Hypotheekvraagje

Discussie in 'De lounge' gestart door Joli86, 26 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Misschien een stomme vraag maar ik heb echt geen verstand van hypotheken..

Wat ik mij afvroeg: Stel je hebt een hoog bedrag gespaard en je lost bijv 10% van je totale hypotheek af, kun je er dan op rekenen dat je ook ongeveer 10% minder aan je maandlasten kwijt bent?

2. mamavanwilliam

mamavanwilliam Actief lid

15 jun 2012
    304
    0
    0
    NULL
    goeree-overflakkee
    Bij ons was dat wel zo.. wij hadden een maandbedrag van 600 euro. toen we 10 procent aflosten, gingen we naar een bedrag van 540 euro per maand, dat is dus 60 euro minder. en 60 euro is 10 procent van 600, dus bij ons klopte dat inderdaad. weet natuurlijk niet of dat altijd zo is..

3. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Dat ligt aan je hypotheek.
    Wij hebben bank-spaar hypotheek. Al je maandelijkse aflossingen worden op een aparte rekening gestort en daar krijg je ook rente over. Na 30 jaar wordt dit bedrag afbetaald op je hypotheek en blijft er een gedeelte over.
    Als wij aflossen, komt dat bedrag geloof ik gewoon op die rekening, waardoor we over 30 jaar een hoger bedrag aflossen.

4. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Bedankt voor jullie antwoorden. Binnenkort toch eens met mijn man over hebben of we misschien eens een gesprek met de bank moeten gaan plannen.. Ondertussen sparen we nog even verder... :D

Topic mag dicht.

5. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    Let wel op dat je niet teveel aflost in een keer (per jaar zit er vaak een maximum aan), soms moet je dan een boete betalen, maar dat verteld de hypotheek adviseur wel!

6. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Wat is de reden dat je meer wil aflossen?
    Ik snap dat eigenlijk niet.
    Je kunt toch beter je geld houden zodat je reserves hebt?

7. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Omdat we nu een bepaald bedrag hebben gespaard waarvan we best een deel kunnen missen en dan nog een buffer over hebben. Ik dacht als we nu een bedrag aflossen is het wel heel fijn als dan ook onze maandlasten minder worden.
    Maar wij hebben dacht ik een zelfde soort hypotheek als xElles beschrijft, (een bankspaarhypotheek?) waardoor het bedrag dan pas pas over 30 jaar wordt afgelost.

Binnenkort maar eens met mijn man over hebben en dan de bank bellen denk ik! Bedankt voor jullie antwoorden.

Deel Deze Pagina