Ik denk ook niet perse dat hij nu iets met die vrouw heeft, want dan zou hij er misschien inderdaad niet zo open over zijn geweest. Maar ik vind het volledig begrijpelijk dat een vrouw zich niet heel prettig voelt wanneer haar man een dag op stap wil met een vrouw die hij relatief kort kent en nu al zijn beste vriendin noemt. En de wijze waarop hij reageert op haar hele terechte en logische vragen zouden bij mij een nare smaak achterlaten en vermoedens doen rijzen dat dit een verkeerde kant op kan gaan. Terecht of onterecht, maar dat hij boos wordt ziet er niet goed uit.
Sterkte vandaag @Hillebil. Hopelijk kunnen jullie het allemaal uitpraten als de gemoederen wat gezakt zijn.
Ik zou het onbegrijpelijk vinden als hij vandaag echt gaat na de gesprekken die hij met TS heeft gehad. Als ze er samen al uit zouden komen dat het oké is dat hij alleen met die vrouw op stap gaat, dan toch zeker pas NADAT ze er goed en open over gepraat hebben en hij de vervelende gevoelens van TS heeft weggenomen. Als hij nu gewoon gaat dan vind ik dat nogal een statement richting ‘het interesseert me geen moer wat jij vindt, ik doe gewoon alleen wat ik zelf wil’. Daarbij is nu ook lekker de deur geopend voor flink klagen bij die superleuke nieuwe beste vriendin over zijn onredelijke klagende vrouw. Dat is al helemaal geen stemming waarin ik het goed zou vinden dat hij weg zou gaan.
Nah jah Ik zou wat leuks gaan doen met de kinderen en hem totaal negeren tot hij begint met praten Hij is nu lekker weg en jij zit met een rot gevoel Maar goed dit is de eerste keer dat hij wat met zijn beste vriendin gaat doen dus er zullen wel meerdere keren volgen aangezien hij zich tot niks van jou aantrekt
Ja ik sta er anders in. Ik hoef het namelijk niet "goed " te vinden dat mijn man weggaat. Sterker nog, als ik iets niet zou mogen van mijn man zou ik het misschien ook wel juist doen.
Nou, ik kan mijn man niet vastketenen, dus als hij zou willen, dan zou hij gaan. Maar ik vind dat ik wel mag verwachten dat hij rekening houdt met mij (en andersom). Dat gebeurt hier totaal niet en dan zou hij van mij dus niet weg ‘mogen’. Als hij dan toch gaat, dan kan ik daar weinig aan doen, maar dan kan hij dus wel fikse ruzie verwachten.
Precies. Ik verbaas me altijd zo als ik hier lees hoeveel vrouwen hun man dingen verbieden. Dat is zo niet hoe ik in een relatie sta. In het geval TO vind ik het lastig, want zoals in de OP staat wil ze haar man niet verbieden om te gaan op zich, maar wil ze de vriendin eerst ontmoeten. En dat vind ik dan weer niet zo'n gek verzoek en vind ik het raar dat man daar zo boos op reageert. (al ben ik ook weleens dagjes uit geweest met vrienden of vriendinnen die mijn man niet kende.)
Nou zo sta ik ook in het leven hoor, maar dit is toch wel een uitzonderlijke situatie.... hier zou ik toch wel wat moeite mee hebben ondanks dat we elkaar altijd vrij laten ect.
Oh begrijp me niet verkeerd. Ik zou er ook niet blij mee zijn. Met name het gedeelte van dat hij haar al zo snel zijn beste vriendin noemt. Maar ik zou hem niet tegenhouden.
Maar je krijgt dan wel een email. Ik wel iig. Mijn man heeft vd week een paar keer mijn apple ID gebruikt omdat zijn telefoon gestolen is. Ik kreeg daar wel emails van en berichten op m’n telefoon.
En ik snap ook niet zo goed waarom er wordt voorgesteld om hem te volgen via telefoon? Ze gaan fietsen toch? Dat kan overal. Je weet toch niet wat ze doen/zeggen, dus wat heeft het dan voor nut? Ik zou dit echt niet doen. Krijg je alleen maar meer gezeik van.
Ja eens! Ik ben absoluut niet van verbieden maar dit vind ik wel ongebruikelijk (mijn man trouwens ook) Maar andere kant ik ben ook niet zo lief als ts dus ik had echt pittige gesprekken hierover gevoerd. Ook al vindt hij dat ik zeur. Net zolang tot ik het idee had gehad dat het gewoon prima was. Hoe hij doet vind ik gewoon raar! Overigens zou ik niet gaan klooien met telefoons en volgen etc. Dat vind ik dan weer niks!
Maar dit zijn alleen (jouw) aannames, vanuit jouw perspectief, gebaseerd op een klein deel van het hele verhaal! Ik vind het nogal wat om dan zulke nare dingen te zeggen terwijl je weet dat ts (door dit forum) zich onzeker voelt. Probeer je eens in de man van ts te verdiepen, dan zijn er namelijk veel meer redenen voor zijn gedrag. Ik denk trouwens eerder dat de man van ts hier niets over zal zeggen tegen zijn collega/beste vriendin. Denk dat hij zich voornamelijk zal schamen voor zijn situaties thuis. Hij klinkt nl als een man die meer logisch naar dit soort dingen kijkt dan emotioneel (met alle wantrouwen die daarbij komt kijken). In het echte leven zijn mensen namelijk meer complex dan in gtst ...
Ik zou mijn man ook niet tegenhouden. Maar dat betekent niet dat er geen consequenties aan zijn gedrag vast zouden zitten. Zou mijn man zijn eigen plan trekken zonder rekening te houden met mijn gevoel of er überhaupt naar te willen luisteren dan zou ik me echt wel gepasseerd voelen tov zijn 'beste vriendin' die plotseling uit het niets is komen opdagen. Dat zou ik niet oké vinden. Maar goed, moet er wel bij zeggen dat ik me niet kan voorstellen dat het er in een relatie echt zo aan toe kan gaan. Mijn man en ik laten elkaar vrij, we vragen ook geen toestemming aan elkaar maar overleggen wel. Zou hij op stap willen met een vrouw dan zou hij dat niet zomaar even aankondigen maar het voorleggen. Juist als het een vrouw zou betreffen want ook als zou hij er zelf geen bedoelingen bij hebben, hij zou zich wel kunnen voorstellen dat dit wellicht als een bedreiging door mij zou kunnen worden gezien en zou mij dus de ruimte geven om mijn eigen gevoel uit te spreken. Grote kans dat hij zelf met het voorstel zou komen om haar een keer thuis uit te nodigen. Zou hij reageren zoals de man van te reageert dan zou ik hem niet terug herkennen en me echt wel zorgen maken. Dan is het hier foute boel.
Hmm dit topic laat mij niet los.. Mijn man zou ook heel snel zeggen dat iemand zijn beste is. Toen wij net een relatie hadden ben ik wel eens met een vriend naar een voetbalwedstrijd geweest. Mijn man wist wie hij was maar had hem nog nooit gezien en mijn man wilde niet dat ik ging of hij vond het wat raar. Ik kon hier ook geïrriteerd op reageren want ik had totaal geen andere bedoelingen. Nu zou ik mijn man wel beter begrijpen, maar toen vond ik mijn man wel overdreven. Een paar jaar later ben ik bijna wekelijks een paar maanden lang gaan zwemmen met een mannelijke collega. Puur en alleen baantjes trekken, totaal geen andere gedachten gehad, nooit! Maar wat ben ik blij dat mijn man toen niet op dit forum zat! TS, veel sterkte en vooral wijsheid!
Ts is hij vaker het weekend weg of is dit sporadisch. En als fietsen zijn hobby is waarom zoekt hij geen club. Vind het maar vaag.
Verbaasd mij ook wel dat sommige het hun man zouden verbieden of dat er grote consequenties aan hangen als hij het toch doet. Een goed gesprek ja maar grote consequenties zeg ik tegen mijn grote tieners als die wat uitspoken wat niet door de beugel kan. Ja consequentie als hij daadwerkelijk een affaire heeft of wil. Wat mij boos zou maken is zijn gebrek aan communicatie. Dat noem ik niet alleen geïrriteerd reageren maar elke keer het onderwerp boos uit de weg gaan. Dat is heel raar en daar zou ik echt niet van gediend zijn en getuigt van kleuter gedrag. Ook lees ik dat sommige vinden dat als hij zo open is over zijn collega dat hij dan nooit verkeerde intenties kan hebben. Uhm echt te vaak om mij heen gezien, gehoord en gelezen dat dat juist het makkelijkste is om ongemerkt een affaire in stand te houden. Niet dat ik zeg dat dat nu het geval is maar zo werkt het vaak wel.