Ga net even boodschappen doen hier bij de Plus. Sinds gisteren hebben ze een nieuwe actie, bij elke 15 euro krijg je een Minion poppetje die je op de achterkant van een potlood kan zetten. Heel schattig en idd cool want ik ben dol op de minions Maar tot mijn verbazing zag ik toen ik bij de Plus aankwam, dat ze een rolcontainer aan de zijkant van het pand, naast de ingang hadden gezet, op de kant, als ware als dranghek voor de kinderen die iedereen die de winkel uitkomt aanspreken om die minions. Ik heb even staan kijken maar ze zijn ook gewokn ronduit opdringerig en eigenlijk gewoon onbeschoft, ze eisen zowat dat je je minions afgeeft als je de winkel uit komt, netjes vragen is het niet eens meer... Staan ze dan, met een groep van ik denk 15-20 kinderen. Ligt het nou aan mij of is dit gewoon asociaal? Ik irriteer me er mateloos aan... Het lijkt met elke actie van de supermarkt wel erger te worden. Ik heb dan zelf (nog) geen kids, nu zwanger van de eerste, maar ik weet wel dat ik de onze mee naar huis zou nemen en dat ie een week binnen kon blijven als ik hem daar zo zag staan.... Maar is dit dan iets waar de ouders geen weet van hebben of zijn er echt ouders die dit goedkeuren?
Oh dat is heel gebruikelijk bij de AH. Als ik iets niet spaar dan geef ik dat ook altijd aan de kinderen die netjes staan te wachten en niet lopen te schreeuwen dat zij het graag willen. Mijn kinderen mogen het niet en willen het gelukkig zelf ook niet.
Ik zou het mijn kinderen ook niet zo snel toestaan nee. Die gaan maar het gras maaien bij de buren in ruil voor minions, of wat het tegen die tijd ook mag zijn. Bedelen, of zelfs eisen bij vreemden vind ik niet echt fatsoenlijk. Ik denk dat sommige ouders er niets van weten, maar dat er ook zat zijn die het maar gewoon toestaan. Het is niet verboden, dus het kind mag het.
Wij hebben geen Plus, maar met acties bij de AH geef ik het ook altijd aan de kindjes die ergens achteraan staan zonder grote mond. Ik zou trouwens niet willen dat ons kind bij de winkel gaat bedelen om dat soort dingen. Inderdaad ontzettend onbeschoft. Soms staan er trouwens wel heeele jonge kindjes tussen hoor.
Dat vind ik een goede Mystiek, laat ze er inderdaad maar klusjes voor doen in de buurt... Dit waren geen hele kleine kindjes, denk allemaal zo 6-8+ en de ene de mond nog groter dan de andere, allemaal blèren als er iemand de winkel uit kwam...
Moet je voor de gein eens zo'n ding in de lucht gooien en kijken wat er gebeurd. Heb het eens gezien. Man man man, wat een gegraai Ik zeg altijd dat ik ze zelf hou. Geef ze vaak aan kinderen die ik ken en die er niet om bedelen. Mijn zoon is er nu nog te jong voor. Ik zou mijn zoon dat absoluut niet laten doen.
ik kan het ook niet uitstaan, en snap ook niet dat het toegestaan wordt, zeer appart. Bij mij zullen kinderen die daar staan het nooit krijgen, ik geef het altijd binnen de familie aan kinderen.
dit zouden mijn kinderen echt niet mogen. Ik vind het ook asociaal en ik begrijp echt niet dat er ouders zijn die dat gebedel (wat vaak ronduit onbeschoft gedaan wordt) wel tolereren.
Ik vind dat ook altijd storend als de kinderen onderhand zitten te bedelen voor die actie's. Persoonlijk geef ik het dus ook niet aan die kinderen, als ik een kindje in een winkelwagen zie zitten of zo, die zich netjes gedraagt, die geef ik het dan wel.
Ik begrijp ook echt niet dat die ouders niet ingrijpen....echt mocht ik ooit 1 van mijn kinderen zo zien staan dan mogen ze blij zijn als ze ooit nog een keer de deur uit mogen.
Het wordt inderdaad elke keer erger. Laatst bij de Albert Heijn een moeder die boodschappen ging doen, haar kids bij de deur neerzette en zei: 'Wel naar iedereen toelopen voor de kaartjes hè anders krijg je nooit iets als je daar zo blijft staan'. Mijn mond viel open van verbazing zo raar om dat dan ook nog als ouder te stimuleren!
Ik geef zulke dingen liever aan nichtjes en neefjes waardoor ze dit niet hoeven te doen. Sommige vragen het heel netjes en dan doe ik er niet moeilijk over.. maar als ze zeuren en irritant doen krijgen ze een preek van hier tot tokio..
Ik vind het gewoon bedelen. En no way dat mijn kind dat later mag. Als hij iets hebben wil kan hij er gewoon bij ons om vragen. Absoluut not done dat hij mensen lastig mag vallen met zoiets.
Nee ik snap dat ook nooit. Onze dochter heeft nu wel de leeftijd van de kinderen die er staan...maar ze mag er van ons niet gaan staan. Ik haal daar genoeg boodschappen en daar moet ze het mee doen. Op school kan ze dan ruilen. Bij ons is het de AH die in onze wijk staat. Daar staat ook de school...dus als er een rage is...dan is die ook altijd aanwezig bij de school.
Wat ik zo grappig vindt is dat iedereen zegt dat hun kinderen dat niet mogen. Maar toch staan er kinderen. Van wie zijn die kinderen dan? Of schrijven deze moeders niet op dit forum? Ot ik hou er ook niet van. Voel me er ook ongemakkelijk door. Als je de dingen zelf houdt wordt er bijna gedaan alsof je de gemeenste vrouw ter wereld bent. Mijn kinderen zouden dit ook niet mogen. Maar je hebt, als ze wat ouder zijn, ook niet altijd zicht op ze lijkt mij..??? (Mijn hummels zijn nog erg jong en ik dus onervaren op dit gebied )
Hier mogen ze ook niet bedelen, moet ik ook niet achter komen maar om nou te zeggen dat ze moeten werken voor zo,n dingetje me gaat me ook te ver. Wij sparen zelf dus ik geef ze ook niet af en verder krijgen ze wel eens van mensen die toevallig boodschappen hebben gedaan en van familie.
nou als ik weet dat er weer zo'n rage is en de mijne zijn ineens weg dan kijk ik daar wel 1 of 2 keer...die durven dat dan echt niet meer hoor
Geen last van... Zeg niet doe niet wil niet. Laat die kids. Doe er zelf vaak niet aan mee. Trouwens als er boodschappen pakketten tree sparen zijn zou ik ook graag achter een drang hek staan.
Hier staan er bij AH ook vaak kindjes, maar ze vragen het gewoon netjes. En het lijkt me sterk dat ze het bij jullie heel brutaal vragen, want ieder kind weet wel dat je dan niks krijgt. Jij ergert je eraan en dus vind je het brutaal, dat is wat anders. Ik geef wel altijd aan die kinderen, als we het zelf niet sparen, en ik zou het geen probleem vinden als mijn kinderen het ook zouden doen. Het is maar een geintje hoor, dat verzamelen.