Aquarium op ikea kast?

Discussion in 'De lounge' started by Snowball, Apr 12, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Snowball

Snowball Niet meer actief

Ik heb een ikea malm kast met 6 lades. Daar staat nu mijn klein aquarium op van 40x20x30. Nu heb ik een groter aquarium gekocht van 100x50x30. Maar ik ben bang dat de kast het gewicht niet kan houden. Op internet vind ik verschillende standpunten terug. Zou dit lukken of waag ik het beter niet?

2. Caithy

Caithy Fanatiek lid

Feb 8, 2013
    3,713
    1,060
    113
    Nee dat zou ik niet doen! Ik heb zelf een 80 cm op een besta staan, met extra versteviging, aan beide zijden en in het midden!
    ff google met besta aquarium

3. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

Nov 15, 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Hier staat er een zee aquarium van 120 liter op een Ikea kast, gaat prima hoor. ;)

4. blondi

blondi Fanatiek lid

Sep 3, 2010
    3,796
    1
    0
    Brabant
    Ik zou het niet aandurven.
    Onze ikea malm kast met 4 lades is eens bijna voorover gevallen toen we 2 lades open hadden staan.
    Denk dat je zoiets niet wil hebben met een aquarium erop.

5. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

Oct 6, 2014
    1,996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Ik zou hem in ieder geval vast schroeven aan de muur!

6. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Nee! Ga maar eens uitrekenen met steentjes/water/aquarium zelf hoeveel kilo het is.. Dat is meer dan je zult denken. Misschien de kast nog wat extra verstevigen?

7. Snowball

Snowball Niet meer actief

Ik kwam uit op een 150-160kg. Niet helemaal zeker of het klopt maar is in ieder geval wel zwaar. Vandaar ook mijn twijfel.

8. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    nee, absoluut niet. gaat zo'n 150 liter water in en dan de rest nog. bij een onderkast van zo'n aquarium moet ook een versteviging in het midden van de kast zitten die doorloopt tot op de grond anders gaat het doorzakken.
    mijn ouders hebben een ikea 8 ladenkast van hemnes, dus steviger dan een malm kast en de kast begint in het midden gewoon door te zakken door de tv. (groot koelkast model). als dat door gaat zakken dan breekt het glas gewoon en heb je 150 liter water door je kamer heen. of je kast zakt door zn voegen. ben ooit eens op mn malmkast gaan staan met mn 70 kg en dat was al niet bepaald een aanrader:)

Share This Page