Hallo, Vandaag brief van belasting mogen ontvangen of ik binnen twee weken jaaropgaves wilde opsturen van het gastouder bureau. Nu is het zo dat het gastouderbureau failliet is en nooit een jaaropgave opstuurde. Deze stonden op je profiel. Nooit opgeslagen, vergeten, het stond in de planning. Dus watkan ik nu nog doen bij de belastingdienst? Ik kan betalingen laten zien, ik weet start en einddatum, inschrijfnummers. Ook weet ik de bureaukosten en gastouder uur prijs. Hoeveel uren het zijn etc. Kan ik zelf het op papier zetten,.met de verwijzing naar copy bankrekening? Het bureau is failliet, dus er zullen geen copy s kunnen worden aangevraagd. De laatste overachrijving is gedaan door een nieuw gastouderbureau. Zouden hun mij kunnen helpen?
Ik ben met gobzebra verder gegaan. Die jaaropgave kan ik nog wel krijgen denk ik zo. Maar flexmoeders ia failliet
Goh flexmoeders failliet? Ik heb via hen bij mrnosey gezeten en die was ook van flexmoeders. Verbaasd mij niets dat die ook failliet zijn gegaan. Bij mrnosey kan ik nu nog steeds op de persoonlijke pagina van die jaaroverzichten halen
Is het misschien een optie om even alle uitbetalingen op een rijtje te zetten? Bij mij kan dat gewoon door bij internetbankieren (van ING) even te zoeken op een tegenrekening en dan krijg je een heel overzicht van betalingen. Dan heb je in ieder geval je verdiensten op een rij. En anders even de belastingdienst bellen of ze weten hoe je dit kan oplossen.
Failliet of niet, elk bedrijf moet zijn administratie 7 jaar bewaren. Dus je kunt het gewoon opvragen.
Maar de vraag is bij wie ik dan moet wezen voor de jaaropgave. Flexmoeders geeft geen mogelijkheid meer om op de persoonlijke pagina te komen. De uitdraai van betalingen heb ik al aangevraagd. En de laatste betaling is gedaan door een andere gob. Maar is een overzicht, eigen gemaakte jaaropgave van mij dus, inlc betaling bewijs afdoende? Het ergste vond ik dat ze dat vlak voor het weekend versturen, ik ben letterlijk ziek van deze stress.
hoe dan?? want ik zit met ong hetzelfde er is niks gevraagd door de belasting maar dat kan nog gebeuren. ons kdv is overgenomen dus ook eerst failliet verklaard. zelfdr werknemers nog daar,maar ze zeggen van. ja wij zijn nu een ander bedrijf en niet meer ...... we hebben niks meer van (vorige eigenaar) als de belastig vragen heeft kun je een contract laten zien,betalingen en ze mogen mij bellen met vragen(dus administratie)
Dan loop je misschien wej hetzelfde probleem. De opvang is overgenomen dus op dat moment is een nieuw contract ingegaan. Dan zit je dus met 2 jaaropgaves. Wij hebben er 3, 2 opvraagbaar en 1 failliet. Ik weet niet hoe de belastingdienat hiermee opgaan.
van de nieuwe natuurlijk wel een opgave gehad,maar de bd snapt toch ook wel dat wij er niks aan kunnen doen(hoop ik)
Wij hebben dat ook al eens gehad. Toen idd uitdraai van alle betalingen en overzichten die we wel hadden. Vermeld dat het gob failliet is, en we dus geen beschikking hebben over andere gegevens. erbij vermeld dat we alles mondeling toe willen lichten. Toen hebben ze ons gebeld.
Zijn de gegevens niet via de curator op te vragen? En anders gewoon maandag de belastingdienst bellen en uitleggen wat er aan de hand is, er zijn dan vast wel mogelijkheden.
belastingdienst is niet zo meegaand hoor, WIj hebben een zelde probleem, zoontje zat op een KDV waar de eigenaar tevens een van de medewerkers was en die is dus veroordeeld voor misbruik, gevolg bedrijf op de kop, zijn vrouw heeft administratie nooit afgemaakt ingeleverd of wat dan ook. ze weigeren elke vorm van medewerking tot het overhandigen van een jaar opgave, gevolg wij mogen nu 2300 euro terug betalen van de opvang. wij hebben al bezwaar alles gemaakt. je kan het zonder jaar opgave op je buik schrijven. zelfs de belanstingdienst heeft getragt contact te krijgen met het opgeheven kinderdagverblijf maar ook hun weigeren ze medewerking. helaas. Bij ons valt het nu onder de WSNP omdat we daar al in zaten en dit is voor ingang WSNP, maar anders waren we mooi de sjaak. terwijl we er recht op hadden en eigelijk zelfs meer omdat we het altijd lager hebben aangehouden, (dus zelf meer kosten gedragen hebben om safe te zitten)
Maar als je kunt aantonen dat je hebt betaald? Enhier is de laatste betaling door het andere gob uitgevoerd. In combinatie met die gob en bewijs betaling moet er toch wat gedaan worden, ik ga toch geen geld.zomaar door een gob laten afboeken.
En hoe moet de gastouder dan aantonen hoe zij aan de.betaling komt dan? Deze.moet toch ook aangifte doen? Dan zien ze zoveel uren gewerkt onder gob die en.die. ????
Dobbel dit vind ik wel heel erg raar zeker aangezien het bij iemand hier boven wel goedgekeurd is. Bij ons betrof het geen failliete gob en kdv maar een werkgever en loon, maar dus ook de loonstroken en jaaropgave. Ze waren juist heel erg meedenkend.