Man heeft zelfmoord gepleegd in onze caravan

Discussion in 'De lounge' started by Femmetje, Sep 13, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Logisch dat je, je er niet prettig bij voelt. Maar net als de anderen zeggen zou proberen jezelf eroverheen te zetten.

Brand een kaarsje voor die man, schrob de spetters weg (overschilder het). En probeer het alsnog je eigen plekje te maken.

Het is eigenlijk niet te geloven dat ze dit niet vooraf vertellen, maar ja wie koopt er nou een caravan waarin zelfmoord is gepleegd? Als ze het verteld hadden, hadden jullie heel wat geld eraf kunnen krijgen en draaiden hun verlies.

Maar goed, nogmaals... Probeer het jullie plekje te maken! Wij wonen ook in een huis waarin een man zelfmoord heeft gepleegd. Heb er in het begin ook echt moeite mee gehad :( Die man had zich opgehangen aan de trap hier. En loop natuurlijk iedere dag op die trap.

Heb zelf inderdaad ook een kaarsje gebrand en ja het idee zit er nog, maar maak me er niet meer druk om.

Heel veel succes :D.

2. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Even als echtgenoot van een man die zelfmoord gepleegd heeft (wel niet dmv polsen door snijden maar toch). En iemand die zelf 5 jaar depressief is geweest dus het een en ander kwa gevoel mee gemaakt heeft in die trand.

Wij ervaren de dood als iets negatiefs want wij willen niet dood. Wij zien de dood als het einde van iets goeds en leuks.
    Mensen die dood willen zien dat precies andersom. Zij WILLEN dood. Zij zien de dood als een einde aan alle pijn en ellende die zij dagelijks voelen en mee maken. En geloof me hoe raar het voor buitenstaanders ook is, die pijn is echt en verschrikkelijk.

Wat ik hiermee wil zeggen is, de dood van deze man is voor hem juist een verademing geweest. Daar zat voor hem geen zwart randje aan maar een zilveren randje. Eindelijk rust.

Dat de mensen van de camping niet binnen willen komen komt waarschijnlijk omdat zij het eng vinden en het stukken dichter bij hun staat. Zij kenden deze man. En hoe goed...tja dat weet je niet. Misschien wisten ze wel niets van zijn problemen en kwam dit als een donderslag bij heldere hemel. En daar dan nog bij dat als ze deze man kenden ze ze zijn vrouw, diegene die dit uiteraard wel als uitermate negatief heeft ervaren, ook kende.

Dat deze vrouw dit niet gemeld heeft is niet netjes. Ook al wilde ze niet over de dood van haar man praten dan NOG had ze het moeten melden. Nu zadelt ze jullie op met een gedeelte van haar ellende en problemen (dat blijkt wel uit hoe jij je nu voelt). Daarbij had de camping eigenaar hier ook deel aan want ook hij wist er van en had dit eventueel met overleg van de verkoopster/echtgenote, kunnen melden. Vind ik ergens wel een plicht als je gelukkige klaten op je camping wilt.

Ik zou me er niet zo druk om maken want zoals gezegd is die man niet heen gegaan terwijl hij niet wilde. Hij is daar heen gegaan waar hij wilde. Niet echt negatief vanuit zijn gezichts punt.
    Verdrietig dat deze dingen bestaan, dat wel.

3. Femmetje

Femmetje Bekend lid

Mar 24, 2008
    815
    0
    0
    Hoi Wilma, ook jij bedankt voor je reactie. Wat vreselijk dat je je man bent verloren.
    Ik hoop dat het is zoals jij zegt en dat deze man blij is dat hij is heengegaan en mij en mijn caravan en mijn gezin dan ook verder met rust laat.

Verder baal ik er gewoon van ook wat hierboven al genoemd is, ik heb veel geld moeten betalen voor die caravan en ik weet zeker dat als dit van tevoren bekend was, ik hem voor veel minder had kunnen kopen, ik snap nu ook waarom die mevrouw er zo graag vanaf wilt. Dus voel me gewoon een soort van 'opgelicht' Maar ja, daar is nu niks meer aan te doen!

4. Andrea001

Andrea001 Bekend lid

Jan 9, 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Ik denk dat die man nu wel goed en wel begraven cq gecremeerd is. Ik ben niet zo zweverig hoor. Kan me wel voorstellen dat het een negatieve sfeer geeft en de bloedspettertjes zijn wel iet té veel reality. Ik hoop voor je dat het slijt. De camping en ligging zijn immers precies wat je zocht. Maar zoals je kunt zien aan de uiteenlopende reacties, zul je het echt zelf moeten aankijken. Iedereen is anders.

5. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik vind het niet netjes dat de beheerder en verkoopster het niet hebben aan gegeven dat daar iets is gebeurd en zeker niet leuk
    vooral omdat jij je er nu niet meer thuis voelt
    ik zou er zelf wel problemen mee hebben maar ja dat is een ander verhaal wat vele niet geloven haha
    maar ik zou als nog verhaal halen bij de beheerder waarom dit niet is aan gegeven en gezegt..

6. Femmetje

Femmetje Bekend lid

Mar 24, 2008
    815
    0
    0
    Ook jullie bedankt voor de reacties, omdat wij voorlopig niet op de camping komen omdat we komende weken wat andere dingen in het weekend hebben heb ik zojuist een brief gemaakt voor de beheerder van de camping en die gemaild en de situatie uitgelegd dat ik er van geschrokken ben en me er minder prettig voel en dat ik het zowel zijn plicht als van de verkoopster vond dat ze het moesten vertellen en waarom dat niet is gebeurd. Dus ben benieuwd wat voor reactie ik krijg.

7. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ja meis ben ook wel benieuwd en ik hoop dat ze het netjes zullen oplossen met jullie

8. Kellly

Kellly Fanatiek lid

Mar 5, 2007
    1,437
    0
    0
    #28 Kellly, Sep 13, 2009
    Last edited: Sep 13, 2009
    Ik woon nu alweer 5 jaar in een huis waarin iemand is vermoord en in stukjes is gesneden.

Ik wist dat ook niet toen ik het huis kocht de vorige eigenaares is gaan praten 2 weken nadat de koop rond was.
    De vorige eigenaar was een hells angel die in ons huis iemand heeft vermoord en in de badkamer in stukjes gesneden.
    Op het eerste gezicht zag je niets maar toe we wisten waar we moeten kijken zag je wel degelijk de bloedspetters nog op de muren en het plafond enzo.
    Inmiddels ben ik wel aan het idee gewent (we hebben eerst 3 jaar naar de muurtekeningen van de recherche gekeken) en sinds 2007 staat op de plaats waar het is gebeurd onze keuken....hhuumm dat klinkt raar hahaha. maar het went.

En doordat de eigenaares is gaan praten nadat de koop rond was ben ik info gaan inwinnen voor als ik niet aan het id kon wennen.
    En we konden daardoor de koop ongedaan laten maken.
    Dus als het je echt niet lukt om je erbij neer te leggen is het mogelijk dat je gewoon je geld terug krijgt...ik weet niet of je ook het geld terug kan krijgen wat je in de verbouwing hebt gestoken.

Groetjes

9. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Belachelijk dat ze het gewoon verzwegen hebben!
    Wij wilden vorig jaar ook een huis gaan kopen maar overal hingen kruisjes boven de deuren en het huis stond voor veels te weinig te koop. De eigenaar die ernaast woonde wilde er heel graag vanaf en zei dat hij er gewoon geen goed gevoel bij had. Het eerste wat ik voor de grap zei was, nou als we het kopen haal ik eerst die kruisjes weg boven de deuren. Neee zei die vrouw, niet doen!! Waarop die man de vrouw boos aankeek.
    Nou ik kreeg er kippenvel van. Mijn man is later teruggegaan om te vertellen dat we niet geinterresseerd zijn. Toen kwam de aap uit de mouw. Zijn vader had daar zelfmoord gepleegd.

Wij hebben het huis niet gekocht omdat we ons er allebei niet op ons gemak voelde.

Ik kan me je gevoel dus echt helemaal voorstellen.

10. Femmetje

Femmetje Bekend lid

Mar 24, 2008
    815
    0
    0
    #30 Femmetje, Sep 13, 2009
    Last edited: Sep 13, 2009
    Luna, logisch dat jullie het niet gekocht hebben als het zo voelt!
    @ Kellly, jeetje dat is ook wat zeg! Hoe voel jij je daar nu onder dan, moet je er nooit aan terugdenken dan? En geen last van 'geesten' of dat je weleens iets vreemds merkt of ziet of hoort ofzo?Maar over die koop terug laten draaien, hoe kan je dat doen dan? En kan dat alleen als de eigenares is gaan praten nadat de koop is gesloten? Want ik heb het niet van haar gehoord (haar zie of spreek ik immers niet meer) maar van de buren. Maar ik had haar email adres dus vandaar dat ik haar wel heb gemaild, zij geeft hierop dat ze het moeilijk vond om erover te praten (had haar mailtje hierboven al ergens gekopieerd)
    Maar hoe kan je dat doen dan of weet je waar ik er meer informatie over kan vinden? Bijvoorbeeld tot welke tijd je de koop ongedaan kan laten maken. En bijv. als zij het geld niet meer heeft, kan ze het ook niet 'terugkopen' of zou je me er wat meer over kunnen vertellen? (pb-en mag ook)

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ kelly: jee dat is wel echt een scary verhaal zeg! Daar zou ik dan weer meer moeite mee hebben... Vooral 's nachts, alleen thuis op de bank een enge film kijkende :D
    Fijn dat jullie er wel aan hebben kunnen wennen :)

12. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik zou hem niet kopen of meteen verkopen succes.

13. Writer

Writer Niet meer actief

mmm niet leuk als je eerst zo dolblij bent met zo iets leuks kopen dan zo een verhaal hoort
    ik ben vanzelf een bange type :)toen we een huis gingen kijken , en daar was de man dood kort geleden , gewoon dood he geen zelfmoord ,dat vond ik al eng;) gelukkig niet gekocht

maar je kan je zelf gek maken allen met gedachten al , dus meid probeer iets leuks van te maken ,mocht er rare dingen gebeuren snel weglopen ,maar ja dan zou je ook een nieuwe koper moeten vertellen dat word dan ook moelijk
    dus ik zeg denk er maar niet aan , hoe moelijk het ook is probeer aan leuke dingen denken wat jullie dagelijk of in weekend daar doen

heel veel succec en vooral pleizer :)

14. Blaak

Blaak Niet meer actief

Mja geen leuke gedachte, maar aan de andere kant zou ik er niet zo heel veel moeite mee hebben, wel als het een vrouw of een kind is geweest, waarom , geen idee haha

En die bloedspetters tja.. zou ik ook gewoon schoonmaken

15. hardloper

hardloper Niet meer actief

Als je er erg veel moeite mee houd zou je idd een kaars voor hem kunnen branden, en met salie wierrook zou je negatieve energy die er nog hangt weg kunnen halen. Even je huisje ermee rond. Je hoeft er trouwens niet in te geloven om zoiets te doen, het doen op zich kan je al meer rust geven omdat je het afsluit voor jullie en die man. En verder dan gewoon genieten van jullie stekkie. Het is nu van jullie en je hebt het helemaal opgeknapt en schoongemaakt.

16. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik zou het ook niet prettig vinden. Houdt niet zo van zulke dingen en ben daar erg gevoelig voor.
    Je kan hem verkopen ofzo.

Of op marktplaats kijken, kan je best goedkoop een stacaravan 2e hands kopen. Geen idee hoe je die daar moet krijgen, maar misschien weten ze dat op de camping wel.

17. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

Sep 5, 2008
    4,312
    0
    36
    Waar wij nu wonen is de man overleden in de varkensstal. Is natuurlijk wel iets anders dan zelfmoord, maar ja het is een overleden iemand. In het begin was het idee dat er een dood iemand in de stal had gelegen natuurlijk wel raar, maar ik voelde er geen negatieve energie rondhangen ofzo.
    In het begin dacht ik er af en toe weleens aan als ik de stal in liep. We hebben de stal van binnen verbouwd en het ons eigen gemaakt. We wonen nu inmiddels al bijna 8 jaar op ons stekkie en nog steeds met plezier. En ik denk er verder nooit meer bij na dat er iemand dood in die stal heeft gelegen.

18. conny75

conny75 Fanatiek lid

Jan 18, 2007
    1,881
    0
    0
    tilburg
    Wat ik raar vind is dat er nog bloedspatten te zien is.
    Normaal gesproken als er zoiets dergelijks gebeurd wordt er door de politie een speciaal bedrijf ingehuurd die alles grondig schoon komen maken en eventueel verven, behangen enz.
    Normaal gesproken zou het zo niet achter blijven. Nou weet ik niet zeker of de kosten dan voor de uitvaart zijn of voor de nabestaande.

19. Thasmo

Thasmo Actief lid

Jan 8, 2009
    251
    0
    0
    Secetarieel Administratief Medewerkster
    Noord-Brabant
    Hee femmetje..

Ik zou het alleen luguber vinden, maar als je er een goed gevoel bij had, dan zou ik dat lugubere er niet de overhand over laten hebben.
    Wel zou ik de verkoopster er op aan spreken, ik snap dat ze er niet mee te koop liep maar goed het is geen klein detail..
    Wij wonen in een huurwoning en je hoort hier ook natuurlijk wel wat van je buren en niet van de woningstichting maar mijn schoonmoeder is hier langsgekomen en heeft hier salie gebrand (gewoon een schaaltje met salie aansteken) en die heeft heir rondgewandeld met die salie om het te zuiveren van nare dingen hier.. En we hebben in elke kamer een witte kaars opgebrand (ja zelfs in de wc) en we branden regelmatig wierook..
    En dat terwijl ik niet echt spiritueel ben ofzo.. maar gaf/geeft gewoon een fijn gevoel (moet er wel bij zeggen dat mijn schoonmoeder wel heel spiritueel is).

Dat zelfde zou ik ook met de caravan gedaan hebben als ik m gekocht zou hebben. :)

Hopelijk kun je er nog wel van gaan genieten.. en hebben jullie er nog fijne jaren daar.

20. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik zou er persoonlijk een naar gevoel bij hebben, wetende dat er iemand in de sta-caravan zelfmoord heeft gepleegd. En dat je er ook nog bloedspetters van hebt gevonden.

Ik zou de caravan niet kopen, en als je dat dan toch al hebt gedaan, dan zou ik hem verkopen. Maar dat moet jij weten. Ik zou dat wel doen!

Share This Page