Je gaat toch niet zitten schreeuwen naar zulke kleintjes.. Waar zit dan je verstand? Nee,ik vind het zielig.
Ze geloven dat huilen gezond is en dat het de slechte geesten verjaagd. Ze vinden het dus allesbehalve doelloos, zielig of triest. Ik zou het zelf ook niet doen, maar een beetje interesse in de achtergrond is soms wel handig.
Dat weet ik, al vind ik het gewoon doelloos. Dat ze zelf lekker gaan schreeuwen of huilen om geesten te verjagen ipv baby's te laten schrikken. Wat als we dat bij hen zouden doen? Maar dit gaat een discussie worden zo, dus never mind.
Die gameshows in Japan slaan ook nooit ergens op haha. Nee, ik vind het niet vermakelijk, dit soort wedstrijdjes. Aparte humor.
Dit. Als ze ons met zwarte pieten zullen zien zullen ze ook wel denken. Wat een rare mensen. Nederlandse kinderen schrikken net zo hard van de sint en of piet.
OMGGG DIE GEZICHTJES!! Ik zou een harde stoot aan die scheidsrechter geven, en die ouders lachen er ook gewoon om. Vreemd ritueel hoor.
Nou maar dat is heel wat anders. Kinderen zijn juist hartstikke blij om de zwarte pieten te zijn. Bij dat Japans ritueel laten ze het kind expres hard huilen.
Ja ik zeg toch ook ( dit) bij reactie van iemand anders. Alleen legde ik de vergelijking anders. Van hun zullen wel gek kijken met onze tradities. vind het ook onzin om kinderen express te laten huilen. Probeer wel begrip op te brengen voor een ons onbekende cultuur en dat is denk dit. Een heel groot onbegrip wat betreft cultuur. Zielig ja. Nodig nee. Begrip voor zo ver dat kan cultuur ja.