Heeft zij een gezin dat je weet? Lastig... ik zie het mijn man niet snel doen en zou echt wel jaloers zijn, ondanks dat ik hem vertrouw.. ik weet echt niet wat ik zou doen sorry
Hm ik vind dat toch wat vreemd en mogelijk ligt dat aan mij. Als het een vriendin is van vroeger voor hij jou kende dan vind ik dat anders. En zeker in dit geval. Een collega, nog maar 6 maanden en zij kent jou niet en dan een hele dag samen wat doen...ja ik vind het toch wat gek.
Nou dan ben ik ook jaloers. Ik zou dat echt niet ok vinden. Echt niet. En als mijn man dat dan helemaal niet zou begrijpen dan zou ik dat nog veel stommer vinden.
Oh hier zou echt meteen mijn ‘jaloerse ik’ naar boven komen. Ik zou dit echt niet leuk vinden. En dat zou ik bij een man helemaal niet hebben, maar puur omdat het dus een vrouw is. Ik zou het ook vervelend vinden om te horen dat hij haar zijn beste vriendin noemt. Zoals Missisippi hierboven al zei: wie ben ik dan? Noem me jaloers, maar ik zou het echt niet tof vinden.
Als het zoals je man aangeeft zijn beste vriendin is zou ik het juist heel logisch vinden als hij haar eerst eens bij jullie thuis zou uitnodigen ipv meteen een dagje met haar op pad te gaan. Ik zou het leuk vinden als mijn man en dochter mijn nieuwe beste vriend of vriendin zouden ontmoeten zodat ze hem/haar ook leren kennen, en weten met wie ik mijn tijd buiten werk en gezin doorbreng. Ik zou er een beetje vreemd van op kijken als mijn man met een collega iets zou afspreken want dat doet hij nooit, bij een vrouwelijke collega zou ik mijn wenkbrauwen toch even optrekken.... En als mijn man thuis kwam met allemaal leuke verhalen over die collega zou ik voorstellen hem/haar eens uit te nodigen voor een bbq ofzo.
Ik herken je gevoel ook.. schaam. Mijn vriend is laatst nog wat gaan drinken met een vrouwelijke ex collega. Ergens voelt het raar, Anderszijds al de redenaties die hierboven genoemd worden (wat als ze een man was geweest?). Tevens geeft t me wel een fijn gevoel om te weten dat zij dus een vriend heeft waar het heel goed mee gaat én mn vriend heel open is over dit soort dingen.
Ik heb van dichtbij dit gezien (collega en haar man). Zij had een mede collega met wie ze goed bevriend was. Of althans dat was ze elke keer thuis en aan ons aan het vertellen. Die mede collega werkte er nog maar net en binnen korte tijd waren ze besties. Haar man bleek veel te moeilijk te doen volgens haar en dat was ze zat enz enz. Uiteindelijk bleek zij dus wel een affaire te hebben met die mede collega en zijn ze beide op staande voet ontslagen omdat dit absoluut niet mocht op de werkvloer. Dit is dan wel een worst case scenario. Maar het heeft mij wel voorzichtig gemaakt in hoe snel iets kan veranderen. Ook een positief verhaal van een vriendin die heel goed bevriend is geraakt met 1 van haar collega's. Zij is ook echt een one of the guys vrouw en buiten vriendschap zit er niets anders achter. Maar ik snap jouw gevoel wel dat je eerst graag eens kennis zou willen maken met haar. Gewoon eens kijken wat voor vlees je in de kuip hebt.
Ik zou dat echt niet goed vinden, hoor. En van die benaming "beste vriendin" zou ik helemaal jeuk krijgen. Dat ben jij toch zeker!! Voor mij zou het niet eens wat uitmaken of ik die vrouw wel of niet een keer gezien had, ik zou hierover een naar gevoel blijven houden. Ik vind het spelen met vuur wat je man doet, ook al heeft hij er op dit moment geen verkeerde bedoelingen mee. Van het een komt het ander, denk ik dan maar. Ik geloof niet in platonische relaties.
Mee gaan is geen optie. Mij hoef je echt niet op zo’n fiets te zetten, haha. Toen ik aan hem vroeg, op een naar mijn idee normale toon, of zij een gezin of partner had kreeg ik een snauwende reactie ‘’nee, maar dat maakt toch niet uit?!’’ Okee ik vroeg het alleen maar. Ik vind het wel fijn om te lezen dat er meer zijn die dit gevoel begrijpen. Maar de mensen die mijn man wel begrijpen vind ik ook fijn om te lezen. Ik wil er eigenlijk geen heel ding van maken alleen kan ik het niet loslaten.
Ik snap wel dat het je een beetje dwars zit, maar idd nodig haar eens een keer thuis uit? En wbt de dames die zeggen, ik zou dat echt niet goed vinden... ik vind dat echt bijzonder.. waarom zou je man niet naast zn gezin ook nog een eigen leven mogen hebben en dingen doen met zowel mannen als vrouwen...
Misschien kan je vragen waarom hij zo geïrriteerd reageert op jouw vragen en zeggen dat juist omdat je zo gek op hem bent je graag wilt weten met wie hij dan zo'n close band heeft opgebouwd zodat zij in de toekomst ook zich gewoon welkom voelt bij jullie thuis.
Ik weet in ieder geval zeker dat mijn man het niet leuk zou vinden als de situatie andersom zou zijn. Maargoed, ik zou er ook geen behoefte aan hebben, heb genoeg vriendinnen en heb geen behoefte aan mannelijke vrienden, zou liever wat met mijn man samen gaan doen.
Ik vind jaloers zijn ook totaal niet gek of onredelijk. Ik zou van mijn man niet anders verwachten eigenlijk. En misschien ben ik wel compleet koekkoek, maar ik zou het wel fijn vinden als hij jaloers zou zijn. Niet dat ik het daarom zou gaan uitlokken, maar mocht ik mij er niet van bewust zijn en er dan achterkomen. Je kan toch zeggen dat je waarschijnlijk totaal onredelijk jaloers bent, maar dat dat nou eenmaal zo is omdat hij je zo dierbaar is. Daar kan hij toch niet geïrriteerd om zijn? Misschien kan zij hem thuis ophalen, even een bakkie doen en daarna je vent met een gigantische zoen uitzwaaien recht voor haar snufferd
Ik zou dus ook echt jaloers zijn. Maar misschien ligt dat aan mij en aan de relatie die mijn man en ik hebben. Ik zou het niet ok vinden, zeker niet als ik haar niet ken. En idd, zijn beste vriendin? Binnen 6 maanden? Een beste vriendin ken je toch door en door? Dus een beste vriendin zou jou en de kinderen ook moeten kennen. Als het zo goed klikt tussen hen laat haar eerst maar eens bij jullie langs komen dan.
Ik snap je man ergens wel. Misschien kwamen je vragen onbewust wel argwanend en jaloers over? Als mijn man jaloers zou zijn, zou ik er ook de schijt aan hebben en juist gaan. Ik zeg niet dat jij dit doet maar misschien is dat een verklaring voor zijn geïrriteerde houding?
Ik zou me daar ook echt niet prettig bij voelen maar dat komt eerder doordat mijn man nooit eerder een vriendschap met een vrouw heeft gehad. Als ie daar opeens thuis mee zou aankomen zou dan zou ik in eerste instantie vooral heel verbaasd zijn. En daarna stikjaloers
Ik ben niet zo snel jaloers, maar vind het wel een beetje raar. Niet eens zozeer dat hij een collega heeft met wie het goed kan vinden, maar wel dat hij niet op een normale manier jouw (in mijn ogen) logische vragen wil beantwoorden. Edit: Ik zou alleen jaloers zijn op het beste vriendin gedeelte. Zou toch aannemen dat jij dat bent en niet iemand die hij net een half jaar kent.