Ik heb ook een beste vriend en laat zijn vrouw nou net de beste vriendin van mijn man zijn, zo zijn we 18 jaar geleden ook bij elkaar gekomen via deze beste vrienden. We gaan ook samen op vakantie en komen regelmatig bij elkaar over de vloer met en zonder partners. En we appen en bellen elkaar ook regelmatig. Maar toch vind ik dat een andere situatie dan die van ts omdat woj elkaar allemaal kennen.
Ik zou nu wel achterdochtig worden. Ik vind zijn reactie heel defensief, beetje manipulatief zelfs. In plaats van een normaal gesprek, legt hij nu alles bij jou neer en maakt jou verwijten. Dat is leuk geprobeerd. Maar zo werkt het natuurlijk niet. Wat zou hij ervan vinden als het andersom was? Neem aan dat hij dat ook niet leuk zou vinden. En nogmaals; een klein beetje jaloezie is normaal. Je geeft tenslotte toch om elkaar..?
Dus omdat hij open en eerlijk is geweest mag je daar verder niets bij voelen of daar vragen over stellen? In plaats van je gerust te stellen snoert ie je de mond en gaat als een klein kind boos naar boven. Jij moet je maar in hem kunnen verplaatsten maar andersom komt het woordje inlevingsvermogen niet in zijn vocabulaire voor blijkbaar. Ik vind zijn gedrag erg onvolwassen en egoïstisch. En eigenlijk ook wel iets manipulatief aangezien jij je schuldig lijkt te voelen.
Oh ja en om het een stapje heftiger te maken, toen er nog geen kinderen waren en mijn man alleen met vrienden op vakantie ging, sliep ik ook bij mijn beste vriend en zijn vrouw (tussen hun in in bed) omdat ik het toen nog eng vond alleen thuis te zijn
Dat vind ik ook inderdaad. Mijn man zou, ongeacht geslacht, willen weten wie mijn vrienden/vriendinnen zijn. Bovendien komt mijn bff thuis over de vloer, verjaardagen van de kids etc. etc. Vind de reacties van jouw man best wel vreemd.
Maar misschien heeft ts wel vaker een opmerking naar haar man gemaakt er over? Er geel veel over gevraagd? Je weet het niet... Naar als hij zegt dat zij toch denkt wat ze er van wil denken klinkt mij dat niet als dat ts er nooit wat over zegt...? Dus misschien zeurt zij wel, of vind hij dat in ieder geval
Ja die kant van het verhaal kennen we niet, maar ervan uitgaande dat ts de waarheid verteld (ze zegt meerdere keren het normaal en niet verwijtend te hebben besproken) vind ik dat hij onredelijk reageert naar zijn partner toe. Hij weet dat ze zich er ongemakkelijk bij voelt. Als je van iemand houd wil je dat gevoel toch wegnemen bij je partner?! 2
Ik zeg ook niet dat ze liegt hoor Maar misschien zeurt ze zonder het zelf in de gaten te hebben, je weet wel, zoals wij vrouwen goed kunnen Nja Anyway, ik weet het ook niet verder... ik ben benieuwd of hij nog meer woest gaat doen.... zo ja, zou ik t voor geen meter vertrouwen
Hmm, ik zou er niet blij mee zijn. Misschien ziet hij het puur vriendschappelijk, maar dat wilt niet zeggen dat zij dat ook zo ziet. Één toenadering van haar op een zwak moment van hem kan al meer dan voldoende zijn.
Mijn eerste gedachte is gelijk...niet aan beginnen. Ik kan normaal gesproken ook beter met mannen als met vrouwen overweg, maar zou niet meer met een andere man gaan afspreken. Heb daar ook geen behoefte aan, mijn man is mijn beste vriend.. Andersom zou ik het ook niet leuk vinden als mijn man met een andere vrouw op stap zou gaan, gelukkig heeft hij die behoefte ook totaal niet. Vaak zijn de verwachtingen aan de andere kant ook groter als het om vriendschappen met het andere geslacht gaat. In enkele gevallen zal dit vast goed gaan, maar er zijn meer probleemverhalen. Die vriendin is vrijgezel en de kans is groot dat ze wat in hem ziet. Het stampvoetende gedrag van je man zou mij zeker argwaan wekken en zou wel benieuwd zijn naar de berichten in zijn telefoon...daarnaast zou ik hem eens vragen wie er eigenlijk belangrijker is voor hem , jou en jullie gezin of zij? Gezien hij er ruzie voor over heeft. En dat om iemand die hij net kent. Als jij je er niet prettig bij voelt kan hij maar beter mannelijke vrienden gaan zoeken?
Ik heb tegen hem gezegd dat hij moet aangeven als hij vindt dat ik zeur. Voor mijn gevoel doe ik dit niet en als hij niks aangeeft kan ik er ook niks mee. Mijn man heeft de afgelopen tijd het wat moeilijker gehad en daarom gun ik het hem ook. Maar nu begin ik toch ergens te twijfelen. Het voelt heel fout om in zijn telefoon te gaan kijken. Stel dat er écht niks is dan heb ik in zijn telefoon gekeken terwijl we dit privé vinden. Maar dan weet ik wel dat er niks is. Ik weet echt niet wat ik er mee moet, het houdt me wakker en ik twijfel of ik wel of niet moet gaan kijken.
Bij mij gaan alle alarmbellen af. Als hij er blijkbaat niet normaal over kan praten. Als hij zo tegen mij had gedaan had hij zijn uitje kunnen vergeten hoor. Ik weet de intenties van veel vrouwen op deze manier. Kijk kennen ze elkaar al heel erg lang dan ander verhaal. Maar kom op 6 maanden en nu al zo geagiteerd reageren. Nee ik had allang bonje gemaakt en hij had de afspraak echt kunnen cancellen. Ik gun mijn vent een hoop maar op zo een manier niet. Die telefoon had ik allang even bekeken hoor. Of houdt hij zijn telefoon angstvallig afgeschermd ineens?
Tja, noem mij ouderwets of bezitterig of een jaloers kreng, maar ik zou al helemaal niet blij worden als mijn man een beste vriendin zou hebben. Collega’s waar je lol mee hebt: prima. Maar dan op het werk of tijdens uitjes met andere collega’s of elkaars gezin erbij, alleen op stap met een andere vrouw vind ik echt niet nodig. Ik vertrouw mijn man overigens 100%, mede (denk ik), omdat ook hij vindt dat dat dingen zijn die je gewoon niet doet. Wij voelen ons allebei juist heel fijn bij zulke duidelijke grenzen. Ik zou me echt heel ongemakkelijk voelen bij een man die perse heel intiem/intensief contact met een andere vrouw zou willen hebben: daar hebben we elkaar voor.
Waarover doet hij de laatste tijd moeilijker? En welk antwoord ik nog mis, wat gaan ze met z’n tweeen doen?
Ik heb jou verhaal aan mijn partner voor gelegd en die zei nee dit is niet gewoon en zeker niet te vertrouwen. Als hij niet eens wil dat je die vrouw ziet...Mijn partner vind het niet gezond in elk geval. Maar goed het is nu een gegeven en je zult er mee moeten dealen.. Ik vind overigens niet dat je een rare vraag stelt. En ik zou de appjes en de vrouw zelf willen zien. Anders zou hij van mij absoluut niet weg mogen gaan.. Maar dat is mijn mening. En ook die van mijn partner..
Ik zou zeggen lekker gaan. Ik zie niet in wat er fout aan is om met n collega te gaan sporten.. als ze nou n dagje naar t strand zouden gaan zou ik dat niet leuk vinden maar n dagje mountainbiken.geen probleem, En wat als je het verbied, dan gaat ie t stiekem doen en dan heb je helemaal de poppen aan t dansen!