Man en dochter van trap gevallen.....advies nodig

Discussie in 'De lounge' gestart door frummelke86, 11 nov 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

17 feb 2017
    2.040
    2.726
    113
    Vrouw
    Ik stond onder de douche en man tilde dochter van de trap. Samen gleden ze uit en hij is bovenop haar enkel terecht gekomen. Niets ernstigs, ze was alert en huilde meteen. Ze heeft pijn aan haar enkel. Deze is als je héél goed kijkt wel wat dikker dan de andere. Ik mag eraan komen en bewegen maar ze blijft over pijn klagen en ze zet haar voet met geen mogelijkheid op de grond. Ook bij afleiding raakt ze echt niet de grond aan. Hap gebeld ivm evt foto, was voor nu niet nodig. Maar.......mijn gevoel zegt dat het gek is dat ze haar voet niet meer neerzet. Ook niet op de vraag om even een snoepje te komen halen, ook niet in de beweging met het aan en uitkleden. Wat zou jij doen? Is rond 16 uur gebeurd

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Als ze pijn blijft houden en/of er niet door kan slapen (eventueel met een paracetamol), nogmaals de HAP bellen. Als ze nu wel slaapt en het is morgen nog net zo als vandaag, dan ook nogmaals de HAP bellen.

Zuul, Vero0504 en frummelke86 vinden dit leuk.
  3. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Slaapt ze nog niet door de pijn? Als ze inmiddels slaapt, morgen afwachten, maar als ze van de pijn nog steeds niet kan slapen en dus ook nog steeds niet loopt en pijn aangeeft zou ik erop staan dat er naar gekeken wordt

frummelke86 vindt dit leuk.
  4. Mamavanvier95

Mamavanvier95 Fanatiek lid

12 okt 2014
    3.483
    2.599
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ik zou wel aandringen op een foto persoonlijk. Vooral aangezien ze nog zo jong is en het al wat uren geleden is. In mijn gedachtegang zou ze dan de pijn/schrik wel vergeten zijn als er niks mee is..

Maslov, Dubbelgeluk en frummelke86 vinden dit leuk.
  5. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

17 feb 2017
    2.040
    2.726
    113
    Vrouw
    Ze slaapt gelukkig wel, zonder druk op de voet is ze vrolijk en klaagt ze niet over pijn. Maar als ik naar probeer te verleiden erop te staan dan is ze wel echt bang voor de pijn. Ze kan er 0 op leunen maar twijfel echt of het angst is voor pijn of dat ze er daadwerkelijk niet op kan leunen. Ik had intussen in al die uren wel verwacht dat ze ergens was af te leiden en uit vergissing of afleiding er even op zou gaan staan

6. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.669
    6.564
    113
    Vrouw
    Oef dat is schrikken! Hopelijk gaat het met beiden goed verder en zijn ze al wat van de schrik bekomen, maar volg je gevoel want het feit dat je hier een topic opent betekent eigenlijk dat het je helemaal niet lekker zit.

Een poos geleden brak mijn zoon zijn onderbeen net onder de knie op een zaterdag. De hap vond het ook niet nodig om langs te komen want "kinderen overdrijven nou eenmaal" maar hij wilde ook met geen mogelijkheid op zijn been staan en huilde heel hard. Op de maandag moesten we maar naar de huisarts, die ons doorstuurde naar het zkh voor foto's en daar was dus wel degelijk een breuk te zien ondanks dat hij zijn been wel kon bewegen en we er uiteindelijk aan mochten komen.

7. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

17 feb 2017
    2.040
    2.726
    113
    Vrouw
    Je verwoord eigenlijk heel goed mijn gevoel

Mamavanvier95 vindt dit leuk.
  8. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.819
    18.535
    113
    Vrouw
    Ik zou het even aankijken. Grote kans dat het morgen over is, zo niet dan zeker nog eens bellen. Wat een schrik dan ineens! Hopelijk valt het mee.

Zoe123 en frummelke86 vinden dit leuk.
  9. Pompidom

Pompidom Actief lid

6 jul 2021
    315
    164
    43
    Vrouw
    Oh dat is schrikken! Als ze nu slaapt zou ik het even wachten tot morgenochtend. Van nu op de hap gaan zitten gaat het echt niet beter worden.

Echt gebroken geeft meestal veel pijn, zeker een enkel. De enkel krijgt dan ook een flinke zwelling. Dus dan zou ik niet verwachten dat ze zonder pijnstilling zou slapen. Ik kan je dit uit eigen ervaring vertellen ;)

Als ze morgen nog steeds niet erop wilt lopen zou ik terug bellen.

10. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Schrikken zeg..

Als ze er morgen nog niet op wil staan zou ik nogmaals de hap bellen en vragen om een foto!

Sterkte!

11. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

17 feb 2017
    2.040
    2.726
    113
    Vrouw
    Ja, gelukkig gaat het verder heel goed en zijn ze helemaal bekomen. We zijn zelfs nog een hapje gaan eten, waren we al van plan en toen we niet langs hoefden te komen in het zh zijn we toch maar gaan eten. We hadden beiden geen zin meer om te koken :oops:.

Wat sneu voor je zoontje! Is hij goed hersteld? Maar nou ja, kinderen overdrijven nu eenmaal? Ik vind ze vaak juist wel 'hard' en stoer.

12. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.155
    113
    Dan zou ik morgenochtend even afwachten. Niks erover zeggen als ze wakker wordt. Dan merk je vanzelf of verder onderzoek nodig is

13. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

17 feb 2017
    2.040
    2.726
    113
    Vrouw
    Ik heb er een gaasje gedrenkt in azijn opgedaan en een verbandje héél lichtjes erom heen tegen de verstuiking dus ze gaat er wel mee bezig zijn als ze wakker wordt

14. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.669
    6.564
    113
    Vrouw
    Gelukkig helemaal weer hersteld, 6 weken in het gips gezeten.
    Eenmaal in het gips (tot zijn lies omdat de breuk net onder de knie zat) schoof hij al snel op zijn billen rond en durfde binnen een week weer wat rond te lopen. Het loopgips kwam ook geen minuut te vroeg wat dat betreft. Het nam de pijn meteen weg leek het wel.

Die opmerking viel mij trouwens ook best verkeerd. Onze zoon is helemaal geen pieperd en hij huilde echt enorm hard na de val. Ik ken mijn eigen kind toch wel? Ik vond het totaal ongepast van de hap.

15. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Ik ben ook een keer met mijn dochter van de trap gevallen. Ik had haar op 1 arm met 1 been voor mijn buik en 1 been achter mijn rug langs. Dus ik had haar op mijn heup zeg maar. Ik gleed uit en ben tot 3 treden toe over haar beentje achter mijn rug gegleden.

Ze kon er ook niet op staan. Ook hap gebeld. Ze zeiden kijk het eerst maar aan ze zijn nog erg flexibel. Het was smorgens gebeurt en smiddags liep ze er weer beetje op. Ze heeft wel een aantal dagen wat mank gelopen.

Kijk het een aan tot maandag. Tenzij je het echt niet vertrouwd. Volg je moedergevoel, je kent haar als geen ander.

16. WWJD

WWJD Niet meer actief

Mijn dochter van net 5 was een paar weken geleden ook lelijk gevallen op haar enkel. Wilde er niet op staan niks. Beetje dik, niet erg. Huisarts verwees toch door voor een foto. Maar niet gebroken. Nog paar dagen amper willen belasten. Verstuiken/kneuzen kan ook flink pijn doen.

Hou het in de gaten en anders morgen gewoon bellen. Ik was toch blij zeker te weten na die foto dat het niet gebroken was.

17. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Ff checken als ze nét wakker is wat ze doet (met uit bed komen de eerste stappen bijv) desnoods ff op camera volgens als je die hebt staan.

Nog half slaapdronken staan ze niet zo snel stil bij die voet ongeacht pleister of verbandje en is t meer autopilot. Dus loopt ze dan gewoon zou ik een slag om de arm houden, vertikt ze om te lopen dan toch maar ff een foto. (Of ze is echt WAKKER dan kan je t daarmee nauwelijks testen).

G kon t stervende zwaan theater prima opzetten, als vaseline en bodyglitter t niet oploste was er echt wat aan de hand. Soms zie je dat direct wel, maar in geval van twijfel ging ik voor t placebo effect eerst. Zij kon ook wel vast blijven hangen in patronen in dr hoofd overigens, die bodyglitter kon zo'n patroon dan wel breken. Bleef het hangen, dan was er iets anders dan dat.

18. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

17 feb 2017
    2.040
    2.726
    113
    Vrouw
    Arme kerel!!! Jeetje, gips tot aan de lies. Gelukkig op tijd loopgips

19. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

17 feb 2017
    2.040
    2.726
    113
    Vrouw
    Jeetje wat schrikken zeg! Gelukkig liep ze al weer. Jijzelf niet gewond?

20. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Hoe is het? Heeft ze wel lekker geslapen vannacht?

Deel Deze Pagina