man en vrouw tegelijk naar het ziekenhuis?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door gewoon Sanne, 27 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emmy X

Emmy X Bekend lid

18 nov 2008
    895
    0
    0
    Ik ga altijd alleen aangezien het mijn lijf is wat onderzocht/geprikt/gepord moet worden.
    Mijn man doet zijn bijdrage eens in de maand thuis in een potje ;)
    Voor FM en IUI hoeft hij er niet bij te zijn, en dat vind ik echt zonde om daar vrij voor te nemen.

2. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Emmy: mannetje wil wel graag bij de IUI zijn hier, omdat hij en ik dan toch het idee hebben dat we samen een kindje verwekken ook al is alles al zo klinisch. Maar ieder moet doen waar hij/zij zich prettig bij voelt toch? En mannetje heeft hier nog zoveel vrije dagen, die krijgt hij toch nooit op. Als dat niet zo was had ik er misschien anders over gedacht. Ik vind het trouwens zelf ook wel fijn dat hij erbij is.

3. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Een gemiddeld stel doet er 1-12 maanden over om zwanger te raken. Dus als voor je een jaar bezig bent naar het ziekenhuis rent vind ik dat (te) snel. Geniet er eerst nog samen van.

Ik vind het anders als je een onregelmatige cyclus hebt, een korte LF, of als je man of jij al weet (door voorgeschiedenis) dat er met 1 van de 2 wat mis is. Dan is het natuurlijk verstandig om al eerder te gaan hoewel sommige artsen je dan nog niet doorsturen voordat je een jaar bezig bent. Was bij ons ook het geval.

En achteraf vind ik dat niet eens zo erg, toen hadden we nog de hoop dat het misschien ooit natuurlijk zou gaan, toen was het veel meer ongedwongen en we zien het wel. Als je eenmaal in de MMM zit is het stress, twijfel, hoop, vrees en angst.

Dus ja, dan zeg ik na 8 maanden is te snel geniet eerst nog even van deze stap in je leven. ;)

Ieder zijn eigen mening hoor, het is absoluut niet aanvallend bedoelt, iedereen moet doen waar hij/zij zich fijn bij voelt.

Succes meiden!

Deel Deze Pagina