De gemiddelde man interesseert zich inderdaad niet voor zulke dingen en zij zullen het straks, als ze de deur uit zijn, ook weer vergeten zijn. Dus maak je nie te veel zorgen. Staat de naam 100% vast? Ik had namelijk voor de eerste al een naam, en toen heb ik voor een andere gekozen. Bij de tweede evenzo. Nu denk ik erover de derde alsnog zo te noemen. Eerst maar even afwachten hoe deze zwangerschap loopt. P.s. ondertekst klopt nie, maar ik vertik het om m aan te passen totdat ik de echo heb gehad a.s. woensdag.
Om deze reden wil ik het geslacht niet weten. Mijn man heeft de meisjesnaam die we hebben er al uitgefloept in aanwezigheid van mijn zus. Ze heeft beloofd het niet verder te vertellen al probeert ze nu de jongensnaam van hem los te trekken.
Ik woon in het buitenland, en toen mijn buren wisten dat ze een meisje kregen hadden ze direct verteld hoe het kindje ging heten, en zo praatten we de laatste maanden niet meer over baby maar over baby met de naam
Hier is dat ook (woon in Frankrijk). Heel normaal om gewoon de baby alvast bij de naam te noemen, en iedereen vraagt er bij ons ook steeds naar. Ik wil absoluut niet dat iemand het weet dus ik blijf de hele tijd zeggen dat het geheim is, vriendlief doet mee maar hij heeft er wel meer moeite mee (ik heb m al een stomp verkocht toen ie aan iemand zei hoeveel lettergrepen het waren ). Maar sommige mensen proberen het toch de hele tijd nog. Ik snap dat niet zo.. dan is er toch totaal geen verrassing meer bij de geboorte. Ben nog steeds bang voor de dag dat mijn lief de naam verklapt aan iemand, want wij noemen haar thuis ook al vaak bij de naam. Maarja nog maar max 9 weken volhouden, het gaat al 14 weken goed *klopt af*
haha mijn man kan het niet eens geheim houden! Die is zo enthousiast dat die het aan iedereen moet vertellen.. wat ik helemaal niet leuk vind!
Ohhhhh wat erg. Hihi, hier was ik de boosdoener. Tijdens mijn zwangerschap zong ik al volop liedjes voor onze kleine meid met NAAM erbij. Zit ik bij mijn moeder en ik zei echt iets egen haar met NAAM. Whaaaaa, kon mezelf wel voor mijn kop slaan. Niemand had het gelukkig gehoord
ow, wat jammer zeg! Ik heb wel een idee hoe je je voelt. Wij houden het geheim. Het ging erg goed, totdat vanavond mijn man zich zeer duidelijk verspreekt in de 'kleur' van het geslacht :x Hij ging zichzelf ook nog eens uitgebreid zitten verbeteren... zeer duidelijk dus.... Ze zei; ik doe net of ik niets gehoord heb... Ik ben nu dus wel heel erg teleurgesteld en ook een beetje boos op hem. Hij vind het zelf ook jammer, maar vind het uiteindelijk ook weer geen ramp. 'Het zijn maar 2 mensen' zegt hij dan. Ik kan wel janken... Hoop dat dit gevoel snel over is en dat ik het minder erg ga vinden. Baal nu echt ontzettend
Bij ons is het nog vreemder gegaan mijn moeder kwam op bezoek en ze was heel stil en opeens zei ze uit het niets heeft jullie naam voor de baby zoveel letters ik zo ja. Ze zei is het toevallig ..... ik zo jaaaaa Hoe weet jij dat!!! Ze schrok er zelf van en begon te huilen en te hyperventileren maar ze kreeg de naam binnen zodra ze bij ons was Heel vreemd maar daarna heb ik zelf en mijn man ook een paar keer de naam uitgesproken als we het over haar hadden omdat we thuis haar continu bij de naam noemen Niet zo handig mijn vader moeder zusje schoonmoeder 2 vrienden weten het al vind het eigenlijk helemaal niet leuk.
Mijn tante heeft zich ook versproken tegen mij een aantal maanden terug. Ze noemden de kleine meid thuis ook al bij de naam en op een gegeven moment begon ze tegen mij te praten over Anisa. Ik wist dus meteen genoeg maar ik dacht vraag toch nog maar even wie die Anisa is "Wat? Zei ik echt Anisa? Kuuuutttttt!" hahaah
ow dat is wel gemeen om dan ook nog eens te vragen wie Anisa is Vooral als je weet dat diegene dat eigenlijk niet wil zeggen, en ze het zelf niet eens in de gaten had. Vind ik niet zo aardig van je.. sorry...
Ik dacht laat ik hier weer eens even kijken en zie dat er best veel per ongeluk de naam of het geslacht hebben verklapt, hihi. (of eigenlijk helemaal niet hihi, want zo leuk is het natuurlijk niet als het je net overkomt...). Maar ik moet wel eerlijk bekennen dat mannetje en ik nu min of meer quitte staan . Ik was van de week bij een van mn beste vriendinnen toen we het over babynamen in het algemeen hadden (zij heeft twee maanden geleden een zoontje gekregen) en zij zomaar 'out of the blue' vroeg: "heet jullie dochtertje X?" . Ik was zo verbaasd dat ze gelijk aan mn gezicht zag dat het zo was en nu weet zij het dus ook. Kennelijk had ik de naam jaaaaaaren lang geleden al een keer genoemd toen we het over leuke meisjesnamen hadden, maar dat was ik allang vergeten. Gelukkig weet ik zeker dat zij het voor zich gaat houden.