Man gaat zo laat nog stappen met vrienden :(

Discussie in 'De lounge' gestart door ALeV84, 22 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hier ben ik het wel mee eens angela;). niet zozeer dan voor het stappen maar je weet nooit waneer er es poep aan de knikker is. ik heb twee weken gelden een week in het ziekenhuis gelegen. de kindjes moestten daarom ook veel naar oma en daar ook weleens slapen ivm werk man. dan is het toch wel handig als ze het een beetje gewend zijn

2. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Nou idd wat je zegt wat als je nou in het ziekenhuis terechtkomt en je man moet gewoon werken of er is iets anders aan de hand. Het kan altijd voorkomen dat je kind naar opa&oma moet. Dan lijkt het me fijn dat je kinderen gewend zijn om daar te slapen.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.882
    113
    Mijn oudste is nu 4 en is voor het eerst bij opa en oma gaan logeren toen het moest omdat ik voor de bevalling van de jongste naar het ziekenhuis moest. Noodsituaties zijn altijd anders natuurlijk.
    Het is nooit een probleem geweest en sindsdien slaapt hij daar alleen als hij er zelf om vraagt. Ze hebben een heel goede band met hun opa en oma en ook de eerste keer logeren was geen enkel probleem ondanks dat ik ze daar niet regelmatig heb laten logeren vanaf hun geboorte, erg kort gedacht. Sterker nog, als hij daar heen gaat, dan wil hij niet eens meer naar huis haha.

En ja, dat betekent ook dat wij sinds zijn geboorte idd niet meer een weekendje of nachtje weg zijn geweest met zijn tweetjes. Maar dat vind ik persoonlijk ook niet meer dan normaal. Mijn kinderen horen bij ons, als wij weggaan gaan zij mee. Nu ze wat ouder zijn en zelf kunnen aangeven dat ze het leuk vinden zou het wel eens kunnen gebeuren dat we een weekendje/nachtje zonder ze weggaan, maar ik geloof dat mijn man en ik allebei liever met hun weggaan (en ja, de relatie tussen mijn man en mij is prima).

Ik ben dus ook niet tegen logeren, in noodsituaties óf wanneer het kindje zelf wil, maar ik vind het dus niets om je kindje weg te brengen om te gaan stappen. Wij gaan wel stappen als de kids daar slapen, ze gaan daar niet slapen omdat wij willen stappen.

Oh en mijn kids hebben wel eerder bij opa en oma geslapen, maar dan waren mijn man en ik er bij.

4. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik ben dan geen stapper en ga ook niet maar hier slaapt de oudste weleens een nacht zomaar bij opa en oma hoor. vind ze een groot feest

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.882
    113
    En nee, onze kinderen sliepen dus ook nooit in een campingbedje op een verjaardag. Vinden wij gewoon geen fijn idee, dus ging er 1 van ons naar die verjaardag of kwam mijn moeder hier oppassen.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.882
    113
    Ja, mijn oudste en zelfs mijn jongste sinds kort ook, maar wel nadat ze zelf aan hebben gegeven dat ze dit graag wilden.

7. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

5 jun 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Euh nee, we gingen voordat we de eerste kregen ook al niet vaak meer stappen. Bios doet ons niets, uit eten ook niet. Tenminste, we hadden er ook hele lang egwoon geen tijd voor. Daarnaast werkt mijn man veel nachten die heeft geen behoefte om ook nog eens te gaan stappen. Oh en bovenal: ik ben geen 18 meer, voel me niet prettig meer om te stappen tussen tieners.

We zijn weleens gaan lunchen als beide kindjes op school/psz zitten en dat vinden wij leuk genoeg. Onze relatie is overigens prima, als e basis goed is, is het niet heel belangrijk denk ik, dat uitgaan etc. En soms gaat mijn man even wat drinken en een andere keer ben ik even weg. Maar ik drink niet en ik ben voor 24 uur terug want ik ben geen avondmens :)

Dus nee, we missen het niet, en nee, ook ik vind met misschien heus wel anderen dat logeren vanuit de kinderen moet komen, ik dwing niets af, daar schiet er hier niemand iets mee op.

8. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

5 jun 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohja over de nachten etc.: mocht ik ziek worden en ML moeten werken dan komt mijn moeder gewoon hierheen. We hebben 5 slaapkamers, dus ruimte genoeg. Toen ik beviel van de tweede was mijn moeder ook bij ons thuis, onze oudste, toen 20 maanden, sliep in haar eigen bed en 's ochtends vond ze het prima dat oma er was ;)
    En op dinsdag middag gaan ze naar mijn moeder, gaat van begin af aan, prima. Maar ik zie gewoon het nut niet in van dat ze maar ergens anders moeten leren slapen. Improviseren is ook een mogelijkheid he. Oma komt dan gewoon hierheen en dat vind ze prima, maarja, dat hoefde alleen met de bevalling.

Als kinderen egwoon graag thuis slapen en in onze buurt zijn, is dat dan zo gek? straks zijn ze groter en vliegen ze uit. De tijd gaat sneller dan je denkt, waarom forceren als kinderen gewoon thuis willen slapen?

Overigens, op vakantie slapen ze overal, als wij er maar bij zijn ;) en dan vooral mamma. Maarja, geef ze eens ongelijk.

9. Angela2009

Oke dat kan, ieder zijn ding maar mijn ervaring leert wel dat kinderen makkelijker worden met slapen als je ze meeneemt of laat logeren.
    Maar dat verschilt per kind en als dat voor jullie goed werkt dan is dat toch prima.

En ik breng mijn zoontje nooit naar opa&oma als ik ga stappen want mijn vriend is dan gewoon thuis dus hebben we geen oppas nodig!

Ik breng mijn zoontje ook niet voor elk wiswasje bij oma want dat vind ik ook niet nodig maar als wij samen een bruiloft of feestje hebben slaapt hij wel daar.

10. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    wat een off topic geklets ;)
    Gaat iedereen vertellen dat zijn eigen manier van wel of niet uit logeren gaan de beste is?

@ ts, ik ben erg benieuwd of je al met je man hebt gepraat en of jullie samen ideeen hebben of het anders kan?

11. Angela2009

Belle1981: Als het voor jullie werkt en jullie tevreden zijn omdat jullie niet de behoefte hebben om samen weg te gaan naar de bios of uiteten dan is dat toch goed!

Zal daar nooit over oordelen!

En hetzelfde met het logeren, als je moeder naar jullie toe kan komen en je kinderen lekker in hun eigen bedje kunnen blijven liggen is dat ook goed toch.

12. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Jij vind het niet kunnen? Waar bemoei je je mee zeg.
    Wil je me soms gaan vertellen hoe vaak en waarom wij onze dochter te logeren brengen?
    OMG dat ik hier nog op reageer ook :x

13. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

idd mens denk aan je bloeddruk:p

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.882
    113
    Ja, jij vind stomdronken niet kunnen. Ik vind dit ook niet kunnen. Ik geef alleen mijn mening en bemoei mij verder nergens mee hoor, maar blijkbaar voel je je aangesproken. Ik zeg alleen dat ik het niet zou doen, niet dat jullie dat niet mogen doen.

15. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    oh wij doen dat zeker 2x per jaar een weekendje hoor... al vanaf ze ongeveer een half jaar oud waren... dan brachten we ze bij opa en oma en gingen wij een weekendje samen weg... meestal een uurtje rijden van opa en oma vandaan... slapen we in een hotelletje en gaan gewoon lekker even niksen en de stad in terrassjes pakken en dat soort dingen... wij vinden het ook belangrijk om samen af en toe even er voor elkaar te zijn, want dat schiet er nogal bij in met 2 kleintjes..

onze dochters hadden er met 6 mnd oud natuurlijk nog geen erg in maar nu ze ouder zijn en een paar mnd geleden nog een weekendje hebben gelogeerd bij opa en oma weten ze echt wel dat papa en mama er niet zijn maar ze weten ook heel goed wanneer we hun weer komen ophalen hoor... vinden ze prima... nog nooit een drama gehad bij het weggaan eigenlijk... ze geven ons een dikke knuffel en gaan meteen weer lekker donderjagen met opa... ze zijn hier zo makkelijk in omdat we ze dat aangewend hebben. en dat is echt niet elke maand ofzo...

Wij zijn een gezin ja dat klopt helemaal, en als gezin doen wij vanalles met elkaar, maar ze hoeven niet overal bij te zijn vind ik.. want wat hebben zij aan een weekendje in een hotel en op een terras hangen of in de bios zitten savonds of mee uit eten en dat soort dingen. als ze ouder zijn dan zou dat best eens kunnen maar ook dan zullen wij zeker dit soort dingen ook af en toe met zn tweetjes blijven doen hoor... en in een gewoon weekend kunnen we dat dat eens met onze meiden erbij doen als ze ouder zijn....

het is niet zo dat als je ouders bent dat betekent dat je dan NIKS meer met zn tweetjes mag doen... tenminste dat vind ik kort gedacht.... het is ook goed voor kinderen om te zien dat papa en mama blij met elkaar zijn en tijd aan elkaar besteden, daardoor blijft het thuis ook altijd gezellig en open minded... niks mis mee dacht ik zo!

Oh en daarnaast gaan we ook regelmatig 1x per week samen weg savonds, we hebben een vaste oppas die hier thuis komt, we brengen zelf onze meiden naar bed en de oppas is er pas rond een uurtje of 21.00 in een weekend. en dan gaan wij lekker ffe weg naar de bios, of uit eten, of een kroegje pakken.... heerlijk hoor... onze kids merken nieteens dat we weg zijn. als ze wakker worden zijn wij allang beneden... dus ook daar zie ik het probleem er niet van in.

16. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik voel me niet aangesproken, jij quote mijn bericht dus heb je het ook duidelijk tegen mij, toch?
    En nee, stomdronken thuis in bed liggen vind ik niet kunnen inderdaad, omdat ik dat een vreselijk negatief voorbeeld vind voor een kind.
    2x per maand bij oma logeren vinden wij in ieder geval prima en als het aan onze dochter lag, ging ze veel vaker dus wat is daar mis mee?
    Ik zeg toch ook niet tegen mensen die hun kind nooit laten logeren, dat ik dat niet vind kunnen omdat ze dan niet gewend zijn ergens anders te slapen dan thuis? Laat ze lekker, zal mij een zorg zijn.
    Leven en laten leven.

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.882
    113
    Nou klinkt helemaal prima toch? Dat wij alleen liever met zijn viertjes weggaan dan met zijn tweetjes, daar is toch ook niets mis mee? Nou ja, vind ik dan.

En wij zijn ook op zoek naar een vaste oppas zodat we eens wat vaker een avondje samen weg kan, lijkt mij lekker makkelijk. Heb alleen nog geen geschikt iemand gevonden. Wij doen ook echt wel eens wat zijn tweetjes, maar alleen geen nachtjes/weekendjes weg. Ik zeg ook echt niet dat het zielig is voor de kinderen als ouders dat wel doen, zolang de kids het naar hun zin hebben is het prima toch, wij doen het alleen niet.

En dan vind ik er ook nog een heel verschil tussen elke week/maand/half jaar etc.

Deel Deze Pagina