Het topic zegt het al... Man in de 'mood' krijgen rond eisprong. In februari 2014 ben ik gestopt met de pil. In april was ik zwanger, wat in juni is geëindigd in een curettage. Daarna wilde het maar niet lukken (frustrerend!!!) In oktober een ronde overgeslagen om mijn lichaam wat rust te geven, dat wilde mijn man graag en ik kon me er wel in vinden. 6 december positieve zw.test 13 december mk... Door alle tegenslag, raak ik steeds meer gefocust op die eisprong en probeer ik uiteraard mijn mag zover te krijgen om met me te vrijen, maar dit lukt steeds moeilijker. De laatste keer had ik wat leuks aan gedaan, was meneer moe. Volgende dag gezegd dat ik met mezelf ging spelen, of hij mee kwam spelen, geen reactie. De dag erna meneer volledig in de watten gelegd en weer afgewezen met het excuus dat hij te moe was. De dag erna is het er uiteindelijk wel van gekomen. Maar ik raak hier zo gefrustreerd van. Hij vind dat ik er teveel op gefocust ben (wat ook zo is). Ik heb gezegd dat ik dat niet hoef te zijn als wij het gewoon 2 keer per week doen. Er gaan bij ons namelijk wel eens weken voorbij dat er niets gebeurd. Hoe kan ik op deze manier ooit succesvol zwanger worden? Iemand raad hoe ik hem zover krijg wanneer ik dat wil? P.s. wij hebben geen gordijnen, alleen vitrage, dus kan in de woonkamer niets proberen. Muziekje en kaarsjes e.d. is hij niet gevoelig voor.
Wij hebben ook wel eens een tijdje dat er niks gebeurd, tijdens mijn revalidatie traject zelfs 2 maanden(!) niet... Daarna was er natuurlijk niet veel voor nodig om hem in de mood te krijgen. Misschien is het een idee om er even saampjes tussenuit te gaan? Toen wij samen in een hotelkamer zaten lukte het wel 3x per dag
Proberen er voor je man zijn gevoel geen druk op te leggen. Laat hem niet merken dat je bezig bent met het in de gaten houden van je eisprong. Ik weet niet of je cyclus stabiel is maar anders zou ik inderdaad ook gewoon een weekendje weg boeken ofzo. Even iets anders dan anders en weg van t thuisfront Heeeel veel succes saampjes!
Tja dat is soms knap lastig. Mijn man heeft een tijdje in de put gezeten waardoor het op een laag pitje stond en ik echt mijn best moest doen rond mij ei. Ik weet dus hoe frustrerend het is..... Mijn truc was vooral niet laten merken dat ik mijn ei had en in mijn vruchtbare dagen zat, want dan had ie t al gehad. Had alleen het gevoel dat het daar om ging. Ik ben toen bewust wat minder pusherig gaan doen rond deze dagen en deed toen een paar keer per week leuke dingen om om te verleiden. Of het rond mijn ei was of niet. Heeft wel gewerkt want we hebben sinds een maand of 2 iedere week wel een paar gezellige dagen, en zo heeft ie nooit in de gaten wanneer ik mij ei heb. En zelf heb ik er ook veel meer pleizer in. Wij hadden het afgelopen weekend zelfs 3x gedaan en toen ik gisteravond een knaller had, had ik zelfs geen eens zin Vanavond dus maar weer, en hopelijk nog kans op dat het raak is dan. Ik zeg bewust niets, maar ga gewoon beginnen met gezellig doen vanaf de bank en dan verder natuurlijk Ms zou je zoiezo kunnen beginnen met goede raambedekking? En ik vind de tip van een weekendje weg wel een goeie idd. Ms dat je de slaapkamer wat gezelliger kan maken of opleuken? En tijdens de dag al sexy berichtjes sturen via de app ofzo? De meeste manner zijn daar wel vatbaar voor. En dan als je thuis komt, of als hij thuis komt meteen beginnen met complimentjes etc. en dan zo naar het moment later op de avond toewerken? Succes!
Ohhh wat herken ik jou gevoel zeg. Ik werd zo gefrustreerd. Altijd als ik ongesteld was of die week erna had hij zin. daarna was hij idd te moe te druk. Ect. sexy lingerie, massage, lekker voor hem koken, avondje samen weg. spannende foto's of smsjes. Was er zo klaar mee. 6x in de maand sex maar niet 1 x rond mijn ei. grrr. En verbaast zijn als ik ongesteld werd. In november had ik een eisprong in het weekend. die avond samen naar een optreden geweest en die ochtend uit geslapen en gebruik gemaakt van zijn ochtend erectie gelukkig ging hij er op in en werd het een heerlijke ochtend. Met een lukky shot. want die keer was raak. Helaas ging het mis. nu is hij wat makkelijker en vrijeen wat meer. Ook rond de ei sprong. Verwacht vrijdag mijn menstruatie of niet Succes hopen dat het een periode is
Dank voor jullie reacties. Voor de volledigheid dien ik wellicht te vermelden dat wij beiden zonder werk zitten. Dat op zich brengt al spanning genoeg met zich mee. Maar even er lekker samen uit zit er voorlopig dus niet in.... @liva87: die 6x per maand halen wij niet eens! als we de 4 per maand halen is het veel En dat terwijl we het vroeger zo ongeveer iedere dag deden. Hoop voor jou dat het vrijdag niet komt Ik snap best dat dat afneemt naarmate de tijd verstrijkt en ik snap ook dat er weken zijn waarbij je hoofd er gewoon niet naar staat. Maar doordat het structureel zo weinig is, zie ik de kansen erg klein in dat die enkele keer dat er dan iets gebeurt, rond mijn ei zal zijn.... @Lovelymommy84: Ik laat hem niet merken dat mijn ei eraan komt, maar het lijkt wel alsof hij dat onbewust weet... Ik probeerde hem inderdaad al veel eerder een aantal keer zo ver te krijgen, zodat het hoe dan ook wat vaker zou gebeuren. Daardoor lukte het laatste na mijn menstruatie wel 2x in 1 week, maar daarna viel het weer dood. Ben het bovendien een beetje zat dat het steeds van mijn kant moet komen. @Suze29: Aan de raambedekking wordt gewerkt. Mijn moeder maakt de gordijnen, maar tijdens mijn studie deed zij ook mijn strijk (de lieverd), waardoor de gordijnen zijn blijven liggen. Nu hebben wij een paar maanden geleden 2 kittens in huis genomen, dus we laten de gordijnen nog even zitten. Het zou zonde zijn van al het werk dat mijn moeder er dan instopt. De slaapkamer hebben wij vorig jaar verbouwd, daardoor voelen wij ons er wel beiden prettiger, maar verder opleuken heeft geen zin met de kittens en daar is mijn man niet gevoelig voor. Ook appjes werken niet, allemaal al geprobeerd.... Hij geeft aan dat hij niet lekker in zijn vel zit, omdat hij snel weer aan de slag wil (al doet hij daar in mijn ogen te weinig voor) en het vinden van een baan wil niet vlotten. Hij voerde onlangs ook argumenten op om niet zwanger te worden, die wij 3 jaar lang hebben geroepen (geen werk, geen geld etc.) Wij hebben vorig jaar tegen elkaar gezegd dat als we op die manier blijven beredeneren, dan komen er nooit kinderen. Daarom zijn we toen wel gestopt met de pil. Zelf heb ik het idee dat het komt omdat ik aangekomen ben... Ik ben in 10 jaar tijd, 20 kilo aangekomen (overigens nog steeds niet moddervet, maar wel iets te chubby). Door onze situatie moest ik de sportschool opzeggen en ik kan mezelf niet motiveren om te gaan hardlopen o.i.d. Ik hoop dat we snel een baan vinden, zodat de zorgen afnemen en ik weer een betaalde sport kan gaan uitoefenen...
Ik denk dat inderdaad de truc is om er niet teveel 'druk' op te leggen. Ik herken de stress wel om een ei, vooral na mijn MA. Mannen zijn daar vaak best gevoelig voor en voelen zich dan letterlijk een 'zaadfabriek' Heb nadat gisteren mijn ongesteldheid doorbrak (en dat terwijl ik ovu's had gebruikt, op het juiste moment had geklust kortom niks aan het toeval overgelaten..) besloten dat ik het zelf ook niet leuk meer vond. Wat Suze zegt: het moet wel leuk blijven. Mijn tactiek voor deze ronde wordt dan ook: GEEN hulpmiddelen en het gewoon gezellig hebben met VL, dat lukte voor het hele zwanger worden genoeg om zwanger te worden en nu dus niet altijd meer door de druk en dat wordt zo'n vicieuze cirkel... TS: je hoeft niet perse te gaan hardlopen, je kan natuurlijk ook wandelen, fietsen.. alle beweging is goed hopelijk lukt het jullie wat meer te focussen op genieten van elkaar en heb je snel een positieve test! Succes!!
Gossie, bij ons was het net andersom.. Hij moest mij in de mood zien te krijgen (ben nu eenmaal niet zo'n "seks fanaat"). Maar moet eerlijk zeggen, dat ik het niet verborg dat ik bezig was met mijn ei te vinden. De dipsticks etc. lagen gewoon zo in de wc (en we verstopte ook niets voor visite, oid. Ons leven, onze wc, onze keuze.) Al denk ik niet dat mijn vriend veel verstand had van de testen die ik op de wc deed... Maareh, ik hoop voor jullie dat het snel raak is
Don't tell anything Hij hoeft toch helemaal niet te weten wanneer je eisprong is..? Rond die tijd loop jij gewoon in een kanten stringetje door je slaapkamer Works everytime
Zo herkenbaar. Zodra we voor een kindje gaan klapt hij dicht. Hij voelt dan veel te veel de druk en dat werkt niet echt goed voor de zin. Ik ben vervolgens gefrustreerd en boos omdat ik me afgewezen voel en ook weer een kans aan mijn neus voorbij zie gaan. Nu zijn we voor een tweede bezig en laat ik het zelf ook wat meer los. We hebben alle tijd van de wereld.
Precies, alsof hij nu ineens 'pas' hoeft te presteren ofzo. En ondertussen hoor je die biologische klok maar doortikken...
Ik probeer duidelijk te maken dat dat dus niet werkt.... Ik vertel niets over mijn ei, maar mijn man is ook niet achterlijk en kan ook rekenen...
Inderdaad, (de meeste) mannen kunnen ook rekenen en zie heus wel dat als je plots in je ondergoed gaat paraderen, er iets aan de hand is. Prestatiedruk is net dát: druk om te presteren. "Druk". Dat is dus iets anders dan "ontspannen", wat de meeste mannen zoeken in een vrijbeurt. Een aantal vrouwen schieten meteen in een kramp als ze met de pil stoppen en willen liefst gedurende de eerste cyclus al zwanger zijn. Begrijpelijk, maar een aantal problemen worden al opgelost door het gewoon los te laten, zeker die eerste maanden. Het komt wel. Is het deze cyclus niet, dan de volgende... En als je man dan nóg doelbewust je vruchtbare dagen blijft vermijden, is een goed gesprek wellicht meer op zijn plaats dan allerlei verleidingstruukjes?
Tsja hier ook een vent met een libido van nul komma nada. Maar ben toch weer zwanger. Hier wel als regel als er 1 geen zin had/heeft gebeurd het niet. Ik vind dat je allebei wel moet willen anders is er geen lol aan. Het is inderdaad wel frustrerend , ik wilde na de mk ook vaker maar meneer werkte niet mee. Laatste keer gaf ik gewoon de hele dag aan dat ik zin had dit had wel effect
Als ik dit zo lees vraag ik me af of je man wel een kindje wil. Hij weet toch wel dat het nodig is om sex te hebben om een kindje te krijgen? Mijn man geeft ook wel aan als hij geen zin heeft en niet houdt van de druk. Maar hij wil echt wel vrijen als hij weet dat ik in mijn vruchtbare periode zit. Dan doen we beide ons best om het gezellig te maken, zodat het geen verplichting voelt. En je kunt hier je verhaal doen, maar ik denk dat het ook goed is om je frustraties met je man te delen. En dan niet op een manier om er nog meer druk op te leggen natuurlijk. Als jullie samen een kindje willen, dan moeten jullie hier ook samen over kunnen praten. En ik begrijp dat jullie beiden ook stress hebben, omdat jullie geen baan hebben. Dat is ook niet bevorderlijk voor jullie vruchtbaarheid. Misschien kunnen jullie beter zorgen om weer lekker in jullie vel te komen. Bijv. samen leuke dingen doen. En dan als je man beter in z'n vel zit, dan komt Die zwangerschap vanzelf
Waarom klappen mannen dan dicht zijn ze bang voor de gevolgen?? of voor dat het niet wil lukken seks onder een soort druk??
Mijn man en ik hadden gemiddeld 1 soms 2 keren per maand seks voor de zwangerschap en we zijn evengoed zwanger geworden. De maand dat we zwanger bleken hebben we zelfs maar 1 keer seks gehad op de dag dat ik een positieve zwangerschapstest had, dus ook met weinig seks kan je zwanger raken
- niet alleen maar vrijen rond de eisprong, maar veeeel vaker. Hij moet niet het idee krijgen daar alleen goed voor te zijn - hem niet op de hoogte brengen van je cyclus. Meeste mannen hebben het echt niet in de gaten dat je rondloopt met tampons en maandverband. Meeste mannen hebben ook geen idee wanneer een eisprong dan plaats zou moeten vinden. -ik vind goeie film een mega turn-on. Lijkt me sterk dat een man daar ongevoelig voor is... Draai wat af op tv in de slaapkamer of desnoods op laptop of je telefoon en doe het na bijvoorbeeld
Iedereen is weer anders. Voor mij is het ook een turn-on, maar mijn man knapt erop af.... Het zit hem er juist in dat er tussen ongi en ei wel gevreeën wordt, maar rond ei niet... Mijn man weet overigens heel goed wanneer de rode vlag uithangt... Het lijkt wel een onbewust iets te zijn. Misschien dat mijn ma een enorme impact op hem heeft gehad, want toen hebben we allebei flink zitten janken (en mijn man huilt niet zo snel). Wellicht is hij bang voor nog meer teleurstellingen...
Mijn man kan evengoed leven zonder kinderen, voor hem hoeft het niet per sé. Komen ze niet, dan heeft hij daar vrede mee, komen ze wel, dan is het ook goed. Dus bij mij is die wil wel groter dan bij hem. Na 3 dagen afwijzing op een rij, heb ik er ook met hem over gesproken. Hij gooide het op het niet lekker in zijn vel zitten en dat onze situatie nu niet bepaald ideaal is om een kind te krijgen. Hij is vooral bang dat ik dat aan ga grijpen om niet te hoeven werken. Hij heeft het idee dat ik niet wil werken, waar hij dat vandaan haalt weet ik niet. Ik wil juist heel graag werken nu ik eindelijk mijn studie na 10 jaar heb afgerond (overigens een pauze gehad in de studie hoor, dus er geen 10 jaar over gedaan )