weer een vraagje kinderopvangtoeslag

Discussie in 'De lounge' gestart door troetjuh, 26 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    jullie zullen wel ziek worden van al die vragen erover haha maar ik snap het even niet...:(

krijg net een brief binnen van de kinderopvang (tis me eerste kindje en heb nog nooit opvang gehad)

dat de norm euro 6,36 dus er word 6,36 kinderopvangtoeslag uit gekeerd..
    nu heb ik flexibele opvang nodig en is dat bedrag euro 7,12
    moet ik dan 0,76 per maand zelf betalen? dus 0.76 cent x 52 uur wat die naar de opvang gaat per maand? is dit extra op wat je dan terug krijg van de belastingdienst?

echt die slogan gaat niet hoop hoor belastingdienst leuker kunnen we het niet maken wel makkelijker... (vind er namelijk niks makkelijks aan haha

hoop dat jullie me een beetje opweg kunnen helpen

2. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Jep, Alles boven die 6,36 euro moet je sowieso zelf betalen. En daarnaast wordt aan de hand van jullie inkomen, gekeken hoeveel toeslag je krijgt over die 6,36 euro, en wat je dus daarvan nog zelf moet betalen.

Hoop dat het zo wat duidelijker is voor je.

3. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    De belastingdienst berekent de kinderopvangtoeslag aan de hand van een maximaal uurtarief (6,36). Alles wat jouw opvang daar boven zit, moet je sowieso zelf betalen. Van die 6,36 euro krijg je een deel terug als kinderopvangtoeslag (afhankelijk van je inkomen) de rest moet je zelf betalen.

4. p1982

p1982 Niet meer actief

max 6,36 per uur krijg je vergoeding van de belastingdienst alles wat je er bovem zit is al je eigen bijdrage en krijg je geen vergoeding over

5. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    beetje jammer :p
    naja valt mee is 40 euro per maand dan extra haha dan maar hope dat we veel van de belastingdienst terug krijgen :D

6. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Je kunt op toeslagen.nl heel makkelijk uitrekenen hoeveel je terugkrijgt hoor. Het totale inkomen van jou en je partner, de uren dat de kleine naar de opvang gaat en het uurtarief invullen en voila, daar komt je toeslag.

Als je 100% vergoed zou krijgen, zou je die 6,36 krijgen. Maar volgens mij krijgt niemand 100%, zal eerder rond de 60 a 70 liggen ofzo?

7. Foxter

Foxter Niet meer actief

Op toeslagen.nl kan je alleen niet naar 2012 kijken ;)

Deel Deze Pagina