man heeft diagnose adhd, kinderen?

Discussie in 'De lounge' gestart door odet, 27 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Op dit moment is dat nog niet zinvol en ik zou liever hebben dat leerkrachten met een open en onbevooroordeelde blik naar mijn kind kijken: leerkrachten zijn geen psychiaters en noemen iets al snel ADHD als het om hele andere dingen gaat.
    Ik zou het voor jezelf in de peiling houden en als er op school problemen ontstaan rondom concentratie en het verwerken van prikkels en informatie, wel met school overleggen wat verstandig is.

    Verder: er is recent onderzoek gepubliceerd over ADHD en voeding, een onderzoekster van de UvA of de VU, (weet ik even niet meer), heeft aangetoond dat de problemen in het overgrote deel van de gevallen verdwijnen als onderzocht wordt op welke voeding er gereageerd wordt en er vervolgens een dieet gehouden wordt. Ik zal later de link die ik heb even opzoeken, maar als je googelt, kom je er zelf ws ook wel op :)
     
  2. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Ook mijn man heeft trouwens ADHD. Wij denken bij zijn dochter wel kenmerken van ADD te zien.
    Bij ons dochtertje tot nog toe geen dingen die ons zorgen baren: ze is beweeglijk en actief, en als we haar roepen, dringt dat niet altijd direct door.
    Tja, ik vind dat vooralsnog erg bij de leeftijd passen. Het is, bij deze mate, pas te zien of het om een stoornis gaat, als een kind de leeftijd bereikt waarop leeftijdsgenootjes het allemaal wel kunnen en jouw kind nog niet. Enkel bij de extremere vormen van ADHD kun je de diagnose al heel vroeg stellen of iig rekening mee houden...
     
  3. Mayon

    Mayon Niet meer actief

    Hier een link uit een christelijk familieblad, staat de bron ook onder.

    Terdege.nl
     
  4. zilvervosje

    zilvervosje Fanatiek lid

    30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    wat naar dat jullie juist zoveel moeite hadden om de goede diagnose te krijgen. Wel fijn dat de school er zo goed mee omgaat! Het lijkt me heel rot om als vervelend bestempeld te worden terwijl je er niks aan kan doen.
     

Deel Deze Pagina