Ik heb al even niets op Facebook geplaatst, maar op 10 november kreeg ik een melding : we hebben je inhoud verwijderd. En vanochtend een melding met "We hebben je bericht verwijderd". Klik ik er op, dan lees ik : Profiel heeft geen problemen" en verder het waarom (in stijd met onze richtlijnen voor de community inzake cyberveiligheid . Vervolgens moet ik dan weer lezen dat het herhaaldelijk overtreden van onze regels kan leiden tot meer. Ik kan vragen naar het waarom, maar dat zijn van die keuze-vakjes waar dus niet tussen staat dat ik niet eens iets heb geplaatst en dus ook niet weet wat er is verwijderd. Daar kom ik ook niet achter trouwens. Ik weet niet eens of dat wel kan? Herkent iemand dit? En vooral; wat kan ik eraan doen? Straks blokkeren ze de boel.
Ik herken het wel en het is me teveel moeite om ertegenin te gaan. Vooral omdat ik ooit een waarschuwing kreeg om een ongepaste reactie die ik had geplaatst.... De reactie was : Gefeliciteerd! bij iemand die jarig was... Koekoek!
Ik ken iemand wiens Instagram account gewoon helemaal verwijderd is door Meta, vanwege het schenden van de regels, maar ze willen niet uitleggen welke regel geschonden is en met bv welke post - echt heel raar. Ook bv enkel dan die ongepaste post verwijderen of een tijdelijke ban was geen optie, maar gewoon totaal geen uitleg. Account komt ook niet meer terug. Ik denk dus dat je wel kan proberen bij Meta om verduidelijking te vragen, maar dat de kans erg klein is dat je dat gaat krijgen…
Ik herken het ook en ik weet nog steeds niet wat ze verwijderd hebben... Ga me steeds meer irriteren aan Facebook, denk er over om mijn accoiunt te verwijderen.
Mijn Instagram werd ook eens geblokkeerd nadat ik iets had geplaatst dat blijkbaar tegen hun regels inging: ik had uitgelegd hoe je peterselie kan drogen... Echt raar. Gelukkig was dat tijdelijk, maar er zijn helaas ook accounts die niet meer heropend mogen worden.
Ik had laatst op mijn zakelijke pagina (ik ben fotograaf) een foto van mijn jarige dochter geplaatst. Ik had deze foto op gedeeld op mijn privé pagina. Klanten delen heel vaak de foto’s die ik deel op hun eigen pagina. Nu hebben ze dat bericht verwijderd, want het was een manier om meer likes te genereren. Echt…. Pff!
Ik heb dat laatst op Instagram gehad. Ik had gereageerd op een moeder wiens kindje hydrocephalus (waterhoofd) had dat ik het vroeger ook heb gehad en ze altijd vragen mocht stellen. Reactie werd verwijderd want was 'in strijd met de regels'. Kon daarna ook een paar dagen geen reacties plaatsen.
Ik zou mijn wachtwoord wijzigen, heb je in ieder geval uitgesloten dat je account misbruikt wordt. En neem dan een wachtwoord-zin, die zijn lastiger te kraken en makkelijker te onthouden. Dus niet Koffie123, maar OpDonderdagenDrinkIkAltijd123KopjesKoffie.
Dat heb ik 3x gehad met Instagram dat mijn account ineens verwijderd was, steeds weer een nieuw account aangemaakt. Ik heb letterlijk nog nooit iets geplaats op insta, gebruikte het alleen maar om anderen te volgen. Super weird inderdaad en ik kon er ook helemaal niks mee. Kreeg nooit een reactie op mijn vragen... Nu heb ik Instagram maar opgegeven
Maar goed dat ze je hier niet gelijk uitgooien, er zijn wel vreemdere dingen uitgelegd / omschreven of gedeeld