Hallo, Vandaag te horen gekregen dat man de offshore in gaat, en per december kan beginnen. Hij zal dan twee weken werken en twee weken thuis zijn. Ik werk zelf twee dagen per week, en de opvang van de kinderen is geregeld. Nu zit ik met wat vragen die opkomen, aangezien ik dan twee weken per maand alleen zal zijn met de kinderen. - vinden jullie het goed te doen met alle dagelijkse dingen als boodschappen, huishouden, verjaardagen, etc? - hoe ervaren jullie de nachten (hier doen we vaak om en om of elk een kind, we hebben twee slechte slapers)? - hoe ervaren de kinderen het, om papa twee weken te moeten missen? - en is het ook gemakkelijker geworden, naarmate je er langer in zit? En andere ervaringen zijn natuurlijk ook welkom!
Wij doen het nu 4 jaar ( eerder al wel ervaring met lange tijd zondr elkaar...Marine) - vinden jullie het goed te doen met alle dagelijkse dingen als boodschappen, huishouden, verjaardagen, etc? Met de kinderen kleiner vond ik het soms wel lastig met boodschappen. Ik had meestal 1 keer per week mijn schoonmoeder hier even een uurtje zodat ik even de grote dingen kon halen zonder kinderen. Nu ze groter zijn heb ik alle tijd want ze zitten op school. - hoe ervaren jullie de nachten (hier doen we vaak om en om of elk een kind, we hebben twee slechte slapers)? Wij hadden dus hele goede slapers en hadden dit dus niet - hoe ervaren de kinderen het, om papa twee weken te moeten missen? Die zijn het gewent en weten niet beter. Het is gewoon... - en is het ook gemakkelijker geworden, naarmate je er langer in zit? Ja het schakelen gaat veel sneller. Ik vind het nu ook normaal. Mijn man is meestal 4 weken weg en 4 weken thuis. Ik werk niet. Ik vond dat niet goed te combineren. Hij werkt wel offshore maar niet op een booreiland. Als je meer wilt weten mag je me wel via pb vragen.
Hier een man die Veel werkt. In het begin vond ik het lastig maar het went. Ik neem vaker zelf beslissingen en mijn oppas komt 1 keer per week zodat ik even kan doen wat ik wil.
hier ervaring van iemand met een vader die offshore gewerkt heeft. hij was dan steeds 1 week weg en weer een week thuis. mijn moeder was altijd thuis. ik was 3 toen hij daarmee begon dus ik wist niet beter zogezegd of nou ja...ik kan het me in elk geval niet herinneren dat ik beter wist was prima hoor, omdat we toch altijd bij onze moeder terecht konden met alles. daar gingen we ook heen als mn pa wel thuis was maar dat had meer met mijn vader te maken dan met t feit dat hij offshore werkte als ik kijk naar mijn dochter nu denk ik wel dat ze het door zal hebben als papa er ineens een week niet is, en misschien zal ze er ook wel wat moeite mee hebben...of in elk geval op zn minst heel blij zijn om m weer te zien maar denk dat t heel gauw went.
ik vind t heerlijk! mijn vader is altijd 2 weken weg geweest, 2 weken thuis. mijn man doet hetzelfde werk, gelukkig ook dezelfde ploeg, anders zou ik ze nooit tegelijk bij elkaar hebben ik vind vooral nu ik (hoog) zwanger ben het wel een beetje spannend. dochter vind het over het algemeen prima, tot er iemand over haar papa begint.. dan is het even huilen, maar na wat foto's en filmpjes wel weer ok hier geen slechte slapers.. tenminste, nog niet. dat zal wel even wennen zijn. daar moet je voor je zelf ook hard in zijn. je kan nou eenmaal niet alles tegelijk regelen. gewoon degene troosten die het hardste huilt, de andere moet even wachten. das dan jammer
Bedankt voor de reacties tot dusver. Fijn om te lezen dat het snel went en de kinderen al snel niet anders weten.
Komt vast goed. Het is natuurlijk eerst wennen. Kinderen zijn erg flexibel. Zorg dat je een achterwacht hebt. Als ik ziek ben dan kan ik mijn moeder en schoonmoeder vragen om me te helpen. Is trouwens in 4 jaar maar 1 keer voorgekomen.
Het is inderdaad wennen, maar goed te doen. Ik ging er zelf altijd 's nachts uit (heel lang borstvoeding gegeven en daarna sliep ze door), dus dat maakt geen verschil. Het klinkt misschien gek, maar ik moet vaak meer wennen als hij thuiskomt, dan wanneer hij weggaat. Je zit zo gauw in je eigen ritme....
Mijn man gaat in de zomermaanden twee weken weg en is vervolgens 4 dagen thuis. In de wintermaanden 5 dagen weg, twee dagen thuis. (Nu is de constructie tijdelijk anders trouwens). Ik werk zelf minimaal 3 dagen per week envind het prima te doen. De kinderen weten niet beter, mijn man deed dit al voor we bij elkaar kwamen, dat is nu ruim 8 jaar geleden. Geef offshore overigens. Boodschappen doe ik met de kinderen of na werktijd voor ik ze ophaal. Ik heb juist moeite met schakelen op de dag dat hij thuis komt. Mijn ritme is dan weg. Hij is nu sinds afgelopen woensdagavond thuis en is nu een week vrij. Maar ik weet uit ervaring dat we allemaal blij zijn als hij weer naar zijn werk gaat zondagavond. We gooien elkaar tegen die tijd bijna het raam uit De jongste is een slechte slaper dus ik heb wel pech doordeweeks, maar prima te doen.
Grappig om te lezen dat het soms juist ook fijn kan zijn als de mannen weer weg gaan. Ik denk ook inderdaad dat je na een poosje ook zo je eigen ritme hebt gevonden, dat het wennen is als man weer thuis is. We zullen zien. Denk dat de nachten mij het meest zulken opbreken, en hoop dat we snel onze draai hebben gevonden. Bedankt voor de opbeurende reacties, dat doet mij goed. Vind het vooral ook spannend, omdat we eigenlijk in 9 jaar tijd nog niet zo lang zonder elkaar zijn geweest, erg he