vlooien!

Discussion in 'De lounge' started by zilvervosje, Sep 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

Jul 30, 2009
    3,133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Wij hebben drie katten (half lang haar). Het zijn ontzettende schatten, maar sinds een jaartje kunnen ze ook naar buiten (we zijn net verhuisd), en dan nemen ze ook beestjes mee. Vlooien dus! :$
    We hebben ze de afgelopen drie weken al drie keer vlooienmiddel gegeven en de bank en stoffen bekleding helemaal ondergespoten met anti-vlooien spray, en met een vlooienkam gekamt. En we stofzuigen bij de vleet. En nog hebben we vlooien... ik wordt er moedeloos van!
    We zijn best schoon op onze katten, ze zijn verder gezond en goed doorvoed, en we hebben er alles voor over.

Weet iemand alsjeblieft iets tegen die vlooien? Ik weet het echt niet meer. Vannacht lagen we wakker van de jeuk, nadat een van onze katten naar boven ontsnapt was. Ze mogen eigenlijk niet boven komen.

2. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik heb weleens gelezen dat vlooien immuun geworden zijn voor dat vlooien spul!
    Wel erg vervelend lijkt mij die rot vlooien

3. valhalla

valhalla Niet meer actief

Als je hebt gestofzuigd en alles met anti vlo hebt behandeld, ook je stofzuigerzak weggooien en vlooienspul in je stofzuiger spuiten. Die eitjes blijven anders gewoon leven en kunnen nog maanden later weer uitkomen. En stofzuig goed bij plinten en andere kieren die je normaal zou overslaan.

Program (of hoe het tegenwoordig heet) werkt trouwens erg goed, alleen helpt het niet tegen een reeds bestaande vlooienuitbarsting. Maar wel preventief dus.

We hadden het een paar jaar terug ook, gelukkig was het opeens over. Onze katten mochten daarna ook niet meer boven komen. Was even een weekje lastig, maar daarna waren ze het gewend. M'n ma deed vroeger wel eens 's nachts een kaars neerzetten naast een bakje azijn ofzo? Dat trok ze ook wel aan en dan verzopen ze. Ik zal eens kijken of ik er iets over kan vinden...

Hopelijk ben je er snel vanaf!

4. alecia

alecia Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    2,295
    17
    38
    student
    drenthe
    voor een vlooienramp in de binden gebruiken bij dus beaphar anti conceptie en gewoon de vlooientabletten, daarna even sprayen, een weekje lang elke avond beneden insprayen en 2 x per dag stofzuigen en klaar is ikke met vlooien.

Oja vlooien zijn besgt netjes hoor, een hond die in de modder heeft liggen rollen hoeven ze niet:p Zijn nt luizen.

5. MyLovely

MyLovely Niet meer actief

hoihoi!
    Ik heb in mijn studentenhuis eens een uitbarsting gehad!
    Slaapt niet erg lekker!
    Maarreh... Inderdaad regelmatig sprayen en zuigen en alles, en de stofzuigerzak moet ECHT weg (kost je 5 praktisch lege stofzuigerzakken maar werkt wel!)

Succes!
    MyLo

ps wij hadden volgens mij rood met witte bussen maar is al best lang geleden dus weet niet meer zeker

6. girl21

girl21 Niet meer actief

anders moet je even informeren bij een dierenarts, deze verkopen vaak goed spul, je betaalt iets meer, maar zij hebben wel net datgene wat goed helpt, en als zij weten dat vlooien imuun worden voor een bepaald product, raden zij wel iets anders aan..

ik ben zelf zeer tevreden over frontline..
    heb net even een site gevonden met veel info over vlooien en de bestrijding hiervan!

vlooienbestrijding

7. girl21

girl21 Niet meer actief

hier nog iets gevonden...

Preventieve behandeling inwendig: ( kies maar uit)

Knoflook toedienen in de vorm van capsules,drages,poeder,olie of granulaat Max. 2 x per week, teveel knoflook kan schadelijk zijn voor je hond
    Dagelijks een bekertje karnemelk of yoghurt geven
    Dagelijks een theelepel edelgist door het eten doen
    Is verkrijgbaar bij de reformwinkel
    Dagelijks Bodyguard door het eten doen.
    Bodyguard is een natuurlijk poeder dat tegen vlooien,luizen,wormen en teken helpt.
    Verkrijgbaar in de dierenwinkel
    Dagelijks antivlooiensnoepjes geven , verkrijgbaar in de dierenwinkel
    Preventieve behandeling uitwendig: ( kies maar uit)

Tweemaal per week en in het vlooienseizoen vaker voor het uitlaten wat lavendel of tea-treeolie in de nek en bij de staartaanzet druppelen.
    Vlooien houden niet van deze geuren.
    Wel opletten niet elke hond kan tegen tea-treeolie en kunnen er allergisch voorzijn
    De hond bestuiven met lavendelolieoplossing
    20 druppels op 300 ml water
    Voor gebruik goed schudden.( wel uitkijken voor de ogen)
    De hond regelmatig bestuiven met aloe-veraspray
    De hond 1 x per twee/drie maanden of wanneer dat nodig is wassen met een shampoo op basis van teatree of aloe vera.
    Sinds kort zijn er ook vlooienbanden verkrijgbaar op basis van lavendel.
    Deze zijn in de reformwinkels of natuurvoedingswinkel te koop
    De omgeving vlooivrij (maken)

Dweil het huis met een soda oplossing
    Het huis reinigen met een stoomapparaat
    Strooi borax (natriumzout) op tapijt en kleden en laat het poeder enkele dagen inwerken.
    Daarna goed opzuigen
    Zet 's avonds een bord met water neer met daarin een beetje afwasmiddel en olie.
    Plaats een minilampje ( nachtlampjes) of spotje op het bord.
    De vlooien worden door het licht aangetrokken en springen in het bord.
    Door het afwaswater met de olie zullen ze verdrinken
    Er is ook een elektrische vlooienval te koop die precies hetzelfde werkt
    Tea Tree olie.
    Druppeltje achter de oren, in de oksels, liezen en op de kont.

8. Fleurrebel

Fleurrebel Niet meer actief

Als je je kat dood wil hebben moet je vooral knoflook geven.

Aan de hond kan wel, bij teveel krijgen ze bloedarmoede.

Tea tree olie worden katten ook niet blij van.

9. girl21

girl21 Niet meer actief

ow oke sorry.. kun je merken dat ik een hondje heb ipv een kat...
    *schaam*

10. Monique4

Monique4 Niet meer actief

Vlokill werkt ook super goed heb k van mn vader gehoord...
    Schijnen ze binnen een uur allemaal dood van de kat af te vallen!

En idd stofzuigerzak ook weggooien.

11. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

Jul 30, 2009
    3,133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Oh geweldig!! Wat lief dat jullie zoveel uitgezocht hebben! Ik ga er meteen mee aan de slag... en het beddengoed op kookwas vanavond ;)

Ik laat weten hoe het gegaan is! (gelukkig helpt het wel tegen de "kan ik nou al testenstress" ;))

12. mikki

mikki Actief lid

Oct 1, 2007
    293
    1
    0
    Rotterdam
    Je kan inderdaad het beste spullen halen bij de dierenarts. Vlooien zijn resistent voor de meeste spullen die de dierenwinkel verkoopt. Zelfs frontline werkt bij katten amper meer! Advantage werkt op dit moment erg goed. En als je katten eenmaal vlooienvrij zijn kan je ze behandelen met een middeltje waardoor vlooien onvruchtbaar worden. De dierenarts kan dat ook als injectie geven, dan zijn ze een half jaar beschermd.

En verder inderdaad veel en goed stofzuigen en alle losse stoffen (beddegoed, kussens etc) in de was op meer dan 60 graden.
    Helaas helpt het meestal niet om de katten uit een deel van het huis te laten. Je verspreid door je sokken en schoenen de eitjes door het huis...

Hou er rekening mee dat die spuitbussen pure pesticiden zijn. Ze kunnen erg effectief zijn, maar het is troep! (en zeer schadelijk als je zwanger bent en voor kinderen onder de 4 jaar oud).

13. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    Hier recent ook een plaag gehad en net zoals jij ik kwam er niet vanaf. Constant jeuk, allemaal rode plekjes op mijn enkels en werd constant besprongen door die vieze beesten.

Pipetjes etc. hielpen niet meer, ook niet van een ander merk, aangezien katten resistent worden voor een bepaald merk. Ik heb ze nu vlooienbandjes om gedaan. Is misschien heel erg vervelend voor de katten, maar ze wennen er echt aan en de vlooien gaan weg. Op de vlooienbandjes van Beaphar zit een beveiliging, als ze ergens aan blijven hangen etc. dan rekt hij uit waardoor het bandje van het nekje glijd. Je kat komt dus nergens vast te zitten.
    Wel natuurlijk nog even goed stofzuigen, alle kieren en naden (ook van de bank bij evt. losse kussens) goed insprayen met een spray (wij hadden bephaer tapijtspray), zak weggooien (ook even inspuiten) en de stofzuiger slang ook even inspuiten.

Als je wil zien of ze weg zijn kun je het volgende doen (bestrijd ook gelijk weer een beetje!)
    's avonds als het donker is een diep soepbord met water en afwasmiddel neerzetten en in het midden een waxinelichtje in houder. Alles helemaal donker maken en even afwachten, evt meerdere neerzetten in huis. (bij ons leek het net of we één of andere sekte waren haha). En jahoor, de eerste sprong er binnen een halve minuut op en de 2 ook.

Share This Page