Man en vriendschap

Discussie in 'De lounge' gestart door Hillebil, 15 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cosdy

cosdy Fanatiek lid

21 jun 2012
    1.905
    2.067
    113
    Zodat ze samen ergens gezellig kunnen schuilen? :evil:

vinorosso, Mimosa, Lies1611 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Dus is het belangrijk dat je van tevoren praat over wat je beide normen en waarden wat dit soort dingen betreft zijn en het hier grotendeels over eens bent. In dit geval komt het op mij meer over of de partner van TS hier nu ineens van afwijkt i.p.v. dat ze al jaren aan z’n hoofd zeurt dat hij het huis niet uit mag. Ik vind persoonlijk dat er ook een heel groot verschil zit tussen moeite hebben met deze situatie en iemand nooit meer het huis uit laten..

DastyQueen vindt dit leuk.
  3. Carmina26

Carmina26 Actief lid

3 jul 2014
    473
    382
    63
    Vrouw
    Laborante
    Puurs, België
    Ik snap jouw gevoel! Hier wel een beste vriendin sinds hun tienerjaren. Maar sinds mijn vriend en ik een relatie begonnen, hebben ze elkaar amper gehoord (bij de geboorte van ons zoontje juist een felicitatie). 4 maand geleden ineens een bericht van haar: ze had wat problemen met haar vriend en had dan gevraagd of mijn vriend niet tot bij haar kon komen (ruim een uur rijden) o_O
    Ik ken ze alleen van foto’s op facebook en van verhalen die men vriend verteld heeft. Nooit interesse getoond in mij en zoontje om te leren kennen. Dus ik was hier uiteraard niet mee gediend..
    Enkel als ik het niet zag zitten, zou hij het niet doen. Maar heb hem wel laten gaan omdat ik niet de persoon wil zijn dat tussen de vriendschap komt..
    Ik ben wrs toch al de boeman omdat ze denken dat ik mijn vriend zijn relatie indertijd kapot gemaakt heb (wat dus niet zo is). Vorige week zijn ze weer gezellig een terrasje gaan doen en dat wringt wel bij mij maarja, ik vertrouw mijn vriend echt wel..
    Heb hem nu wel gezegd dat als ze dit regelmatig willen doen, dat ik dan wel graag zou hebben dat ze ook interesse toont in mij en onze zoon. Want wij zijn nu eenmaal een groot deel van zijn leven..

Loetje85, DastyQueen, Chocolat en 6 anderen vinden dit leuk.
  4. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Ik heb er ff over na zitten denken, maar als ik ts was geweest had ik ervoor gezorgd dat ik weg zou zijn als hij thuis zou komen.
    Omdat ik geen zin zou hebben om hem thuis op te wachten als hij thuis komt. Een leeg huis toch ff een andere boodschap afgeeft. En gewoon zelf ook iets leuks gaan doen (niks doms) om daar niet de hele tijd aan te hoeven denken. En lekker laat thuiskomen.

Chocolat, Dielle, bloem82 en 5 anderen vinden dit leuk.
  5. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Je kunt elkaar alleen standaard zien als je dezelfde Apple ID gebruikt. En dan nog moet op de andere iPhone aangevinkt zijn dat de locatie van de iPhone te zien is voor andere apparaten in ‘find my iPhone’. Het staat standaard uit.
    Dan heb je nog ‘family sharing’ waarin je samen een gezin kan vormen en van elkaar kan zien waar je bent. Maar degene waarvan je de iPhone wil zien moet dat toegestaan hebben dat jij zijn/haar locatie kan zien.
    En dan heb je nog ‘find my friends’. Daarmee kun je iedereen zien die daar toestemming voor gegeven heeft. Dan moet je die app wel op je telefoon hebben staan. Per vriend krijg je dan een verzoek of die-en-die jouw locatie mag zien. Pas als je allebei de app hebt, en allebei toestemming hebt gegeven, kun je elkaar zien.

In iOS is het uitgangspunt ‘privacy by default’. Wil je informatie weg geven dan mag dat, maar moet je eerst toestaan. En voor alles heb je codes nodig en krijg je mailtjes als er iets veranderd is. Dat vind ik zelf een heel groot voordeel. Het maakt het spioneren op een partner wel wat lastiger.

SDonya vindt dit leuk.
  6. Appeltje85

Appeltje85 Bekend lid

22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    Poeh TS, hopelijk komen jullie hieruit samen. Deze situatie zou het vertrouwen in mijn man wel flink geschaad hebben. En dat bedoel ik losstaand van of er nu wel of geen sprake is van een affaire of foute bedoelingen, ik heb het dan echt over de houding van je man. Ik zou zelf verwachten dat je in een goede relatie oor hebt voor de gevoelens van een ander. Ja, ook als je die gevoelens zelf onterecht vindt en ook als je partner hier 5x over wil praten terwijl je dat zelf misschien overbodig vindt. En ik zou het ook niet meer dan normaal vinden dat mijn partner hier niet aan zou beginnen als ik het niet prettig zou vinden. Het gevoel van je partner staat (of het nu terecht is of niet) toch zeker boven een uitje met een collega? Respect, heet dat.

MyMiracle vindt dit leuk.
  7. Appeltje85

Appeltje85 Bekend lid

22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Veldhoven
    Wat betreft de reacties hier waarin beschreven wordt dat de man van TS vast geen foute bedoelingen heeft omdat hij er open over is; mogelijk is dit ook zo gegroeid. Dus dat hij de 1e keer over de collega vertelde toen er nog niks speelde, maar dat dit inmiddels mogelijk veranderd is.
    Ik krijg de indruk dat de man van TS nu denkt legaal te kunnen daten om te bekijken of zijn collega iets voor hem is. De relatie met TS was immers al niet top.

DastyQueen en Paardenbloem vinden dit leuk.
  8. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

17 feb 2017
    2.040
    2.726
    113
    Vrouw
    +1

Appeltje85 vindt dit leuk.
  9. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    Poeh! Wat word hier veel gespeculeerd zeg.
    De een nog erger dan de ander.
    Laat je niet gek maken TS.
    Jij KENT je man. Succes ermee

Bloem2310, CoffeeJunkie en suus1983 vinden dit leuk.
  10. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Wat een ...... laat je em echt gewoon binnen straks?

11. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Maar ze herkent zijn gedrag niet, vertelde ze.

Dat er te veel gespeculeerd wordt ben ik met je eens.

DastyQueen en MyMiracle vinden dit leuk.
  12. Essie3

Essie3 Niet meer actief

Dat is nu juist het probleem. Zoals hij nu doet kent ze hem niet, zegt ze..

MyMiracle vindt dit leuk.
  13. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    Ik heb niet alles gelezen.
    Maar dan moet TS hem eens flink aan de tand voelen en DAT dus uitspreken.
    Letterlijk "ik herken je niet meer. Hoe kan dat"
    Geen reden om boos te worden vanuit hem. Maar hij is haar dan wel een verklaring schuldig :) en je dan dus ook niet laten afschepen :thumup:

14. Appeltje85

Appeltje85 Bekend lid

22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Veldhoven
    Ja. En TS vertrouwt het ook niet, anders opende ze dit topic niet lijkt me.
    Daarnaast vind ik het speculeren meevallen. De reacties gaan met name over de houding van de man van TS, niet over wat haar man nu aan het doen is met zijn collega.

15. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Getsie wat een nare situatie..... maar laat je niet al te veel opjutten! Wij kennen maar een klein deel van het verhaal ;)

Mijn man heeft ook een aantal goede vriendinnen. Al voor onze relatie. Ik ken die meiden en mag ze graag dus ik heb er echt geen problemen mee als hij een dagje op stap gaat. Ik zou in jouw situatie er wel moeite mee hebben!

Mijn man zei ook: “als jij in zo’n situatie je niet fijn voelt zal ik nooit gaan. Jij bent even heel wat belangrijker namelijk. Andersom zou ik dat ook niet prettig vinden als jij met een vreemde man op stap gaat. Vooral het stukje boos worden en negeren, apathisch zijn vind ik heel erg vreemd en niet gepast”.

Paardenbloem vindt dit leuk.
  16. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    Dat vind ik niet de hoofdvraag.
    Het gedrag van haar man slaat nergens op, hij laat ts thuis met een naar gevoel en heeft er schijt aan. Ts heeft een paar keer geprobeerd een normaal gesprek te voeren wat niet is gelukt, ik had na het laatste gesprek direct laten weten dat de rapen gaar zijn.
    Voorheen kon haar man altijd goede gesprekken voeren schreef ze, maar nu met zijn plotseling opduikende beste vriendin valt er ineens niet te praten en gaat meneer gewoon door met zijn afspraak. Deze stelt hij blijkbaar boven zijn eigen vriendin/ vrouw.

En als ik wel inga op je vraag, de een vindt het prima als zijn of haar partner het prima vindt om af te spreken met het andere geslacht en de ander niet. Dit onderwerp is voor veel mensen toch een ding en bekend is ook dat er narigheid van kan komen.
    Als iemand zich daar niet goed bij voelt dan zijn er nog heel veel andere leuke dingen waar hij zich mee bezig kan houden. Als je dit weet van elkaar dan houd je daar normaal gesproken op voorhand rekening mee in een relatie.

Paardenbloem en Ysabella vinden dit leuk.
  17. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Zijn ze al terug ts?

18. Dielle

Dielle Fanatiek lid

18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Is je man inmiddels weer thuis?

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Wel heel knap dat je dat allemaal erbij bedenkt. Die man is met een vriendin een dagje fietsen. Wat een speculaties.

Evanesco en Yvke86 vinden dit leuk.
  20. Hillebil

Hillebil Lid

5 aug 2018
    75
    62
    18
    Vrouw
    Eigenlijk heb ik daar geen zin in. Hij is dus nog niet thuis.

Deel Deze Pagina