Mijn dochter heeft gisteren positief getest op Corona. Mijn zoontje (7) is verkouden maar heeft een negatieve zelftest. Mag hij nu naar school?
Bij ons op school mag dat niet. Als hij geen klachten had gehad wel.. Weet alleen niet of dat de landelijke regel is.
Mijn zoon mocht wel met negatieve zelftest naar school terwijl broertje een positieve zelftest had en verkouden was.... Ligt aan de scholen denk ik...
Volgens rivm bij iemand ( ook kinderen) met een besmette huisgenoot die zelf klachten heeft. Is de testuitslag van de zelftest of van de GGD negatief dan blijft u nog in quarantaine, omdat u toch besmet kunt zijn en ziek kunt worden. Daarom laat u zich 5 dagen na het laatste contact met uw huisgenoot die corona heeft, testen bij de GGD. Is deze testuitslag negatief dan mag u uit quarantaine.
Allebei waren ze verkouden, achteraf testte broertje met positieve zelftest negatief op pcr, maar dat konden we nog niet weten! Dus B had klachten en positieve zelftest en J had klachten, negatieve zelftest en mocht naar school komen. Weet niet of bij hun scheelde dat ze recent nog corona hadden gehad, maar van school mocht j komen!
Is dit de meest recente versie? Als je de beslisboom van Boink leest kom ik op iets anders uit: https://www.boink.info/cms/streambin.aspx?documentid=407
Volgens mij is het quarantaine nav een positieve test gehad... Niet nav klachten... Nav klachten is het testen en dat mag een zelftest zijn
Dan volgt hetgeen ik al het geplakt vanuit rivm. Klachten en een positieve huisgenoot is quarantaine en na 5 dagen nogmaals testen. ( zoals ik het kan lezen op de sites van rivm en ggd)
Of het mag of niet, ik zou het niet doen. Bij ons werden de testen van huisgenoten ook pas na 3 en 5 dagen positief. We hadden eerder klachten en de dagen voor een positieve test kun je wel besmettelijk zijn, zeker met verkoudheidsklachten dus ik zou het zekere voor het onzekere nemen.
Hier mag het, en na al meerdere weken gemist te hebben, gaan ze hier ook als ze negatief zijn getest.
Ik zou het niet doen. Schoonvader was vrijdag verkouden en negatief, zaterdag positief. kans is wel groot dat jullie zoontje ook positief zal testen dus ik zou thuishouden
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb toch ook de juf maar een berichtje gestuurd en zij geeft aan dat hij weer welkom is als zijn klachten over zijn. Dus we houden het ff goed in de gaten en in de tussentijd blijft hij thuis.
Hier ook, dochter heeft amper groep 1 gehad (zou toen in januari beginnen...dat werd een pietsje later) vervolgens met verkoudheidjes een stuk of 20-25 schooldagen gemist van alleen groep 1. Nu zit ze in 1/2 en is er twijfel of ze naar groep 3 kan, dus die gaat met een negatieve zelftest met een snotter naar school. Wil dr zo veel mogelijk op school hebben zodat we na de mei vakantie een zo goed mogelijk besluit kunnen maken. (qua vaardigheden kan ze over, het is meer sociaal emotioneel/het kunnen blijven zitten op een stoeltje etc) Vertrouw ik t niet houd ik dr alsnog thuis maar die drempel ligt wel anders. (is wel een kind die al snel met dr luchtwegen reageert en dat lang volhoud, peuterastma historie)
Als het bekende klachten zijn, dan mag ze wel naar school. Bij een positieve huisgenoot én klachten niet.
Terug naar normaal mijn kids gaan dus naar school zolang ze niet ziek zijn. En testen doen we niet. Je bent al besmettelijk voor je positief test. Je bent altijd te laat. Met een simpele snotneus gaan ze hier gewoon naar school. Kleuters zonder snotneus is utopia