 1 dag voor zijn 35e verjaardag te horen dat ie teelbalkanker had.. hij was al naar de HA geweest en had antibiotica gekregen, maar hielp natuurlijk niet en toen uit verdere onderzoeken kwam dit helaas uit.

Sindsdien is mn man "gelukkig" ook alert op pijntjes in dat gebied en als ie een knobbeltje voelt houd ie het nauwlettend in de gaten.

Mocht mijn man aanhouden klachten houden,bij wat dan ook en hij belt niet,dan bel ik voor hem. Heeft ie geen keuze in tijd/dag en moet ie het er maar mee doen. Dan is ie maar ff boos op mij. Uiteindelijk gaat ie toch altijd,want niet opdagen,vind ie natuurlijk ook niet kunnen;)

4. miramare

miramare Bekend lid

Mar 1, 2013
    792
    148
    43
    Zeker even naar de huisarts! Mijn man heeft vaak nierstenen en heeft ook altijd deze klachten!
    Succes

5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,960
    15,002
    113
    Voor schaamte zijn die mannen wel zuur af, zeker als je een of meerdere kinderen hebt en boven de 30 bent als vrouw of een spiraaltje hebt oid.

Nee wij hebben downunder NOOIT een vreemde gehad. Bij mn bevalling stonden er geloof ik 8 te koekeloeren downunder. Dan hebben we inwendige echo's, periodieke uitstrijkjes en aanverwanten nog niet meegerekend.

Als hij er al 3 maanden (!) mee loopt, stevig gesprek nodig lijkt me.

Kanker kan op alle leeftijden, zit geen leeftijdschecker op en bovendien zijn er nog een legio andere dingen die je gewoon niet moet laten verwateren.

Zelfs al is t maar iets motorisch wat onder t bereik van een fysiotherapeut valt, hoe langer t duurt om irritant te worden/te zijn, hoe langer t duurt eer je er vanaf bent.

Lang genoeg de tijd gehad om vanzelf weg te trekken, dat doet het niet dus tijd voor een andere koers.

Huismuisie likes this.
  6. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

Aug 10, 2016
    10,458
    11,973
    113
    Female
    Noord Brabant
    Helaas juist een vorm die vaak bij jonge mannen voorkomt :(

maar vandaar dat ik zei. Laat hem even een zwangerschapstest doen. Als die positief is dan is geen enkele dag uitstel nog een optie.

7. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,473
    8,734
    113
    Risico is dan als de testuitslag negatief is dat hij dit als een bevestiging ziet om juist niet naar de huisarts te gaan.

8. jojo85

jojo85 Fanatiek lid

Oct 14, 2012
    1,160
    497
    83
    Echt naar de huisartssleuren hoor. Mijn is er ook zo een. Had tijden vage rugklachten. Iedere keer een reden bedenken waar door het kwam. Nooit gezegd dat het precies op 2 vaste plekken zat. Bleek hij een half jaar later echt flinke nierstenen te hebben. 1 was zo groot geworden dat die de nier aan het beschadigen was. Alleen een erg vervelende operatie kon nog helpen. Maar wat hij het ergst vond: nu moesten we op stel en sprong in de nacht naar het ziekenhuis (hevige pijnaanvallen) en moesten we bijna onze vakantie cancellen. Voor hem was de vakantie sowieso niet heel fijn, omdat hij nog een katheter in zijn lijf had tussen de niet en blaas, waar hij veel last van had.
    Dus sindsdien houd ik hem vooral voor dat als er iets is hij beter met dem kan gaan ipv wachten tot het weer spoed wordt.
    Wellicht is dat nog een argument wat je kunt gebruiken. En echt op je strepen gaan staan hoor.

Share This Page