Mijn man zijn familie houdt elk jaar familie weekend. Vorig jaar was ik bijna 35 wk zwanger en hebben we besloten om alleen even overdag te komen ( ze zaten dicht bij waar mijn moeder woont ) Omdat ik me totaal niet lekker voelde zijn we maar 3 uurtjes geweest en toen weer naar mijn moeder gegaan. Niks aan de hand. Tot dat we eergisteren een berichtje kregen dat we nog 50 euro moesten betalen voor vorig jaar.. Waarop mijn man vraagt 50 euro waarvoor? Werd er eerst gezegd voor het eten dus mijn man gebeld van joh we hebben niet mee gegeten we kwamen om half 1 aan en zijn om 3 uur ofzo weer weggegaan. Toen was het van ja maar iedereen die 1 dag komt betaald dit. Nou zegt mijn man wij zijn er hoog uit 3 uur geweest dan betalen we wel 25 euro. En toen was het jaa maar heel veel mensen hebben afgezegd dus vandaar dat jullie 50 euro moeten betalen. Mijn man heeft gezegd dat we of 25 euro betalen of niks. En toen vonden ze ons onredelijk. Maar naar ons idee zijn we best schappelijk toch?
Ik vind t helemaal niet onredelijk van jullie. Lijkt mij niet jullie probleem. Snap dat ze het vervelend vinden, dat veel mensen hebben afgezegd, maar lijkt me niet jullie probleem.
Ik vind 25 euro zeker weten schappelijk, zelfs nog veel geld eigenlijk. Maar er lijkt niet echt ruimte voor discussie of begrip vanuit de familie. Ik denk dat ze sowieso kosten hebben gehad en ze nu zelf met die rekening zitten. Ik persoonlijk zou het deze keer betalen maar een volgende keer daar proberen met z'n allen afspraken over te maken over hoe om te gaan met annuleringen.
Ja en nee. Vanuit jullie standpunt zeg ik ja, want je bent er immers maar kort geweest en jullie hebben niet gegeten. Maar.... draai het eens om? Jullie organiseren iets, gaan uit van een bepaald aantal mensen, en blijven uiteindelijk met een heel hoog rest bedrag zitten...das lullig, want wie gaat dat betalen? Hadden jullie van te voren gemeld dat jullie niet mee zouden eten? Was er een opgeeflijst?
Ik vind van wel! Je hebt niet eens eten gehad. Waarschijnlijk drinken met iets lekker? Ik had al gezegt dat ik niks zou betalen lol Dus dat je 25 euro wil geven voor wat drinken vind ik nog HEEL schappelijk! En so what dat er veel mensen niet zijn geweest. Hoeven jullie toch neit voor op te draaien!
Ik vind jullie niet onredelijk. Voor die paar uurtjes zou ik ook geen 50 euro neer leggen. 25 euro is een mooie tegemoetkoming.
Persoonlijk vind ik jullie niet onredelijk nee. Zeker niet na het argument, ja maar heel veel mensen hebben afgebeld, dus voor jullie is het nu 50 euro. Dat komt op mij neer alsof o.a. jullie moeten compenseren voor het helemaal wegblijven van anderen. Uiteindelijk is het natuurlijk niet vreemd dat jullie korter zijn geweest, gezien jullie situatie van dat moment. Daarbij komt die rekening een jaar na dato?????????? Misschien een idee voor de organisatoren om van te voren na te gaan wie wel en niet blijft eten, dan komen zij ook niet meer voor vervelende situaties te staan in het vervolg. En misschien ook van te voren kenbaar maken dat er kosten aan verbonden zijn.
Ligt er toch ook aan of zij op jullie gerekend hebben. Hebben ze voor jullie ingekocht omdat zij dachten dat je de hele dag zou komen, of niet?
Oh ja we hadden inderdaad van te voren aan gegeven dat we alleen overdag zouden komen dus niet bleven slapen enzo. En miepje we gaan dit jaar dus ook niet mee.. In eerste instantie niet omdat we sowieso geen zin hadden maar nu al helemaal niet door het gezeur. En dat ze met de rekening zitten ja het is lullig idd maar daar kunnen wij natuurlijk niks aan doen.
Mja probleem is dat je vantevoren inkopen doet. Afgemeten aan het aantal mensen. Dus betaal jij niet... Dan moet de organisator het uit eigen zak bijleggen. Daar zit diegene niet op te wachten denk ik zo. Aan de andere kant is jullie redenatie ook niet heel vreemd. Ik zou als ik het zou organiseren en dit jaar dat weer zou doen.... (en jullie komen weer) het proberen een beetje te verrekenen. Zeker met een grote familie moet dat kunnen. Niemand die erbij inschiet en niemand die een enorm bedrag betaalt voor 3 uurtjes aanwezigheid waarbij je vast ook weinig hebt gegeten en gedronken als je je niet lekker voelde.
Zijn daar van te voren geen afspraken over gemaakt?? En zo ja dan betalen, zo nee beetje gek dat ze daar een jaar later pas mee komen. Overigens vind ik 50 euro veel geld voor een paar uurtjes waarin je niet eens gegeten hebt.
Ik vind de 25 euro al heel schappelijk. Kom op zeg nu nog even geld komen halen terwijl jullie maar zo kort zijn geweest.. Belachelijk zeg.. Hadden ze het maar beter bij moeten houden.
Het ligt er een beetje aan. Hebben jullie je opgegeven (en wisten jullie dat er eten etc georganiseerd zou worden?) en wisten jullie dat er kosten aan verbonden waren? Ze hebben kosten gemaakt, en eerlijk zullen alle mensen die zich hebben opgegeven ze delen. Dus ook de mensen die hebben geannuleerd. Hebben die mensen netjes betaald, ondanks hun afmelding (als je te laat bent met afmelden maak je kosten omdat bijvoorbeeld een cateraar het eten heeft ingekocht) dan is het onredelijk. Maar ik vind het onredelijk om deze mensen te ontzien omdat ze het helemaal af laten weten en dan de mensen die wel wat moeite doen opzadelen met een onredelijk bedrag tov de tijd die ze zijn geweest.
En als ze door beter hadden geïnventariseerd van te voren, wie komt er met eten, blijft overnachten, of komt (zoals jullie) zomaar even langs, hadden ze alle kosten beter kunnen incalculeren en hadden ze dus niet met een restbedrag gezeten. Is toch ook heel normaal dat je, wanneer je zoiets organiseert, bijhoudt voor hoeveel man het uiteindelijk zal zijn?! Nee, ik vind jullie nog heel redelijk, zeker gezien jullie toch nog die 25 aanbieden.
Nou het is zo dat als je van ochtend tot avond blijft ( dus ook avond mee eet ) Dan betaal je 50 euro. Wij hebben gezegd we weten niet of we komen reken er niet op. We zijn toch even geweest ff gezicht laten zien. En hebben sowieso niets gegeten. Wel wat gedronken maar ook niet overdreven veel. Nu hebben wij dus niet mee gegeten dus vind ik 25 euro best schappelijk.
Ok dan vind ik het helemaal gek dat ze toch op jullie gerekend hebben. Hun schuld en dus vind ik het heel schappelijk dat jullie die 25 euro willen betalen. En een jaar later vragen, ze hebben het dus niet eerder gemist.