Man en ipad

Discussie in 'De lounge' gestart door sillies, 12 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. penseel

penseel Niet meer actief

Nou hier ben ik de geen die versmolten lijkt met haar smart telefoon.

Kom net terug van mijn moeder en ben mijn mobiel vergeten daar.!!!! Het is omdat ik te lui ben om terug te gaan.. Maar mis hem nu verschrikkelijk mijn telefoon.....

Maar goede les een paar uur geen telefoon morgen ochtend haal ik hem weer op...

2. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Hier in huis is het niet de iPad maar de ps4!

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Gaat er om dat hij zich gaat beseffen dat het niet 'wel meevalt'.

4. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Mijn man is zo te lezen niet de enige. Vandaan hielpen mijn geïrriteerde blikken, dus wie weet ziet hij het toch wel inm;).

5. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Hier zit ik altijd op mijn iPad 😳 overdag bijna niet of tussen zoon zijn slaapjes door. Als dochter tv kijkt een film wil ik hem er wel eens bij pakken. Maar zit er niet aan vast geplakt en kan hem zo wegleggen.

Mijn vriend ligt altijd op de bank tv te kijken , ik geef juist weer niks om tv. Daarom pak ik de iPad. Als ik alleen ben staat de tv vaak uit en gaat die om 20.00 uur aan tijdens goede tijden ;) Netflix vind ik wel leuk maar ik hou van andere dingen als vriend :p

Hier geen ruzies over omdat ik hem zo weg kan leggen en ik het wel gezelliger vind om te kletsten of wat dan ook samen te doen. Alleen moet wel zeggen dat ik bijna altijd op de iPad zit omdat meneer tv kijkt. Nu zal dat in de zomer wel anders zijn als we lekker savonds buiten zitten.

6. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    En dat is nou juist zo lastig.

7. Jebb

Jebb Niet meer actief

Hier ook. Geen ipad,maar telefoon. En zoals eerder genoemd, hij kijkt 's avonds alles op tv (hij kijkt zelfs films die al ruim een half uur bezig zijn). Ik geef niks om de tv en zit dan tussendoor op mijn tablet.

Hij geeft ook aan dat het meevalt of dat het voor werk is (facebook??, whatsapp??). Ik heb geen zin er ruzie om te maken, maar erger me skms kapot!

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.782
    18.934
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hier ben ik degen met de iPad. Ik zit ook zo een spelletje te spelen met de iPad als we tv kijken. (Nu, bijvoorbeeld) Daar zie ik het bezwaar ook niet zo van, trouwens. Ik bedoel, tijdens een film ben je toch niet met elkaar in gesprek. Wat maakt het dan uit naar welk beeldscherm je kijkt?

Wij hebben wel 'afspraken'. Niet dat we dat formeel besproken hebben ofzo. Maar bijvoorbeeld tijdens het eten, staat er hooguit muziek aan (en dat vind ik vaak al irritant) maar geen andere 'media-apparaten'. (telefoon, tv, tablet, laptop, spelcomputers e.d.). Verder gaan we niet uitgebreid met dat soort apparaten zitten als we alleen zijn met de kinderen. Even iets opzoeken op telefoon of tablet eventueel nog wel, maar niet langer dan een paar minuten. Gaat prima.

9. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Misschien moet je een paar dagen de tijd bijhouden die hij op de iPad spendeert. Daar neem je een gemiddelde van en reken je uit hoeveel uur per jaar dat uiteindelijk is. Misschien dat ie dat confronterend genoeg vindt. Of maak een duidelijke afspraak dat hij zijn iPad aan de kant legt wanneer de kinderen wakker zijn en ook dat ie een uurtje met jou iPad-loos is.

10. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Er was ooit een filmpje op FB wat ons beide de ogen wel zo'n beetje geopend heeft. In dat filmpje zie je hoe mensen die constant met hun smartphone bezig een groot deel van hun omgeving missen. Ik kon altijd wel goed de tel of iPad wegleggen (onze oudste werd er nogal opstandig van als ik ermee bezig was, dus overdag is alles hier sowieso uit) maar mijn man is met vlagen wel vergroeid aan zijn tel.

Onder het eten of als we met zijn allen iets doen zeg ik dan duidelijk 'weg met dat ding' en dat lijkt te werken haha. 'S avonds dan moet 'ie het zelf weten. Meestal negeer ik hem dan ook en doe mijn eigen ding maar reageer ook niet als hij opeens iets op FB ziet of zo. Vaak valt het kwartje dan al snel...

Maar dat filmpje vond ik iig erg verhelderend en heb dat toen op zijn tijdlijn gezet! Misschien een idee?

11. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Hier ook….
    getrouwd met zijn ipad, iphone en zijn werk….
    Hij heeft nog net geen apple ogen en maar mopperen dat hij slecht slaapt. Vind je het gek als je continu in dat licht zit te kijken.
    Hij zit op de ipad voor voetbal, nieuws, spel enz enz.
    Op de iphone voor zijn werk. 24/7…

gelukkig is het tijdens het eten wel beter geworden, hij nam gewoon de telefoon op als dat ding ging, liep van tafel, keek continu of er mail was. Dat heeft gezorgd voor een woede explosie van mijn kant, dat heeft blijkbaar geholpen ;)
    Maar 's avonds is het nog altijd even erg, hij neemt de ipad zelfs mee naar bed ;)

12. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Wat zal ik zeggen, we liggen hier naast elkaar met beide een ipad en zijn even erg. Heel vervelend soms, maar ik kam dan beter bij mezelf beginnen.

13. amam

amam Lid

10 mrt 2015
    55
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hier ben ik degene die altijd met iPad of telefoon zat.
    Mijn man en ik kregen een keer flinke ruzie hierom want ik had het echt niet door.
    Ik verweet hem dat ik de iPad alleen pakte omdat hij zijn stomme sportzender eeuwig en altijd keek.
    Maar die keek hij omdat ik altijd en eeuwig online zat.
    Nu is hij niet thuis :D
    Wanneer hij thuis komt van werk dan liggen mobiel en iPad op de kast.
    Afspraken maken en anders vragen, als het echt zo meevalt dan kan je best een avondje zonder ;)

14. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Hier ook een Apple en game console huishouden 😁!
    Maar m'n man is vaak laat thuis van het werk en dan slaapt Norah al, en als hij vrij is helpt hij gelijk als ik het vraag. En gelukkig zegt hij ook altijd; vind je het goed als ik ga gamen? Maar ik snap wat je bedoeld ts, als hij de hele tijd met z'n snufferd op de iPad/phone/pod/console/laptop zit. Dat lijkt me niet zo fijn, vooral als hij alleen maar daar aandacht voor heeft. de meeste kinderen groeien nu ook echt op met die dingen in huis. Als m'n man gaat gamen zit ik meestal op de iPad of te lezen (als Norah naar bed is). Of ik kijk tv op de iPad of netflix. Ik vind het niet zo erg, m'n man kan echt z'n frustratie kwijt in het gamen, ik heb hier meer de iPad's. Ik kan verder niet veel advies geven, wat ik wel merk bij mijn man, dat als ik zuchtend door het beeld ga lopen, dat hij het niet snapt hahahaha, ik zeg het dus gewoon, en dan zet hij het af als ik dat vraag.

15. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Echt erg trouwens, ik zit op de iPad, met m'n boek en 3ds naast me, m'n man zit op de ps4 te spelen, en de iPhones liggen op het tafeltje. Zucht, stel je voor internet valt uit...

16. LoveAim

LoveAim Niet meer actief

Huh?! Ben je getrouwd met mijn man?! ;)
    Ik ben dat ding en zijn verslaving soms zo zat en inderdaad, een goed voorbeeld geeft hij daarmee absoluut niet! Wat mij betreft laat ik het ding een keer 'per ongeluk' vallen (maar dat durf ik toch niet, haha). Als ik zijn aandacht wil moet ik hem echt het huis uit sleuren. Heel triest eigenlijk.

17. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Afspraken maken, heel simpel.
    En op bepaalde momenten gaat dat ding gewoon in de la, punt uit.

18. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Wij hebben de afspraak dat, zeker als de kinderen erbij zijn, we niet achter een beeldscherm gaan zitten. Een beeldscherm is dan dus telefoon, tablet, laptop en tv. Als de kinderen na het eten nog even Sesamstraat kijken pakken we nog wel eens even onze telefoon erbij en soms tussendoor wel even, maar geen uren.

Zeker mijn man is echt niet bereikbaar als hij tv kijkt of op zijn telefoon zit, dus dat is echt vreselijk irritant.

19. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Ja dan hebben we geen leven meer :D.

20. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Haha tis een man ja. Laten vallen heeft hier weinig zin want hij heeft er 2 (1 gekregen op zn werk).

Deel Deze Pagina