Man geen begrip extreem misselijk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Romy1234, 19 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Herkenbaar wel, ik was tijdens de zwangerschap van mijn jongste heel misselijk en het was met medicatie iedere dag doorploeteren, ik gaf niet meer over maar continu misselijk is echt heel naar. Mijn man kon het niet altijd goed verdragen, en ik vond dat natuurlijk ook echt vervelend.
    Hij heeft dit jaar 8 weken in bed gelegen met veel pijn, waardoor alles op mij neer kwam. Na weken lang én hem verzorgen én alles voor de kinderen doen én het volledige huishouden, plus de zorgen over zijn gezondheid (waardoor ik ook heel slecht sliep), maakte ik soms ook domme, botte opmerkingen... Tijdens mijn zwangerschap zat er bij hem ook van alles ‘onder’; vermoeidheid, spanning, zorgen.

Neuzeke vindt dit leuk.
  2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.650
    27.301
    113
    Vrouw
    @Nina Sanders hebben we dezelfde man? :p ik maak ook maar 4 uur per nacht en meneer klaagt over moe zijn haha
    (Oke man is ook mijn mantelzorger dus snap t ook wel wel, maar t valt niet altijd goed als hij zeker 3 uur meer slaapt en dan wel erover piept)

Overigens heeft mijn schoonmoeder de zakdoeken van haar man gewoon weggegooid, ze was het spuugzat dat meneer klaagde over zakdoeken en hij deed t mooi niet zelf. Ze heeft daarvoor in de plaats pakjes zakdoeken gekocht en in de kast gelegd haha. Opgelost :p vond hij het leuk? Nee. Boeide mijn schoonmoeder dat? Nee hahahaha
    En nu is hij er blij mee

RachelleNM en Nina Sanders vinden dit leuk.
  3. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Nou, hoop niet dat we dezelfde man hebben :roflmao:

En wat is dat toch met die zakdoeken?
    Ik denk dat mannen het gewoon ook heel moeilijk vinden om zich goed in te leven in zwangere vrouwen. De een doet wat makkelijker iets extra's (uit zichzelf) dan de ander, maar dat zegt niks over dat ze het ze niet aantrekken of niet bezorgd zijn, laat staan dat ze echt begrijpen wat we door maken soms. Lastig is dat soms wel :)

4. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.650
    27.301
    113
    Vrouw
    Mannen moeten ook niet teveel meeleven, Couvade syndroom heet dat. Lijkt mij helemaal erg brrr. T is ook iets geks zo'n zwangere vrouw eigenlijk.

En mannen en de stoffen zakdoek, echt geen idee! Zie vrouwen er zelden mee. In de zorg incidenteel vrouwen ermee maar praktisch elke man zo'n ranzige snotlap brrr

5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Mijne niet hoor. Die pakt gewoon een stuk keukenrol :thumup:
    Bovendien verbied ik zakdoeken hier in huis. Verkouden of snot? Papieren zakdoeken verplicht die niet in broekzakken worden gestopt. Gelijk weg ermee. Dat is anders gewoon vragen om virussen over te dragen en elkaar aan te steken! :thumup:

6. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Hihi hier moest ik toch even om lachen! Moest ook aan mn vader denken met die zakdoeken, dat die nog worden gebruikt. Kooptie toch lekker papieren zakdoekjes?

Maar los van dat heel erg k*t als je man zo doet! Mijn man was bij mn 2e zwangerschap ook n beetje van " andere vrouwen lopen ook door als ze misselijk zijn", maar toen dat verkeerd afliep had hij daar toch wel spijt van denk ik. Nu gaat t stukken beter gelukkig. Niet de ideale man hoor helemaal niet, maar iig geen gezeur als iets niet gedaan is ofzo.

7. Apie1

Apie1 Niet meer actief

Hoe is het gesprek gegaan ts?

8. Romy1234

Romy1234 Actief lid

16 sep 2017
    486
    339
    63
    Vrouw
    Een echt gesprek is nog niet geweest. Op de een of andere manier lijkt hij wat in te dimmen. Hij gaf vandaag aan dat als t me niet zou lukken, hij deze week wel wilde poetsen en hij bood ook aan me naar de scholing te brengen volgende week zodat ik niet zolang auto hoef te rijden. Dus t gaat de goede kant op. Hopelijk gaat t zo door en zijn er geen serieuze gesprekken nodig.

Deel Deze Pagina