Man helpt niet mee

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Elin78, 11 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    eeuhh? zwanger worden? :p

2. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36

haha inderdaad maar verder:p

nee ben toch wel blij met me vent:D

3. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    ik ook wel absoluut! maar ik vind toch wel dat hij een beetje meer rekening met mij kan houden en dat hij met een andere reden aan moet komen dan: jij bent de hele dag thuis, en ik werk!

4. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36

dat zei de mijne precies zo

vind dat onzin, hele dag ben je ook met kids bezig

mijne kan niet eens mannenklusjes haha, moet ik ook doen

5. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    hahahahaahah ja! ik moest hem laatst helpen met de boormachine! hihi, tis wat met die mannen tegenwoordig.....

6. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36

weet nog toen we gingen behangen, hij deed 1 baan en die viel eraf
    Ik kan het niet zei hij
    haha ik had in 2 dagen 3 kamers behangt:D

nu staat mn fiets er al een week met lekke band, denk je dat ie m plakt:( echt niet haha weet niet hoe er nieuwe band opmoet zegt ie dan haha

deur van onze grote kast staat er naast haha ik krijg m bijna niet opgetild en mannetje heeft niet eens geprobeert haha

7. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede

jemig! het moet maar eens omgedraaid worden, hun huisvrouwen, wij werkende mannen! :p

8. bengel

bengel Niet meer actief

mijn vriend zegt dat hij er niet bij stilstaat..de afwas staat er bv nog en na sporten als ik terug kom nog steeds. Oh ja, tuurlijk sorry. en dan wil hij het wel doen, maar dan heb ik zoiets , ik doe het NU en niet straks zoals hij..dus ook wel eigen schuld bij mij

9. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36

denk dat die van mij dan naar een week heel graag terug wilt naar zijn werk haha en misschien blijft hij daar dan nog wel overnachten ook:D

10. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Even offtopic, maar wat een onwijs mooi popje heb jij :)

11. Rosado

Rosado Niet meer actief

Bij ons thuis is t heel simpel: als zijn was niet in de wasmand ligt wordt t niet gewassen. Mouwen van overhemden niet afgerold? Sokken op een prop in de wasmand? Broekzakken niet leeg? Ook dan wordt het niet gewassen.

Verder doe ik ook t meeste (wassen, stofzuigen, schoonmaken, koken, boodschappen), maar ik ben wel elke woensdag vrij. Hij doet de vuilnis en patat halen. We hebben afgelopen 2/3 weken de tuin gedaan, maar daar heb ik dus geen vinger voor uitgestoken. Vindt hij ook niet erg aangezien ik al t meeste in huis doe.

Als ik hem vraag om iets te doen, doet hij t, maar uit zich zelf? Nee, dat doet ie niet. Hij ziet t niet, zegt ie. Geloof ik persoonlijk niks van, ik denk meer dat t zo is dat ie wel ziet dat er iets moet gebeuren, maar er geen zin in heeft en t wel best vindt zo. Ach ja, ik heb er inmiddels mee leren leven en t is echt niet zo dat ie dus niets doet, ik moet er alleen wel duidelijk om blijven vragen c.q. een duidelijk opdracht geven.

12. Delilah

Delilah Niet meer actief

Sjonge, wat lijken die kerels toch allemaal op elkaar! De mijne zei ook heel lang dat ik (parttimer-20 uur) 2 dagen VRIJ ben en hij 40 uur werkt en lange dagen maakt....

Ik kreeg het heel lang niet aan z'n verstand dat ik niet VRIJ ben en als ik op maandag dingen gedaan heb in huis het niet gedaan is voor de rest van de week. Hij heeft ook thuis gewerkt een tijdje 1x in de week toen mijn zoontje nog heel klein was en dat kon hij prima. Toen hij dat laatst nog eens deed toen Wesley al wat ouder was zag hij wel dat je niet zo veel meer je handen vrij hebt inmiddels. Ook is het vaak zo dat kindjes heel anders zijn bij papa dan bij mama. Wesley vraagt van mij veeeeeeel meer aandacht. En dat ziet hij gelukkig wel.

Maar het zijn en blijven mannen... Hier gaat het soms beter maar er zijn ook periodes dat er niks uit komt! En ik het niet aan z'n verstand krijg. Zijn moeder had immers 6 kinderen en geen wasmachine en vaatwasser! Maar ja, daar zat wel 15 jaar tussen de oudste en de jongste dus die kinderen konden gewoon helpen en de buurvrouwen hielpen haar veel.

Laatst op een verjaardag hadden we hier een hele discussie over met broers/schoonzussen en toen drong het toch pas een beetje door bij hem maar voor hoelang?

Wel grappig; laatst was ik op zaterdag druk met stofzuigen/wassen/stoffen/soppen en dan slaapt hij altijd uit en gaat dan achter de pc hangen ofzo en toen zei hij dat hij niet begreep waarom ik dat dan ook op zaterdag deed ipv op m'n vrije dagen ;) Dus hij snapt gewoon echt niet dat sommige dingen dagelijks terugkomen en dat wanneer je op maandag stofzuigt de rommel niet automatisch weg blijft tot de volg. maandag. Bovendien hebben wij donkere meubels en een lichte vloer waar je alles op ziet dus als ik de kans krijg blijf ik poetsen thuis.

13. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    ja mja als je de was dan laat liggen en meneer denk pas naar een week, he laat ik dat eens in wasmachine doen dan zit jij wel met de vele was die je moet wassen ophangen en vouwen

14. Rosado

Rosado Niet meer actief

Tja, nou ja dat zou ik dan maar even voor lief nemen, als je maar volhoudt gaat t vanzelf wel doordringen hoor. Ik woon nu al vanaf 2005 met mijn man samen en heeft echt heel lang geduurd, maar het volhouden van mijn kant begint nu zijn vruchten af te werpen. Zo lang je het blijft oprapen houd je ook in stand dat hij t niet in de wasmand gooit. Hij denkt (misschien onbewust) nu natuurlijk ook: waarom zou ik t in de wasmand gooien? T wordt toch wel voor me gedaan.

15. Delilah

Delilah Niet meer actief

Ik kan eht ook niet laten liggen hoor! Of je moet er voor kiezen om het hem gewoon echt zelf te laten doen, dan maakt het niet uit.

Wat bij mij ook wel eens heeft geholpen toen we beide nog fulltime werkte en ik ook alles deed in m'n eentje: alles wat je doet opschrijven want ze zien het vaak echt niet!

16. Rosado

Rosado Niet meer actief

Tja, ik zal hier misschien wel meiden mee tegen t hoofd stoten, maar ik vind dat als je altijd maar alles achter zijn kont opruimt je dus ook zelf in stand houdt dat hij niets opruimt. Waarom zou hij t doen, terwijl ie weet dat als ie t laat liggen het ook wel gedaan wordt? Nou, daar bedank ik dus voor en als ie dan geen schone kleren heeft om aan te trekken.....dikke vette pech, had ie t maar in de wasmand moeten gooien. Als mijn mans kleren na 3 dagen nog op de overloop liggen vraag ik of ie t in de wasmand wil gooien (NU, niet straks) en anders loopt ie dus t risico dat t niet gewassen wordt. Ik ga namelijk ook echt niet aankondigen wanneer ik ga wassen.

17. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    maar het heeft geen zin! ook al laat ik het liggen, dan ligt het er over 3 weken nog! wat denk je, dat ik een bende in huis wil hebben terwijl ik hier dagelijks bezoek over de vloer krijg? en mijn meisje ligt regelmatig op de grond.. moet ik haar ook maar tussen de bende laten liggen?

nou sorry hoor, no way!

het is heus niet zo dat hij het niet doet omdat hij weet dat ik het wel doe, hij ziet het gewoon niet!

18. Rosado

Rosado Niet meer actief

Nou ja goed, ik blijf net zolang aan mijn mans kop zeuren tot ie t doet en jij niet, daar verschillen we dan in.

19. Delilah

Delilah Niet meer actief

Of je ruimt het wel op maar dan gooi je alles op zijn kant van het bed ;) is het uit jou zicht, uit het zicht van de visite en heeft je kleintje er geen last van! Valt misschien het kwartje wel bij 'm!

20. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36

ja mja als ie dan ook niet opruim lig jij ook in een bed rotzooi haha

idd als je kindje heb ruin je vooral op voor je kindje en de rest van mensen die bij op de vloer komen

Deel Deze Pagina