Man en vriendschap

Discussion in 'De lounge' started by Hillebil, Aug 15, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LizMe

LizMe Fanatiek lid

Aug 7, 2016
    3,864
    2,548
    113
    Lastig:eek: ik heb een ex waar ik nog goed bevriend mee ben en de eerste tijd kwam hij hier ook niet over de vloer omdat hij dat ongemakkelijk vond als ex zijne. Tegenwoordig wel. Mijn vriend heeft hier nooit een punt over gemaakt maar ik denk toch dat ik niet boos geworden was als mijn vriend hem eerst wou ontmoeten.
    Ik vind het vooral raar dat je vriend zo reageerd. Ik zou het gesprek toch nog eens aangaan. Misschien kan ze hem ophalen dat je haar nog even uitnodigd voor kopje koffie?

2. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

Jul 17, 2013
    3,277
    1,440
    113
    Ik zou gewoon in zijn telefoon kijken en de appjes lezen. Als hij overal zo 'open' over is dan kun je ze toch prima lezen. in mijn appjes staat echt niets wat mijn man niet mag weten en vind het geen probleem als hij er in kijkt (of in mijn mail, hij mag alles weten).

Ik snap wel dat je twijfels hebt zeker gezien de dame vrijgezel is. Misschien dat je man het gewoon als een vriendschap ziet maar hoe ziet zij het?

DastyQueen likes this.
  3. PenF

PenF VIP lid

Aug 20, 2009
    8,387
    2,241
    113
    Female
    Coach
    Dordrecht
    Ik heb voornamelijke mannelijke vrienden. En mijn man vindt dat allemaal prima, maar heb hem even dit verhaal voorgelegd. Hij vindt het heel raar en zou dit niet goedkeuren als hij een man niet kent waarmee ik weg zou gaan. En andersom zou ik het ook echt niet goedkeuren, maar ik vind het ook niet fijn overigens als hij weggaat met een man die ik niet ken. Wij stellen mensen eerst aan elkaar voor, al komen ze me maar even ophalen. Maar als het zgn mijn beste vriend of vriendin zou zijn dan zou ik dat allang hebben gedaan voordat ik een dag weg zou gaan.

4. heidiane

heidiane Fanatiek lid

Jul 5, 2010
    1,724
    1,647
    113
    Ik heb lang niet alles gelezen maar er zijn gewoon jongens en mannen die eerder vriendinnen hebben dan vrienden en dat is zo ongeveer hun hele leven. Daar zou ik dan niet van opkijken. Maar als een man altijd gewoon vrienden heeft en nu ineens wel een gewone vriendin zou het anders voor mij voelen. Plus, stel ik een goede gewone vriend zou hebben (wat ik me niet direct voor kan stellen) zou ik het zo leuk vinden dat ik die ook al snel thuis wilde laten kennismaken met mijn man. Zodat we het met zijn 3en leuk zouden kunnen hebben.
    Maar deze gedachten zullen vast totaal haaks staan op wat hier verder allemaal geschreven is.

5. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Wat is dat toch met mobieltjes die prive zijn. Als ik een foto nodig heb uit mijn man zijn telefoon dan zoek ik die gewoon. Denk ik er dan niet eens over lekker door zijn appjes te scrollen? Als hij geheimzinnig zou doen, zou mij juist nieuwsgierig maken.

Grietjenb, DastyQueen, Leo85 and 2 others like this.
  6. Mythique

Mythique Fanatiek lid

Apr 3, 2015
    4,778
    3,907
    113
    Wat doe jij voor werk dan dat je op staande voet ontslagen wordt om een relatie? o_O

Mijn man is mijn oud-collega vandaar dat ik echt dat echt heel typisch vind...

7. heidiane

heidiane Fanatiek lid

Jul 5, 2010
    1,724
    1,647
    113
    Grappig lees nu ook het verhaal van @PenF dat bedoel ik dus precies

8. Nieuwsgierigbijtje

Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

May 12, 2018
    1,854
    1,176
    113
    Female
    Het is gelukkig al jaren geleden maar haar man werkte ook bij dat bedrijf (dan wel andere afdeling van een kantoor) en dat werd een zeer onhoudbare situatie waardoor de toen hoge baas geen andere keuze meer had. Maar goed dat was dan wel een heel uitzonderlijke situatie.

9. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,148
    3,026
    113
    Nederland
    Als die nou wel gaat kun je hem dan niet stiekem volgen? Of zijn gps aanzetten in Google maps dan weet je precies of het waar is wat die zegt :|:oops::D Oke dat gaat wel wat ver hoor :roflmao:

baby90, DastyQueen, Brinsa and 3 others like this.
  10. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Ergens werd trouwens de vraag gesteld of je ook iemand zou willen ontmoeten als het om een man ging. Nou ik eigenlijk wel. Als mijn man opeens een beste vriend zou hebben waarmee hij van alles wilde gaan doen dan zou ik echt nieuwsgierig naar diegene zijn. Ik ben ook aan zijn andere vrienden voorgesteld ooit, die komen hier voor een bak koffie, een biertje, een etentje of gewoon gezellig. Ik zou het dan behoorlijk raar vinden als hij iemand waar hij veel mee optrekt niet aan zijn gezin zou voorstellen en niet thuis zou laten komen. Er zijn ook mensen die ik niet ken maar dat zijn kennissen die hij heel sporadisch ziet, maar vrienden, en dan met name een beste vriend/vriendin dat is toch heel wat anders?

DastyQueen, Chocolat, Manque and 3 others like this.
  11. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Maar dat is al een andere insteek dan bijvoorbeeld @Koraal82 die eens even lekker de appjes gaat doorlezen.
    Mijn man en ik pakken inderdaad ook wel eens elkaars telefoon om iets op te zoeken of een foto te maken, maar app/mail enzo blijven we uit.
    Ik vind het ZO respectloos om andermans berichten te gaan lezen, vooral tegenover degene met wie geappt wordt. Mijn vriendinnen/vrienden weten dat wat ze mij privé schrijven ook echt alleen door mij gelezen wordt en andersom weet ik dat van hen. Als dat niet zo was zou ik ze niet vertrouwen en niets privé' s meer vertellen.

DastyQueen, Lafelife, Manque and 2 others like this.
  12. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,657
    2,872
    113
    Waar mijn huis woont
    @Hillebil
    Ik kan me voorstellen dat je er niet goed van kon slapen. Zijn reacties zijn merkwaardig voor iemand die "gewoon" een nieuwe vriendin heeft en geen slechte bedoelingen.
    Dat hij open is geweest over hun contact is in mijn ogen niet meer dan normaal, net als een wat ongemakkelijk gevoel van jou kant.
    Zijn openheid maakt niet dat hij geen slechte bedoelingen heeft. Zijn reacties maken ook niet dat hij dit wel heeft.

Dit soort situaties zijn echt lastig. Hij en die vrouw weten wat hun bedoeling was/Is voor hun uitje. Jij komt hier alleen achter door of eerlijkheid van hem uit(maar hoe weet je of hij eerlijk is) of er zelf naar zoeken.

Nieuwsgierigbijtje likes this.
  13. sillies

sillies Fanatiek lid

Aug 15, 2013
    3,182
    1,393
    113
    In jouw geval zou ik ook in zn telefoon kijken, ik vind zijn reactie niet normaal.

14. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    In een normale relatie waarin vertrouwen, openheid en eerlijkheid duidelijk aanwezig zijn zou ik het ook respectloos vinden.
    Maar wanneer je partner geheimzinnig doet, geïrriteerd, je het gevoel geeft niet helemaal eerlijk te zijn en zijn telefoon met zijn leven beschermt..wat dan?
    Je kan hem natuurlijk vragen of je zijn apjes mag bekijken maar wat doe je dan wanneer hij weigert? Zou je je daar zomaar bij neerleggen?
    Ik zou dat echt heel moeilijk vinden (en net zo respectloos naar mij toe overigens). Of ik zijn apjes stiekem zou lezen weet ik niet maar ik kan me heel goed voorstellen dat er mensen zijn die daar dan wel voor kiezen.

Chocolat, Pimpelmeesje and Winter30 like this.
  15. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    4,355
    72
    48
    Ik heb niet alles gelezen.

Maar beste vrienden komen bij elkaar over de vloer. Trekken hun schoenen uit om op de bank te hangen en pakken zelf hun drinken uit de koelkast of zetten koffie. Of dat nou is als je 12 bent of 42.
    Vind ik dan eh!

Even voorstellen vind ik wel fijn. Gewoon even een vibe krijgen wat voor iemand het is.
    Ik heb trouwens ook een paar leuke vriendschappen gekregen door de vrienden/vriendinnen van man. Leuk bijkomstigheid :)

baby90, DastyQueen, Lilium and 4 others like this.
  16. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Ik werk in een huisartsenpraktijk. Toen de arts een relatie kreeg met zijn assistente is zij er ook uit gezet.

17. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Wat zuur voor de assistente zeg. Zet ze er dan beide uit aangezien hij net zo goed die relatie is aangegaan.

DastyQueen likes this.
  18. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,605
    8,357
    113
    Female
    Individuele appjes zijn te verwijderen.

DastyQueen likes this.
  19. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

Oct 13, 2014
    3,709
    4,024
    113
    Overijssel
    Noem me ouderwets maar bij de meeste vrouw/ man vriendschappen die ik heb gezien liep het toch uit op aantrekkingskracht naar elkaar en de partner was de huilende 3e ( en zelf ook meegemaakt bij ex,gezellig joh,je vertrouwt ze,past op haar kind en wat doen ze? Gaan ze verdomme verliefd op elkaar worden..:mad:)
    Mijn huidige man hoeft hier niet mee thuis te komen.
    Spijt me zeer sta hier niet open in.

Brinsa likes this.
  20. marb

marb VIP lid

Oct 21, 2007
    11,070
    4,729
    113
    Als ik een naar gevoel zou krijgen van zijn reacties dan zou ik hem dat precies zo zeggen. Niet van 'ik vertrouw je niet' ofzo, maar precies wat je voelt. Dat je hem wél vertrouwt, maar dat je het jammer vindt dat je haar niet 'mag' ontmoeten.

Ik heb overigens geen moeite met man-vrouw vriendschappen, denk dat dit zeker wel kan (verschilt uiteraard per persoon/relatie). Maar net als mannen die belangrijk zijn voor mijn man, wil ik ook graag de vrouwen leren kennen. Echt niet direct, maar als iemand belangrijk wordt voor je partner, dan lijkt het me niet gek dat je elkaar ook leert kennen.

Manque likes this.

Share This Page