Man en ik andere ideeën over de bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door Skatje, 27 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Heb eerlijk gezegd wel een beetje moeite met iedereen die zegt 'je man hoeft niet te bevallen en dus ben je baas over je eigen lichaam'.
    Je bent beiden de ouders, beiden hebben de zorg voor de veiligheid en gezondheid van het kind. Ik vind dus dat beide ouders evenveel zeggenschap zouden moeten hebben. En als je verschilt in mening wat dan goed of veilig is, dat je daar toch echt SAMEN uit moet zien te komen.

Ben benieuwd wat jullie uiteindelijk beslissen.

2. Leo85

Leo85 Niet meer actief

+1.. De geboorte van een kindje is voor de man net zo goed speciaal, dus als hij zich minder zorgen maakt als je in het ziekenhuis bevalt, zou ik daar wel rekening mee houden.. Uiteindelijk zou het fijn zijn als je er allebei op terug kan kijken met een goed gevoel, niet alleen voor de bevallende vrouw..

3. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ja en nee...
    Tuurlijk ben je beide de ouders, maar uiteindelijk is het de vrouw die moet bevallen. En ik vind dat de man daarin de wensen van zijn vrouw dient te respecteren, die moet al het werk doen, de pijn doorstaan e.d. En als zij dat liever thuis wil doen, dan moet hij haar wens daarin respecteren.
    Ik neem aan dat je als man zijnde wil dat je vrouw het zo ontspannen en comfortabel mogelijk heeft, en als dat thuis is, so be it!

Mijn man vond het ook een eng idee, thuis.. Maar gezien de sneltreinvaart waarin onze dochter geboren is, en mijn angst om het ziekenhuis niet te halen, plus de rust die het mij gaf om in mijn eigen omgeving te zijn heeft hem doen besluiten volledig achter mijn keuze te staan.

Uiteraard moet je het er uiteindelijk over eens zijn, maar in deze moet de man meer water bij de wijn doen dan de vrouw om tot een compromis te komen. Het immers de vrouw die bevalt, heel cliche, maar waar.

Deel Deze Pagina