mamapoes doet boos tegen haar kitten...

Discussie in 'De lounge' gestart door siriel, 5 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Oh nee.. ik weet niet wat er aan de hand is.. Onze mamapoes Angel die helemaal gek is met haar jong Jack van nu 10 maanden, kan hem sinds vanochtend niet meer luchten of zien.
    Wij zijn een week op vakantie geweest en toen we thuis kwamen waren ze beiden erg blij. Onze oudste dochter was thuis gebleven en er was verder niets geks voor gevallen. Zaterdag en zondag is ons ook niets geks op gevallen, ze spelen en eten samen, en slapen samen.
    Gisterenavond lag Angel bij mij op schoot en ze krabde steeds aan haar oortje, dat viel me gewoon echt op.
    Vanmorgen kwamen we beneden, en normaal liggen ze beiden nog te slapen, en komen dan direct naar mij toe. Maar nu waren ze al wakker, en Angel gromde steeds naar Jack ook blazen enzo. Terwijl hij niets deed.. Hij kijkt echt met zo'n gezicht van mama.. wat heb ik gedaan..?? Als hij toenadering zoekt dan slaat ze hem gewoon. Gedrag wat we van haar totaal niet kennen.
    Het viel ook op dat ze steeds met haar koppie schud en krabt aan haar oor.
    Ik had Jack in de woonkeuken gelaten met de deur dicht zodat Angel wat rust kreeg.
    Ze lag op de stoel, maar ging constant blazen en een raar geluid maken, gewoon naar niets.

Ik heb natuurlijk de dierenarts al gebeld, en kan er vanmiddag terecht. Ik denk dat ze pijn heeft.
    Maar ben ook meteen bang dat ze ineens niets meer van Jack wil weten, of zou dat kunnen door de pijn?
    Ik kan haar wel aaien, maar ze loopt wel snel weg, ze vindt het niet fijn. Terwijl ze normaal gesproken de hele dag aan mij vastgeplakt lijkt te zitten.. Ik vind het zo zielig, ook voor Jack..Ze kroelen normaal gesproken zo graag samen.
    Ik hoop dat het snel weer goed komt, heb er gewoon buikpijn van..
    Iemand hier ervaring mee??

2. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Kans dat ze idd iets richting oorontsteking/oormijt/vieze oren heeft en daar wordt je sago van.

Maareh daarnaast is het gewoon een dikke vette puber! Geen kitten meer. :roflmao: en die mag ook best eens op zn plek gezet worden.:D

3. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw

Normaal gesproken wordt hij ook echt wel eens op zn plek gezet door zn moeder. Maar dit is iets heel anders..als hij langsloopt op 3 meter afstand dan blaast ze al en gromt hard. Heel apart..

Ik denk ook iets met dr oortjes.. Ik hoop zo dat ze straks weer lief worden voor elkaar..

4. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.192
    1.053
    113
    Vrouw
    Ik denk idd dat ze pijn heeft, herken t wel van Mn hondjes. De oudste gaf de jongste laatst zon harde mep... ze bleek ontstoken kies te hebben... nu zijn ze weer beste maatjes.

5. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ahh wat zielig.. Fijn dat ze nu weer prima samen gaan.
    Mijn man zei ook al maak je niet druk joh.. maar ik zou het echt verschrikkelijk vinden als ze elkaar niet meer kunnen luchten of zien..:cry:

6. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het klinkt alsof het gewoon een reactie op pijn is.

7. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    Bij ons is het juist andersom, als de 1 ziek is valt de kat die gezond is de zwakste aan. Kan het niet zo zijn dat de kitten feilloos door heeft dat de oudere kat ziek is en denkt; '' nu kan ik de baas spelen omdat jij nu op dit moment zwakker bent.''

8. Emihan

Emihan Actief lid

18 aug 2015
    474
    68
    28
    Klinkt idd als oorpijn. Mijn kat schudde en krapte ook de hele tijd aan zijn oor en vertoonde ook raar gedrag naar katten en mensen. Die bleek een fikse oorontsteking te hebben. Dat blazen naar haar kitten is een reactie op pijn. Ze zal echt niet lekker in haar vel zitten. Arm beestje, hoop dat ze er snel vanaf is.

9. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Nee ik merk dat hij echt lekker bij zijn moeder wil liggen of haar wil wassen en zij blaast en gromt naar hem en mept hem weg. Hij zit gewoon verslagen in een hoekje te kijken van wat is dit???!

10. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ahhh wat sneu! Ja ik denk zelf ook dat het zo iets is. Ze ligt nu lekker te slapen in het zonnetje, maar af en toe springt ze op schreeuwt hard, en schud met haar koppie en krabt aan haar oortje.. Zo zielig..Moet er over 45 minuten zijn. Hopelijk kunnen ze haar helpen. Echt zielig, voor haar natuurlijk, maar ook voor haar kleine vent..

11. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    succes bij de dierenarts.
    Hier reageert onze poes zich ook af op de katers als er iets is. De katers doen helemaal niks, maar het is haar uiting van frustratie

12. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Het kan natuurlijk prima van oorpijn zijn. Maar het is ook niet ondenkbaar dat moeder zoon gewoon niet meer in haar buurt wil hebben. Wij hebben vroeger wel eens een nestje gehad en 1 jong gehouden. Nou, op een gegeven moment kon moeder haar jong niet meer luchten of zien. Ik ben geen kattenexpert ofzo, maar wellicht dat het in de kattenwereld normaal is dat een jong op een bepaald moment zijn eigen weg gaat en als dat niet gebeurt dat moeder hem dan in ieder geval niet meer om zich heen wil hebben.

13. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Nee het is totaal niet in de zin van dat Angel Jack niet meer in haar buurt wil hebben, die gedragsverandering vindt niet plaats in 1 nacht ofzo lijkt mij.
    Ik ben bij de dierenarts geweest, en zij zei direct toen ze Angel in dr mandje zag zitten dat ze pijn heeft. En inderdaad een ontstoken oortje.. Ze heeft beide oortjes schoongemaakt, er zat ook oormijt in, behandeling voor mee, ik heb ook een behandeling voor Jack meegekregen gekregen. Ze heeft een injectie met pijnstilling gehad, en een antibiotica kuur meegekregen.
    Ze zit nu in haar mandje bovenin de krabpaal, en af en toe begint ze te schreeuwen en blazen en vliegt als een dolle door de woonkeuken heen...Echt zo zielig!! ik hoop dat de pijn snel minder wordt..
    De dierenarts zei al, ze is ziek en heeft gewoon geen zin in dat gedoe om zich heen van Jack of wie dan ook. Dat trekt straks vast weer bij.
    Ze zijn normaal gesproken zo close met elkaar, hoop dat het snel weer als vanouds is.

14. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Ah nou, fijn dat ze wat voor de pijn heeft gekregen. Beterschap voor de poes. Hopen dat ze snel weer vriendjes zijn.

siriel vindt dit leuk.
  15. abdomen

abdomen Niet meer actief

Achh gossie arme poes!
    Ik hoop dat ze gauw opknapt.
    Hoe lang duurt het voordat de antibiotica gaat werken?
    Sterkte met het diertje :(

16. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Wat zielig, goed dat je zo snel de dierenarts hebt ingeschakeld. Hoe is het nu, knapt ze al op?

17. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.192
    1.053
    113
    Vrouw
    Beterschap hopelijk knapt ze snel op!

siriel vindt dit leuk.
  18. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ik heb geen idee hoe snel dat aanslaat, ik moet de kuur wel afmaken in ieder geval

19. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ja, ik zag direct dat er iets niet in de haak was ik heb haar nog nooit zo gezien..
    Vanmorgen kwam ik beneden en ze lagen apart van elkaar te slapen. Jack kwam mij meteen begroeten, en toen ik ging zitten kwam Angel meteen op schoot liggen, op haar rug en pootjes omhoog. Ik heb haar nog niet aan haar oortje zien krabben, en ze lijkt een stuk rustiger.
    Ik moest vanmorgen de antibiotica geven, en verstop dat in wat natvoer (dat krijgen ze normaal niet) dus dat gaat goed. Toen liepen Jack en Angel helemaal tegen elkaar aan te schuren staartjes in elkaar zoals vanouds en te mauwen om het lekkers dat er aan kwam.
    Dat is dus positief.
    Alleen als Angel hier lekker op een kussentje ligt en Jack komt bij haar snuffelen of wil bij haar liggen, dan blaast ze naar hem, en hij druipt af..
    Ik hoop dat dat nog wel bijtrekt want dat heeft ze nooit gedaan. Maar ik denk dat ze gewoon nog niet helemaal fit is, en even geen zin in hem heeft.

Ysabella, dina88, Kangerootje en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Nu ze ab krijgt zal ze vast snel opknappen hoor! Krijgt ze ook nog pijnstillers?

Deel Deze Pagina