Ja dat vind ik ook belachelijk. Je doet het omdat het fijn is. En niet alsof manlief een "sticker" heeft verdiend voor het doen van de vaat Mijn vriend had het hele huis opgeruimd en schoongemaakt terwijl ik bij mijn ouders was. Heel fijn en ikwas heel blij! En dat heb ik ook gezegd. Maar intiem zijn ging niet omdat ik een hele zere rug had en dat snapte hij ook. Dat is ook helemaal niet erg en dat doet niks af aan het feit dat hij zo lief is!
Zou jij dan bij de 10e sticker pas belonen of al eerder? Of misschien bij de 50ste het echte werk en daarvoor om de 5 stickers een beetje lekker maken? Oke flauw, nu weer ontopic hihih. Ik ben van mening dat je vrijen niet als beloning/straf noet gebruiken. Te veel nadruk kan ook weer zorgen voor een beladen gevoel. Maar erover praten en eens al je gedachtes en gevoelens eruit gooien werkt heel verfrissend. En misschien opent het de ogen van je vriend wel. Zo dacht ik dat ik vaak genoeg initiatief nam, maar "je bent me altijd voor". En dat het afwijzen wel meeviel. Dat zag hij anders. En ik bleek veel gemixte signalen af te geven in zijn ogen. En daar kwamen we dus pas na een goed gesprek achter. Blijkbaar is kroelen en lekker naast elkaar zitten soms ook een signaal in de ogen van een man. Of leuke lingerie aan hebben. Als ik me tegenwoordig echt niet goed voel dan laat ik het daarom al tijdig merken. Anders dan gaat hij toch versierpogingen doen en voelt hij zich daarna weer afgewezen. Door tijdig duidelijk te zijn voorkomen we dit. En als ik kijk naar ons gemiddelde doen we het echt prima, en zijn we allebei best tevreden met de kwaliteit en kwantiteit. Dus op dit moment werkt dit voor ons heel goed (incl de tips die ik gaf)
mijn ervaring.... mannen doen pas iets als het te erg wordt of als de opdracht opschrijft (briefje op tafel, appje) Als ik iets gedaan wil hebben verdwijn ik op het moment dat ik heb thuis verwacht en leg een briefje klaar. met bijv. ben even naar de winkel kan jij even dweilen. Werkt bij mij tot nu toe altijd
Ondanks dat ik geen gezondheidsproblemen heb, herken ik het wel. Het zijn gewoon tropenjaren met een jong gezin. Mijn man ziet de dingen in het huishouden ook gewoon niet en gezucht, gesteun of subtiele hints pikt hij echt niet op. Het daarentegen gewoon rechtstreeks vragen, dat helpt prima Het is bij mijn man echt geen onwil, hij ziet het gewoon écht niet en het maakt hem ook gewoon niet uit als wij 's avonds op de bank zitten terwijl de vaat er nog staat. Nogmaals, gewoon vragen doet hier wonderen. Jullie werken allebei hard, hij op zijn werk, jij thuis en op je werk. Een patroon van 15 jaar doorbreek je niet zomaar. Daarnaast kun je ook gewoon niet heel veel verwachten van iemand die dagen van 12 uur maakt. Logisch dat hij ook bekaf is. Mbt gemeenschap: Doe het dan meteen om 20.00. Het hoeft niet lang te duren (zal het ook niet na 6 weken...). Het is ook een kwestie van zin makem. Daarnaast is het ook gewoon goed voor je relatie. Als je tevreden bent in de slaapkamer heeft dat vaak ook zijn weerslag in de overige aspecten van je relatie.