Man geen alcohol meer?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Myrthe, Mar 20, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. masu

masu VIP lid

Jan 5, 2010
    7,185
    0
    0
    Brabant
    Haha, wat een herkenbaar topic!
    Ik ben pas ruim 29 weken, maar ik heb 't onderwerp nu al besproken met 'm! :D
    Wij hebben ook nogal eens feestjes of iets wat met de bloemencorso te maken heeft (en daar wordt echt de nodige alcohol gedronken), vrijgezellenfeesten in april, bruiloft in mei....
    Dus ik dacht, we zullen 't er maar alvast over hebben.

Hij had besloten dat hij op 't laatste vrijgezellenfeest (dan ben ik zo'n 35 weken) nog ging drinken en daarna niet meer of in ieder geval niet meer dan 2 op 'n avond.
    Vond ik erg schappelijk van 'm!;)

2. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Hoezo arme vent :( :D ik moet 9 maanden al mijn wijntjes laten staan.... Ben geen verslaafde maar zo af en toe een lekker wijntje op zijn tijd heerlijk...

Er is eigenlijk ook geen man die zegt als hem gevraagd wordt een biertje??? En hij dan antwoord: "Nee mijn vrouw is zwanger" haha

3. star2

star2 Fanatiek lid

Jul 16, 2010
    1,641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Hihi, nee...zal niet veel voorkomen iid!;)

4. giraf

giraf Niet meer actief

Wij hadden afgesproken dat hij vanaf mijn verlof geen alcohol meer zou drinken (vanaf 36 weken)
    Dat doen we deze zwangerschap weer net zo.
    Al drinkt hij sinds de kleine er is al bijna geen alcohol meer....:D

5. Nina76

Nina76 Actief lid

Aug 6, 2009
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn man heeft zelf aangeboden geen alcohol meer te drinken sinds week 37 belanden. Hij noemt het zelfs gekscherend tegenover vrienden dat ie "vliezendienst" heeft haha. Tot nu toe heeft hij zich er keurig aan gehouden en gaat straks lekker met mij de "schade" inhalen als baby er is (alhoewel ik straks waarschijnlijk net na de bevalling wellicht toch anders denk over een glaasje champagne op de (hopelijk) goede afloop haha)

6. Bri

Bri Niet meer actief

Wij hebben hier nooit afspraken over gemaakt.
    Bij m'n eerste gingen we een paar dagen voor de uitgerekende datum naar een verjaardagsfeestje, daar dronk hij een paar biertjes en ik reed naar huis.

Mijn vriend drinkt zelden tot nooit alcohol, en voor de rest is hij heel praktisch ingesteld. Mócht het zo zijn dat ik naar het zkh zou moeten nadat hij iets gedronken had, dan had hij meteen een taxi gebeld of de buurman gecharterd. Hij is hierin nog principiëler dan ik: ook al heeft hij maar één glas gedronken, hij stapt niet meer achter het stuur.

7. Sahi

Sahi VIP lid

Apr 4, 2010
    5,186
    0
    0
    Dordrecht
    er kan altijd wat gebeuren waarvoor je met de auto weg moet, ook als je niet zwanger bent.
    wij (ik nu zeker niet) drinken thuis sowieso niet zo veel, 1 wijntje, 1 biertje, die hoeveelheden zeg maar, zeker niet zat en zeker nog in staat om auto te rijden.
    mijn vriend gaat bij feestjes nog wel eens over de schreef, maar sinds ik zwanger ben, is hij ook daar wat milder in, je weet maar nooit.
    ook voor de 37 weken kan er van alles gebeuren. vorig jaar heb ik een miskraam gehad en mijn vriend had nog geen rijbewijs. dus ik moest mijn moeder laten komen en dat deed ze gelukkig graag, maar had het graag samen met hem opgepakt.

en als er eenmaal kindjes zijn dan? Dan moet er toch ook altijd iemand nuchter zijn thuis, vind ik! Ik ben daar altijd heel voorzichtig mee hoor! Als hier kindjes logeren wordt hier ook niet gedronken, of 1 biertje hooguit!

8. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Daar gaat deze topic toch niet over, als ik aan het bevallen ben ben ik niet in staat om te rijden. Normaliter ben ik de bob en hij de genieter ;)

9. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Heeft hier niks mee te maken toch?
    Ik drink niet, maar als ik flink aan het puffen ben door de bevalling lijkt het mij niet verantwoord om te gaan rijden of wel ;).

10. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Ik heb inderdaad nu wel aangegeven dat hij rekening moet gaan houden met alcohol gebruik. Moet in het ziekenhuis bevallen en zoals het nu lijkt, binnen een half uur in het ziekenhuis zijn.

Dus de kroeg in gaan met vrienden stelt ie maar even uit totdat de kleine er is.

Ik heb me 9 maanden lang aan moeten passen en nu is hij ook aan de beurt ;)

Share This Page