verschijnselen blaasontsteking

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Meliske, 2 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    Hallo,

Ik heb nu al sinds 2 nachten geleden een zeurend gevoel in mijn onderbuik.
    Eerst dacht ik dat het lichte weeen waren, maar nu heb ik dat idee niet meer.
    Sinds vanacht straalt het door naar mijn zij en m'n rug.
    Ook moet ik vaak vele beetjes plassen, maja dat is natuurlijk ook iets wat bij het eind van de zwangerschap hoort.

Heeft iemand enig idee of dit DE symptomen zijn voor een blaasontsteking, en dan bedoel ik vooral de pijn in m'n zij en de rugpijn?

Heb vanmorgen al urine afgegeven maar moet pas na 2 uur bellen :x

Alvast bedankt!

2. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Hoi hoi

het zou een blaasontsteking kunnen zijn wel raar dat je zo lang moet wachten bij ons doet de assistente het gelijk als je het afgeeft hup staafje er in en binnen 5 min heb je de uitslag.

s6 verder

3. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Ik heb ooit 1x blaasontsteking gehad en dat deed MEGA zeer als je aan het einde van je plasje bent. In mijn geval moest ik steeds kleine beetjes plassen en vooral op het einde deed dat dusdanig zeer dat de tranen me in mijn ogen sprongen.
    Ik plaste toen in een potje voor de dokter en er zaten toen ook allemaal slijm-/bloederige draden in.

Maar volgens mij kun je ook minder pijn hebben.

4. firstone

firstone Bekend lid

27 apr 2009
    664
    0
    0
    Drenthe
    Ik had ook plasprobleempjes, maar geen pijn erbij. In het ziekenhuis, bij de gyn, hebben ze een testje gedaan met een stickje, maar omdat er te weinig bewijs was om aan te nemen dat het blaasontsteking is en er toch iets te zien was op de stick, sturen ze het naar het lab. Krijg dus pas een week later uitslag!

5. DesireeB

DesireeB Lid

13 aug 2009
    85
    0
    6
    Ja dat kan zeker een blaasontsteking zijn heb het nu alweer 3 keer gehad in mijn 21 weken zwangerschap pffff word er gestoord van. Vanmiddag weer naar de dokter ervoor...

6. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Nou hier precies hetzelfde, sinds zondag nacht steeds harde buik, wat niet over gaat als ik rust, en na vannacht weer de hele nacht pijn, had ik vanochtend ook pijn in mijn zij en mijn rug, en toen heb ik z'huis maar gebeld. Moest gelijk komen, alles gecheckt, alles oke, alleen urine onderzoek: ja hoor blaasonsteking.
    dat van de kleine beetjes plassen heb ik de hele zw.schap al, dus ja ik had het ook niet zo door eigenlijk, en had ook geen pijn bij plassen.

7. Bri

Bri Niet meer actief

Dat is inderdaad het linke met blaasontsteking in zwangerschap: dat voelt helemaal niet hetzelfde als wanneer je niet zwanger bent (dan doet het inderdaad pijn bij het plassen maar als je zwanger bent schijn je dat niet zo te voelen).
    ik heb m'n urine ook al eens laten checken omdat ik het niet vertrouwde; die was schoon (trouwens ook binnen 5 min uitslag gekregen) maar de pH waarde vond ze wel erg hoog. Ik kreeg het advies om meer te drinken en dan vooral zure drankjes, zoals sinaasappelsap en cranberry. Dat is misschien sowieso wel goed om te doen, behalve als je erg last hebt van maagzuur natuurlijk...

8. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Tja ik drink de hele zw.schap al min. 1,5 liter water per dag en neem elke dag gedroogde cranberries in mijn muesli, maar helaas, 't mocht niet baten dus...

het is inderdaad heel vervelend dat je dus gewoon niet voelt of je blaasonsteking hebt...

Deel Deze Pagina