man en ik zitten in patstelling

Discussion in 'De lounge' started by anne19791980, Jun 16, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ik heb er toch echt recht op. Mijn partner heeft wel dezelfde beperking, maar zeker niet hetzelfde probleem. Doordat hij zo strak is op het huishouden heb ik nu de hulp niet nodig. Of dat ook zo blijft als ik weer werk weet ik niet want partner werkt fulltime.

Ts, en gewoon intiem zijn zonder gelijk gemeenschap te hebben, doen jullie dat vaak? Gewoon samen een filmpje kijken, lekker tegen elkaar aan ofzo. En eens sochtends dan? In het weekend? Of gaan de kinderen dan ook echt zo vroeg uit bed?

Hier heeft vriend juist door zijn beperking bijna geen energie meer savonds. Wij hebben dan ook minder vaak gemeenschap dan de meeste denk ik. Maar hij zet zich er soms toch toe aan. En dan duurt het echt niet lang hoor. Zo komt hij mij tegemoet.

Maar licht het echt alleen aan het energieniveau? Of heb je er ook gewoon geen behoefte of zin aan?

2. Jummymummy

Jummymummy Bekend lid

Jul 2, 2013
    511
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja maar dan is je partner dus niet gezond en dan ligt het anders. Als je een gezonde volwassene in je huishouden hebt, dan moet die het huishouden doen en krijg je geen indicatie.

3. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    #23 honeyy, Jun 16, 2014
    Last edited by a moderator: Jun 16, 2014
    mijn energie niveau is ook erg laag door een hersenInfarct, en ook mijn 3.8 jarige dochter slaapt nog niet door.. Ik doe het huishouden nu gewoon in etappes.. Stofzuigen toilet afwassen en dweilen elke dag. En voor de rest heb ik 7 dagen de tijd voor. Ik ben Misschien ouderwets maar mijn vriend heel de dag. Ik werk maar 16 uur in de week. Dan ga ik hem niet vragen om mij savonds nog te helpen. Maar hij moet ook niet zeuren dat iets niet gebeurd is. Voor gemeenschap Maak ik altijd tijd.. Maar meer omdat ik verslaafd ben aan gemeenschap Haha ;)

4. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

May 10, 2012
    1,681
    0
    0
    #24 Deerne85, Jun 16, 2014
    Hier ook nog even een toevoeging, als de kids naar bed zijn kun je ook gelijk even vrijen met elkaar. Als jij daarna naar bed wilt, en je man wil nog even tv kijken ofzo, is dat toch ook prima.

Dit doen wij ook wel eens, lekker op de bank voor de film van half 9 :) Daarna kruip ik lekker in een dekentje, pakt hij de ships enzo en gaan we nog lekker film kijken (hij kijkt, ik slaap :)) Voor hem de perfecte avond :cool: Vrijdag met de voetbal ook gedaan, hij lekker na gemeenschap voetbal kijken, ik onder een dekentje op de bank op mn nintendo 3DS :D Is voor mij ook echt de ideale vrijdagavond hoor!

5. zara1983

zara1983 Fanatiek lid

Nov 1, 2013
    1,207
    534
    113
    NULL
    #25 zara1983, Jun 16, 2014
    Herkenbaar! Hier werk ik ook parttime (en onregelmatig) en doe daarnaast alles in huis. Ik ben na het eten ook doodop en ga het liefst gelijk naar bed. Onze dochter is 20maanden en slaapt ook niet door. Daarnaast is het elke avond een gevecht om haar naar bed te krijgen, lukt nooit voor 21 a 23uur.... en dan nog wordt ze wakker snachts. Avondjes samen zijn er niet en samen naar bed gaan ook niet. Mijn man wil ook vrijen, maar ik heb er bijna nooit behoefte aan. Ik kan die knop ook niet zomaar omzetten.
    Dus lees mee voor de tips!

6. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,058
    1,290
    113
    Nederland
    Hier sluit ik me bij aan. Probeer ook zin te maken.

7. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

May 21, 2013
    5,119
    193
    63
    Somewhere out there
    Ik verbaas mij er lichtelijk over dat er dames zijn die maar zeggen dat TS haar man maar wat meer aandacht moet geven in bed en dat hij dan vanzelf iets gaat doen in het huishouden en dat sommigen hun man/vriend niet afwijzen. Wij leven toch in 2014, niet in de jaren 50 vorige eeuw. Wanneer je toch geen zin hebt, hoef je toch niet iedere keer maar net te doen alsof je wel heel bereidwillig bent. Mijn vent zou dat niet waarderen.

Trouwens er is hier sprake van een GEZAMENLIJKE huishouding. En als ik het zo lees doet TS voldoende om haar steentje bij te dragen. Ze werkt, verzorgt de kinderen in de intensieve leeftijd van 1 en 3 jaar en doet alle huishoudelijke taken plus dat ze nog een hartafwijking heeft. TS haar man denkt dat hij na het werk gewoon op zijn gat kan zitten en dat zijn vrouwtje hem wel even van zijn natje en droogje voorziet en wanneer ze klaar is met alles mag ze hem ook nog es een partijtje gaan bevredigen. En dan kwaad zijn wanneer ze te moe is. Sorry, maar dat is toch lichtelijk horkerig gedrag.

Eerlijk gezegd denk ik dat de volgorde even anders moet. Man zou een paar taken over kunnen nemen. Bijv. zware boodschappen sjouwen, een keertje koken of eens de stofzuiger door het huis halen, zodat er bij TS wat energie overblijft voor andere zaken. Mannen die het huishouden doen hebben vaker seks | nu.nl/lifestyle | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

8. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    3,487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    +1 ik heb zelf ook een hartafwijking , werk niet zoals TS maar zorg wel voor onze dochter en het huishouden zoveel als dat lukt.
    en mijn man helpt waar nodig, kookt als het moet, doet de afwas, stofzuigen enz.. dat is echt erg prettig want dan heb je idd soms nog wat energie over en ben je niet alleen maar dood op.

9. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Omdat tegenwoordig nu eenmaal zo is. Grote kans dat wanneer jij echt thuishulp aanvraagd, ze de aanvroeg nog eens onder de loep nemen en dat het dan terug gedraaid word. Jij werkt, je hebt een partner en waarschijnlijk jonge ouders, vrienden enz.
    Dan kan je er recht op hebben maar kort gezegt heb je dan pech.
    Ik werk in de thuiszorg en jonge mensen/gezinnen krijgen nauwelijks tot geen thuishulp. Wij hebben een gezin gehad die al een kindje had en een 3 ling kreeg. Daarnaast zware bekkeninstabiliteit waardoor ze niks kon doen. Ze had recht op hulp maar kreeg het niet. Man moest het maar doen als die thuis kwam. Kennissen en familie moesten maar helpen met de kids enz. Met veel moeite kreeg ze wel hulp voor haar verzorging en hierbij hebben we haar ook geholpen met haar kids.
    Nog een gezin gehad die geen hulp meer kreeg. Gescheiden vrouw met chronisch ontstoken lever en nog wat dingen. Kon niet werken, kids woonden half bij ouders omdat ze niks kon. Kreeg geen hulp keer want ouders konden haar helpen. En oudste was 6 dus die kon best wat in het huishouden doen;) en zo tal van voorbeelden. Zelfs mensen van 95 jaar die een inwonende zoon hebben die fulltime werken, krijgen geen huishoudelijke hulp meer.

10. vaddie

vaddie Fanatiek lid

Nov 30, 2010
    4,016
    1
    38
    Female
    In de buurt van Utrecht
    @Ts: zin maken. Zoals je zelf al hebt ontdekt is seks toch een belangrijk onderdeel van je relatie.

weet je man ook waarom je niet wil?
    En het huishouden: stel je eisen bij. Bepaal wat je belangrijk vind en onderhoudt dat. De andere dingen (bijvoorbeeld opruimen boven ofzo) doe dat als je wat extra tijd/ energie hebt.

11. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik heb alleen de openingspost gelezen maar ik zie het zo:
    Als je man bijvoorbeeld 10 uur per dag werkt, laat ons zeggen van 9 tot 19u en jij werkt van 9 tot 14u bijvoorbeeld, dan kunnen die overige uren van 14 tot 19 besteed worden aan kinderen en huishoudelijke taken. Ik zou dan afspreken dat wanneer hij thuiskomt er niets meer gedaan wordt behalve eten tafel afruimen / vaat wassen. Zo werken jullie elk evenveel uren per dag en heeft hij nog tijd om in de sofa te zitten etc.
    In het weekend kunnen jullie samen de overige dingetjes nog doen die moeten gedaan worden. Zo doen wij het ook.
    Maar je moet natuurlijk wel ook water bij de wijn doen. Het hele huis hoeft er niet spik en span schoon bij te liggen als hij dat niet erg vindt. Want dat is iets wat wij vrouwen vaak willen en mannen vinden dat namelijk niet zo erg. Hij moet íets meehelpen, maar het moet ook niet super schoon zijn. Ramen wassen en strijken kan wel eens overgeslagen worden.

12. lovieyou

lovieyou Niet meer actief

Niet alleen met een hartafwijking, maar ik denk dat ieder mens met zo'n dagschema moe is aan het einde van de dag.

Ik heb hier ook een vent die geen flikker uitvoert. "hij ziet het niet" is ook zijn excuus. Maargoed, hier gaat het dan nog wel zo ver.. dat hij de laatste koekjes van een rol op eet en het papiertje dan gewoon op de bank gooit? Jeetjemina.. wat kan ik me daar aan ergeren. Langzaam maar zeker begint hij t te leren en zijn eigen zooi op te ruimen, want ik doe het gewoon niet meer. Maar goed, dat is moeilijk voor jou.. want jij hebt 2 kleintjes rondhuppelen.

Echt onwijs irritant, maar denk wel ook een beetje aan jezelf.. voor je het weet is het straks opeens allemaal teveel.

13. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

Dec 22, 2011
    2,011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ik ben het hier volledig mee eens. Wat doet manlief om ervoor te zorgen dat TS meer zin krijgt, of minder moe is??

14. Jummymummy

Jummymummy Bekend lid

Jul 2, 2013
    511
    0
    0
    NULL
    NULL
    TS: je hebt niet meer gereageerd, maar ik ben toch wel benieuwd of je nog iets hebt gehad aan de verschillende tips en adviezen.

15. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

Nov 21, 2012
    1,192
    0
    0
    vlakbij assen
    hier ook een dochter die al 3 jaar heel slecht doorslaapt (elke nacht minstens 2x wakker ) Wij zijn ook altijd moe.
    Ik heb ook lichamelijke klachten waardoor ik niet heel veel tegelijk kan.
    Ik herken het wel dat man echt veel vaker wil dan ik.
    Maar toegeven, als ik af en toe zin maak (en dan is het ook gewoon leuk en lekker anders zou ik het ook niet doen!) dan is man veel toegeeflijker en helpt ie me ook veel meer mee. Hij heeft daarin een soort bevestiging dat ik echt van hem hou

MIss appeltree: Ik spreek voor mezelf hier hoor. Maar ik weet van mezelf dat als we eenmaal bezig zijn het echt lekker is, dan geniet ik er ook van. Maar ik moet er wel ff tijd/zin voor maken. Want ik geef eerlijk toe dat ik ook erg van mijn nachtrust geniet. En elk uurtje is er 1 extra. Dus is het heel makkelijk om nee te zeggen tegen gemeenschap. Maar ik ben niet voor niks getrouwd met de voor mij allerliefste man en die wil ook gewoon zijn aandacht. Die wil ook voelen dat ik van hem hou, en hem niet alleen beschouw als de man die het geld brengt.

16. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

Dec 9, 2008
    1,517
    229
    63
    thx voor alle reacties.

we hebben afgesproken dat we nu 1 avond in de week op tijd naar bed gaan en dus tijd voor elkaar hebben.
    hij gaat proberen meer te zien in t huishouden en het dan ook op te pakken.
    tevens ga ik proberen om 1 dag mn energie te sparen zodat ik savonds nog over heb voor eventueel gemeenschap.

hoop dat dit gaat werken. en ik hoop van harte dat kleine man gaat doorslapen binnenkort!!

17. Aloe

Aloe Niet meer actief

#37 Aloe, Jun 18, 2014
    Last edited by a moderator: Jun 18, 2014
    Nou ook ik zit hier met verbazing te lezen.

Hoe het op mij overkomt: TS moet maar met de benen wijd in de hoop dat man dan zich bevredigd genoeg voelt om te denken: he, laat ik ook eens wat voor haar doen.

Nu staat dit er ietwat cru maar goed, je snapt wat ik bedoel.
    Ik reageer wat fel omdat ik dit in mijn vorige relatie heb meegemaakt en mij hier diep ongelukkig bij voelde. Net een goedkope h**r. Goed voor zijn natje, droogje en bevrediging. NO way!

Nee, sorry dat gaat er bij mij dus echt niet in.

Manlief moet eens zijn luie reet van de bank af hijsen en beseffen dan hij al heel lang niet meer bij Mammie woont. Als hij een volwassen relatie wil met gemeenschap en al…….hoort de samenwerking er toch ook op alle andere gebieden te zijn. Ik heb dus geen enkel respect voor dat gelapswans.

Je bent een team, op alle fronten.

18. Aloe

Aloe Niet meer actief

Nou dat is een mooie afspraak.

19. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

Jan 19, 2014
    1,832
    35
    48
    Utrecht
    het komt bij mij juist over dat voor veel vrouwen s*ks een beloning is.. als de man maar hard werkt, thuis meehelpt, alles voor je doet.. nou misschien krijgt ie dan een keertje zn beloning ;) ik zou dan ook denken ja daaag zoek het lekker uit!

20. Jummymummy

Jummymummy Bekend lid

Jul 2, 2013
    511
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daarom geef ik ook aan dat ze vooral met elkaar moeten práten. En dat de partner ook verantwoordelijk ervoor is dat TS genoeg energie heeft savonds.
    Maar dan als nog zijn er ook dingen die je zelf al kan doen om wat meer zin te krijgen (en het dus niet forceren). Zoals dingen meer loslaten, bewust energie sparen, keuzes maken, samen leuke dingen doen etc.

Share This Page