Man en vriendschap

Discussie in 'De lounge' gestart door Hillebil, 15 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Wat een lul zeg, met zijn excuus depressieve gedachtes hebben.
    Ik denk eerder dat hij baalt dat het er nu uit is en dat jij meer weet.
    Als hij echt depressief is, dan had hij daar aan moeten werken ipv zijn conditie met een ander.

Hopelijk heeft hij het wel veilig gedaan toen hij zijn zaakje in een ander stopte.
    Anders heb je straks misschien ook nog een SOA.
    Ik zou sowieso naar de HA om dat te laten testen, want ik zou hem er niet op kunnen vertrouwen daar wel eerlijk over te zijn.

Heel veel sterkte en ik hoop dat je sterk genoeg bent om de juiste keuze voor jou en de kinderen te maken.

Dielle, Lieke1989, Appeltje85 en 9 anderen vinden dit leuk.
  2. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Eens met de reacties hier.. Wat een vreselijk nieuws.. En idd, HIJ is dom geweest, niet jij!

Als hij zich zo slecht voelde, had hij dit allang met je moeten delen zodat jij hem kon steunen. Als er iets in jullie relatie niet goed zou zitten had hij dit ook met je moeten bespreken zodat je er samen aan kon werken ipv al langere tijd vreemdgaan..

Nu blijkt gelijk waarom hij zo defensief reageerde ipv begrijpend toen jij je gevoel aangaf over die mountainbike-dag.. Lijkt me erg moeilijk om daar samen weer bovenop te komen..

Heel veel sterkte daarmee in ieder geval!

Hopsatee vindt dit leuk.
  3. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jeetje meid wat erg! Je hoeft je niet schuldig te voelen. Mensen die vreemd gaan weten dit heel goed te verhullen. Het siert je dat je hem wil steunen met zijn depressieve gevoelens. Laat dit idd geen excuus van hem zijn om het vreemdgaan een reden te geven. Vreemdgaan is nog steeds een keuze. Ik neem aan dat die collega die vrouw is?

Ik wens je heel veel sterkte toe, maar geloof dat jij er wel komt!

4. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

De enige die zich dom moet voelen is je man, niet jij! Je klinkt heel sterk, maar zet jezelf en je kindjes nu maar op de 1e plek! Ik heb het idee dat hij zich "betrapt" voelt. Ik heb meerder mensen meegemaakt in een depressie en die waren echt niet in de mood om vreemd te gaan!
    Vreemdgaan vind ik zo vernederend en onacceptabel!

Heel veel sterkte!!

5. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Stille lezer maar wil toch wat zeggen. Hij heeft dit gepland, kan niet anders. Hij heeft bewust ervoor gekozen om een dag met die vrouw weg te gaan. Dit was voor hem de manier om jou te laten weten dat hij een ander heeft. Misschien wist hij niet hoe hij het slechte nieuws moest brengen en dacht hiermee dat jij wel wat door zou hebben en het zich verder zou ontwikkelen naar deze uitkomst. Het is zwak en laat zien hoe ondoordacht en egoïstisch hij is. Kinderen in het spel, een vrouw die je door dik en dun heeft bijgestaan in moeilijke tijden. En juist in die moeilijke periode is hij iemand tegen gekomen die luisterend oor aanbood en hier uiteindelijk dus misbruik van heeft gemaakt.

Sterkte!

2littlemonkeys, Raaf92, Bloem2310 en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Wat ongelofelijk pijnlijk dit.

Onthoud alleen wel dat een goede vader zijn voor zijn kinderen niet binnen jouw macht ligt. Jij kan hem niet helpen. Hij moet zelf hulp zoeken, professioneel.

En heel eerlijk.. vind ik het een behoorlijk slap excuus. Ik ben ook depri geweest en heb nog nooit gedacht aan het naaien van een ander. Wel hoe ik de dag ging beginnen en door kon komen. Laat je niks aanpraten...

Sterkte meid. Jij gaat hieruit komen!

7. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Nou, nou...
    Ze zit al in de put. Ze hoeft er niet nog dieper in hoor.
    Ik ben het met je eens hoor, maar om nu ook nog eens bijzaken als soa’s en dergelijke en wat ze dan moet doen, erbij te halen. Daar heeft ze nu niets aan...

zon1980 en bozoe vinden dit leuk.
  8. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Ik vanmorgen dit topic zitten lezen en zag veel herkenning, niet gereageerd, nu zie ik hem weer voorbij komen en denk wil toch reageren.

Wat herken ik dit verhaal zeg, de manipulatie die ik er in lees. Het zo willen brengen dat jij denkt dat jij diegene bent die het fout doet. Ik heb een ding geleerd uit die relatie en dat is dat je onderbuikgevoel vaak klopt. Bij jou begon die te rommelen in deze situatie en dan kun je er u op zeggen dat er ergens een stukje rommel is die niet hoort! Ik kan je zeggen dat als je toegeeft aan zijn gedrag je nog veel en veel verder in de penarie komt want dan heeft hij je precies waar hij je wil hebben. Laat nu merken dat je dit niet pikt. Ik had op dat moment gelukkig nog geen kinderen waardoor ik een stuk makkelijker kon besluiten om er een punt achter te zetten. Jij bent niet dom of dom geweest, hij is dom. Ik lees in je verhaal dat je ondanks alles hem wil steunen om zijn depressieve gevoelens onder controle te krijgen en daar heb ik heel veel respect voor. Blijkt dat jij alles hebt gedaan voor de relatie en dat nu nog wil doen in het belang van de kinderen! Veel sterkte, bij mij had het ondanks geen kinderen een behoorlijke nasleep (gestalkt worden door diegene waar ie mee vreemd was geweest, roddels die nergens op sloegen enz) hij heeft me geprobeerd te breken en dat is hem niet gelukt maar dat gun ik niemand. Geef duidelijk je grenzen aan! Knuffel vanuit hier!

9. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Nou eerlijk gezegd, vind ik wel.
    Grote kans dat zij daar nu niet over nadenkt.
    Wat begrijpelijk is.
    Maar als ze het wel heeft dan kan ze er maar beter op tijd bij zijn, lijkt mij.
    Dus laat dat ge nou nou, maar.

Syane, Dielle, Madelie en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Wat ontzettend rot voor je.

Zoals gezegd is depressie geen excuus voor vreemd gaan. Ik ken zelf eerlijk gezegd niemand die nog zin had in sexueel contact tijdens depressie.
    Het lijkt mij heel verstandig juist om naar de huisarts te gaan voor een soa test. Dat is geen trap na om te adviseren, maar een deel zelfzorg en bescherming. Mocht hij iets opgepikt hebben en doorgegeven dan kan je er maar beter zo snel mogelijk bij zijn. Dat is geen bijzaak maar een prioriteit.

Syane, Dielle, Madelie en 11 anderen vinden dit leuk.
  11. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Per ongeluk gequote i.p.v. geweizigd.

12. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Ik bedoel alleen maar dat voor alles een tijd en plaats is. Tuurlijk moet je er snel bijzijn en ik geef ook aan dat ik het met je eens ben, maar misschien kun je dit heel even parkeren en daar later op terugkomen. Ze heeft al genoeg aan haar hoofd en om dit er nu meteen op te gooien is een beetje het vuurtje opstoken vind ik. Maar in de basis heb je een punt!
    En dat ge nou nou, was meer op je wijze van schrijven.

13. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    #693 Zonnestralen, 26 aug 2018
    Laatst bewerkt: 26 aug 2018
    Dit is juist een actie die je snel kan uitvoeren terwijl je ondertussen nog kan nadenken over wat je verder wil gaan doen. Voor dat oordeel is het eventueel doorgeven van een soa, en dus op die manier ook nog spelen met jouw gezondheid + liegen erover ook van belang om te weten.

Lieke1989, masami, Zusterke en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. Aszz

Aszz Niet meer actief

Zoooo herkenbaar helaas.
    Ook dat hij het smerige lef heeft om boos te worden op JOU! Daar was ik achteraf zó kwaad om, hoe durft hij!
    Jij bent echt niet dom, ook dat gevoel herken ik helemaal, maar geloof mij dat ben je echt niet.
    Ik kan je niet zeggen wat je moet doen, dat wijst zich met verloop van de tijd. Ik wil je wel heel sterkte en kracht toewensen.
    Oh en een soa test heb ik direct laten doen.

Vitamientjuh, Lisa2, Posh en 5 anderen vinden dit leuk.
  15. cosdy

cosdy Fanatiek lid

21 jun 2012
    1.905
    2.067
    113
    Alshij al een tijdje vreemd gaat dan heeft hij dus met zijn verhalen over vriendschap en zijn zogenaamde eerlijkheid daarover dus bewust gelogen om zo die dag samen mogelijk te maken.
    Achteraf blijkt jouw gevoel hierover te kloppen. Dat is een teken dat je kunt vertrouwen op jouw interne kompas. En dat je dit ook kunt doen in de komende ongetwijfeld moeilijke periode.
    Ik wens je heel veel sterkte

Posh en Snoeki vinden dit leuk.
  16. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Ik wil het niet goed praten, maar ik ben het niet eens met dat een depressie geen excuus is of dat het vreemdgaan geen uiting kan zijn van die depressie. Want dat is gewoon niet waar. Een ieder gaat op zijn manier om met depressie namelijk en dat kan wel degelijk door te vluchten naar een ander. De een gaat misschien aan de drank en de ander zoekt een andere vorm van afleiding / sensatie. Neemt niet weg dat je hier boos om wordt etc. Etc. Terecht. Maar een depressie is niet alleen maar half dood op de bank liggen en niets meer willen. Van dichtbij mee gemaakt Incl. Hulpverlening waarin dit is besproken.

Sterkte TS.

17. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Ja he dat boos worden, de domme onschuld spelen bewust om de dag mogelijk te maken, ik lees het en word er net als jij nog boos om, dat je iemand waar je mee in een relatie zit zo enorm wilt manipuleren, bahbah. En die soa...die heb ik hier ook direct laten doen, zover als mogelijk dan want het is al even geleden maar volgens mij kan hiv alleen naar zoveel tijd...:$

Nogmaals ts vertrouw op jezelf! Volg je gevoel want die heeft het echt meestal gewoon juist!

18. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    en meteen is dus de juiste tijd. heeft niks met vuurtje opstoken te maken maar puur wijs wezen.

En mijn wijze van schrijven, tja zachte heelmeesters stinkende wonden.
    in dit geval is het gewoon verstandig.

Vind ik dit erg voor ts, jazeker
    Maar naast al dit verdriet wil ze vast ook geen soa die niet behandeld is.
    Mocht hij geen bescherming tegen soa hebben gebruikt.

19. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    Stille meelezer maar wil je even heel veel sterkte wensen! Digitale knuffel voor jou!

20. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    Je kan depressief zijn ja maar dat mag nooit een excuus zijn om dat dan maar te doen. Het kan gebeuren ja maar dan zeggen ja sorry ik ben depressief dan gebeurd dat ja dikke doei. Zo kan iedereen voor alles wel wat verzinnen.

Marchella en suus1983 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina