Ja, dat van die borstvoeding: whahahhaaaaa!! Echt te leuk! Die houden we erin! Fijn om zoveel bijstand te krijgen hier! @ Glimworm: op mn strepen staan..ja, misschien? Ik wordt geregeld heel erg boos, maar mijn man en ik kunnen behoorlijk kibbelen, dus het maakt maar weinig indruk. Ik roep geregeld "Ga maar weer naar je moeder!" en dat soort grappende/ denigrerende opmerkingen, maar het doet hem niks. Ik wordt er bood om, verdrietig, maar het verandert niks. Kan hem moeilijk vragen te kiezen, toch? Dat zou ik ook niet willen hoor. En enerzijds siert hem die loyaliteit, maar er zijn grenzen. Afspraak maken voor bijv 1 keer per week heb ik ook al eens gedaan, maar hij laat zich niet makkelijk vastleggen. Het zijn juist vaak die regeldingetjes tussendoor waardoor hij "even" nar zn moeder toe moet. Wat betreft ons zoontje heb ik vandaag nogmaals aangegeven dat wanneer zij straks een oppas dag krijgt )2x per week dat ze dan niet hoeft te verwachten dat we daar dan ook nog eens in het weekend gaan zitten. Hopelijk gaan we dit ook echt waarmaken!
Haha,dat zeg ik ook altijd tegen mijn vriend maar dan wordt hij alleen maar pissig. Zijn moeder zegt ook altijd: "Ik zou zo graag een heel groot huis hebben waar we dan allemaal gezellig kunnen gaan wonen" WAT???
Heel herkenbaar Wij wonen om de hoek bij m'n schoonouders, maar hebben daar ook SAMEN bewust voor gekozen. Of ja, niet zozeer bewust dat het zo dichtbij zijn ouders is, maar meer vanwege de woning, maar als ik problemen zou hebben verwacht met m'n schoonouders, dan zou het toch echt heel jammer van het huis zijn, maar was ik dus nooit hier gaan wonen. Ik zit zelf denk ik nog vaker bij m'n schoonouders dan m'n man daar zit (dat weet ik eigenlijk wel zeker... ). Zie m'n schoonmoeder bijna dagelijks en we gaan ook wel eens met hen op vakantie... Maar het zal hier zeer beslist dan schelen dat ikzelf ook gewoon een heel goede band heb met m'n schoonmoeder (ze zegt bijv. ook regelmatig tegen me dat ze zo blij is dat ik haar schoondochter ben en dat gevoel is zeer zeker wederzijds). En de navelstreng tussen manlief & z'n moeder is absoluut wel goed doorgeknipt. Het is hier nooit "moeten" zeg maar. M'n man 'moet' niet elke dag even naar z'n moeder toe en zijn moeder laat ons ook gewoon ons leven leiden. Ze is er alleen maar heel trots op dat ze ons leven van zo dichtbij mag meemaken en haar kleindochter zoveel kan zien En ja, ze vraagt heus wel eens wat aan m'n man of hij iets kan doen, maar dan verwacht ze dus niet dat hij 5 minuten later bij haar voor de deur staat. Als hij er een week later pas tijd voor heeft, ook prima! En natuurlijk is het niet altijd alleen maar rozengeur en maneschijn hoor, hier ook wel eens (kleine) ergernissen... Ook mijn schoonmoeder kan zo nu en dan wel bemoeizuchtig zijn of in mijn ogen ietwat erg veel met de opvoeding van mijn dochter bezig zijn, waar ik bij zit... Maar dat zijn dingen die echt niet opwegen tegen alle positieve dingen! Kan me overigens best voorstellen dat het heel anders is wanneer je niet zo'n goede band hebt met je schoonmoeder en/of je man meer op een schoothondje lijkt dan op een volwassen kerel, als het op z'n moeder aankomt... Ik ben me er elke dag weer heel goed van bewust dat ik wat dat betreft ook gewoon veel geluk heb gehad!
Op zich kan ik het wel begrijpen dat je je hieraan irriteert (zou ik ook wel doen), maar aan de andere kant het blijft wel zijn moeder! Vaak word er best moeilijk gedaan als een man heel close is met zijn moeder, maar als het om een vrouw gaat dan vinden we dat normaal.. Laat hem lekker naar zijn moeder gaan.. Zolang jij er zelf steeds niet hoeft te zitten en afstand bewaard tussen jou en je schoonmoeder zou ik er niet al te moeilijk overdoen..
Tuurlijk mag een man close zijn met zijn moeder. Maar hij kan ook tever gaan. Denk eerlijk gezegd dat als het een vriend geweest was het net zo vervelend was. Als hij iedereen even de deur uit ging om naar die vriend te gaan. Of hem overal mee zou helpen, dingen die hij ook zelf kan. Kan me denk ik gewoon goed voorstellen dat het irritant is omdat we het zelf helemaal niet hebben. Ouders van beide wonen 1.5u reizen hier vandaan. En die zien we ook maar eens in de 3 mnd ofzo.