Man gaat zo laat nog stappen met vrienden :(

Discussie in 'De lounge' gestart door ALeV84, 22 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Mijn man gaat ook 'regelmatig' op stap met zijn vrienden. Sinds hij papa is houdt hij zich erg in met alcohol. Geen probleem. Maar als hij op dezelfde manier thuis zou komen als jouw man.. Moesten we toch eens een stevig gesprek gaan houden...

Ik vind ook niet dat een vader zich stomdronken hoeft te drinken. Stel.. Er gebeurd iets met jou, jullie kindjes of wie dan ook en hij moet direct naar het ziekenhuis komen.. Sta je dan.. ;):)

2. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik herken het verhaal in de openingspost heel erg, en ook wat iemand later schreef over dat het geen zin heeft om op dat moment ruzie te maken omdat er dan enkel knallende ruzie van komt.

Hier hetzelfde verhaal, en ik baal er vooral van dat hij dan de halve zondag voor pampus ligt. Het zou zo fijn zijn om op zondag gewoon lekker als gezin wakker te worden, lekker ontbijtje erbij.. plannen maken voor wat we die dag gaan doen.. maar ja dat zit er hier niet in. Hopelijk wordt ie snel volwassen en gaat ie ook inzien dat dit puberale gedrag nergens op slaat! Dat moment moet toch wel een keer komen lijkt me.. maar ik wacht nog steeds..

3. Romy1980

Romy1980 Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.005
    128
    63
    OOOHHH echt....als ik jou verhaal lees lopen de kriebels door mijn lijf.
    Ik heb een man die een alcoholverslaving heeft/gehad!!!!
    Gatverdamme wat heb ik daar een hekel aangekregen zeg....
    Hij doet nu gelukkig al een paar maanden helemaal niks meer maar bah wat een ellende.
    Gelukkig heeft hij hier nooit voor de deur gelegen en zou dat persoonlijk ook heel erg vinden.

Mijn man is buiten dat om ook een super leuke vader, maar dat is niet alles. Ik vind en vond het onverantwoordelijk!!!
    Hij moest er hier echt mee stoppen anders weet ik niet hoe het afgelopen was.

Het verschil is dat mijn man wel in zag dat hij een probleem had en dit ook echt niet meer wilde.

Ik wens je heel veel sterkte en zou proberen hem toch duidelijk te maken dat je dit niet meer wilt.

Liefs

4. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ben het hiermee eens.

5. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    je leven houd dus op als je 30 bent en 2 kids hebt? ojeee ik word in januari 30............

maare om even op je vraag in te gaan, ja ik vind dat je enorm overdrijft.... laat je man lekker stappen met zn vrienden als hij zegt dat hij dat nu even nodig heeft! al is 3x per maand wel wat veel... misschien kan hij je daarin tegemoet komen... ga je zelf nooit stappen met vriendinnen of samen met je man dan?

Ik wel hoor! en dan word het ook heel laat en ja dan heb ik ook heerlijke boprreltjes gedronken. ik slaap dan ook nog altijd bij een vriendin thuis waarvan haar kindjes dan bij opa en oma logeren.... slecht he!

6. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Wat een onzin: "je leven houdt niet op hoor".

Nou ieder zn ding maar sinds ik moeder ben ga ik dus niet uit, drink ik geen alcohol, ik moet er zelfs niet aan denken! Ik heb de verantwoordelijkheid (en een voorbeeldfunctie) voor mn kindje(s), ik zie niet in waarom ik uit zou willen gaan, dronken zou willen worden en me zou willen gedragen als een zestienjarige.. die tijd heb ik wel gehad hoor!

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wel mee eens. Alleen vind ik het niet kunnen dat ie dan dronken thuis komt, het is toch geen puber meer die zijn grenzen niet meer weet met drinken? Vind dat ook geen voorbeeld voor je kinderen.

8. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ben ik het mee eens hoor, heb ook in een latere post aangegeven dat ik mijn woorden wel terug neem over het aanstellen want zo dronken thuis komen 3x per maand vind ik ook niet normaal.

@ TS: en hoe laat was het vannacht en heeft hij nu wel rekening met je gehouden qua zijn drankgebruik?

9. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

dit vind ik eigenlijk nog het belachelijkst van alles. ik zou dat niet zielig vinden hoor. hij zuipt toch zelf zoveel:(laat em maar een keer bevriezen leert ie het wel af om zoveel te zuipen;)

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou ik ben dan weer apart maar vind niet dat je je aanstelt. Nee je leven houdt niet op maar vind het echt puberaal om zo te zuipen dat je niet meer als ouder op kunt treden, ook al zijn ze onder toezicht bij iemand anders.

11. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Wij hebben hier strikte afspraken over.
    We gaan niet een hele nacht uit zonder elkaar.
    Tuurlijk doen we wel dingen buiten elkaar om, maar niet in de nacht.
    'S nachts zijn we of samen buiten of samen thuis.
    Gelukkig denken wij hier beide hetzelfde over..
    Ik vind niet dat je je aanstelt.

12. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

mee eens. 3x per maand vind ik wel wat veel eigenlijk. Idd 1 hooguit 2x per maand. Als hij vroeger thuis zou zijn zou ik het minder erg vinden. Het zou mij gaan om dat hij om 6 uur thuis zou komen. En vooral dronken. Waarom moet hij zo stomdronken worden? Dat deed je misschien toen je puber was maar nu toch niet meer? Staat los van of je kinderen hebt of niet, vind dat gewoon niet zo nodig. Een drankje geeft niks maar is nogal een verschil met licht aangeschoten of stomdronken.

Ik ben blij dat mijn mannetje andere dingen heeft om zich mee te vermaken:)

13. Tja. Ik vind dat je je vriend lekker moeten laten gaan stappen als hij daar behoefte aan heeft af en toe. Dan wel inderdaad afspreken dit bijv 1x per maand te doen.

Oke, dat hij zo dronken is dat hij niet eens de deur open krijgt dat gaat ook wel weer te ver, maar ook daar vallen wel afspraken over te maken lijkt me. Dat hij gewoon iets minder drinkt, of dat hij bij een van zijn vrienden gaat slapen bijvoorbeeld.

Ik kan me heel goed voorstellen dat hij af en toe wat tijd voor zichzelf nodig heeft. Aan de andere kant, ik heb een relatie gehad waar dit ook een groot probleem was (ik hield totaal niet van stappen en bleef vaak thuis, hij ging het liefst elke week), en dan waren er niet eens kinderen in het spel. En ik herinner me maar al te goed hoe erg ik dat vond destijds.
    Maarr.. dat had niet zozeer met het stappen zelf te maken alswel met het feit dat er in die relatie een gebrek aan vertrouwen was.

Dus wat er bij mij als eerste opkomt als ik je verhaal lees, dan is het dat er wellicht bij jullie ook iets meer speelt dan alleen het stapverhaal. In dat geval zou ik daar eerst aan gaan werken en dan pas afspraken gaan maken wat stappen betreft.

14. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Die mening deel ik ook moet ik zeggen.
    Oke, nu doet mijn man het hoogstens eens in de 3mnd, maar komt dan ook pas smorgens een keer thuis en verre van nuchter.
    Als hij dat af en toe toch eens nodig heeft.
    Ik nestel me dan lekker op de bank met een jankfilm of laptop;)

15. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    maar ik neem aan dat het maar 1 zondag in de zoveel tijd is?
    Hij mag toch wel eens in de 2mnd zo'n zondag hebben?
    Ik krijg soms zo'n gevoel dat wij vrouwen gewoon graag zien dat mannen het doen zoals WIJ dat willen. Maar waarom? Het is gewoon vaak zo, dat mannen er meer behoefte aan hebben als vrouwen. Laat dat gewoon toch een keer gebeuren, beter dan een gefrustreerde vent op de bank omdat hij zich braaf in zit te houden, terwijl hij dit niet wil

16. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Mijn man heeft er gelukkig weinig/geen behoefte aan, doet liever samen dingen. En als ie dan eens uitgaat met vrienden dan drinkt ie natuurlijk ook z'n biertje maar heeft het dan wel om 2 uur gehad en is er gewoon zondag.

De tijdstippen, het dronkenschap maar vooral de frequentie waar jij het over hebt zouden mij ook teveel zijn...

17. Gravid

Gravid Niet meer actief

Heb niet alle reacties gelezen, maar ik denk niet eens dat het om dat stappen gaat, maar meer om dat stomdronken zijn.
    Hij heeft wel 2 kindjes, stel nou dat er wat gebeurd,.. je gaat er niet van uit maar het kan,.. je moet naar het zkh, dan moet mama gaan.. want papa is te dronken om te rijden.
    En nogmaals, je gaat er niet van uit, maar het kan wel gebeuren.
    Dat zijn toch dingen vind ik waar je wel rekening mee moet houden als je kinderen hebt.

18. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Misschien had je dan wel even alle reacties moeten lezen ( bedoel dat niet raar hoor)

19. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ben dat vaker tegen gekomen maar ik vind dat geen reden om mijn man 'thuis te houden'.
    Er kan altijd en overal wat gebeuren en je mag je best een keer laten gaan natuurlijk, zowel als man als als vrouw zijnde.

20. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Mijn mening:

ik vind wel dat je je aanstelt. Als jij de leeftijd 30 opnoemt lijkt t alsof je bijna aangeeft dat t te oud is. En ja 30jr en 2 kids... je mag best verder leven. Je zegt zelf dat jij ook mag gaan waar je heen wilt, en jij kiest er zelf voor naar familie te gaan...deze keus maak je dan zelf om liever met fam te zijn dan te gaan feesten.

Mijn vriend gaat ook pas 24u weg hoor en komt soms wel eens 7/8u thuis en ik vind dit geen prob, andersom zou hij t mij ook gunnen. Wij kijken wel altijd doordeweeks welke vd 2 iets wilt doen in t weekend en stemmen dit af op elkaar, dit zijn dan de afspraken die wij maken:

- wie heeft al een afspraak voor een feest/verjaardag, uitgaan etc.
    - welke vd 2 gaat er t komend weekend
    -wie past op de kids, uit logeren of thuisof oppas aan huis en samen gaan etc etc...

Ikzelf ga niet zo vaak meer uit maar 1x per maand ong en 1x met vriend samen. Als ik jou was zou ik juist blij zzzijn dat je man nog wel zo helder is lopend naar huis te komen ;)

Ik snap je irritatie ergens wel, komt denk ik ook meerendeels omdat je zelf niet uitgaat en komt t bij jou vreemd over die gekke tijden vertrekken en laat thuiskomen, maar t leven begint pas rond 1u in t uitgaansleven en gaat door tot 7 u en somszelfs nog afterpartys... Anders ff een gesprek aangaan dat je t hem wel gund maar dan 2x per maand en dan dat je wilt dat ie 4u thuis is ofzo als t je echt zo irriteert? Mijn vriend zou t iig niet pikken, die heeft dna zoiets van : t is een stukje ademruimte voor mij naast gezin en werk en als ik hem dat ook moet ontnemen et mijn regels ... hij gunt t mij immers ook. Succes!

Deel Deze Pagina